Treść zadania
Autor: gosia1978 Dodano: 20.3.2013 (09:05)
1) na ile różnych sposobów można ustawić w szeregu 4 chłopców i trzy dziewczynki tak aby
a) najpierw stały dziewczynki a następnie chłopcy b) pierwszy i drugi stał chłopiec C) żadnych chłopców nie stało obok siebie
2) z talii 52 kart losujemy pięć kart oblicz prawdopodobieństwo otrzymania a) pięciu kierów b) trzech króli c) co najwyżej trzech kierów d) co najmniej jednego asa e) asa , pik i król kier
3) rzucamy 2 razy symetryczną kostką do gry oblicz prawdopodobieństwo otrzymania a) 6 oczek w drugim rzędzie b) 6 oczek w co najmniej jednym rzucie c) sześciu oczek tylko w jednym rzucie d) rożnych liczb oczek w obu kostkach e) iloczynu oczek uzyskanych w obu rzutach wynoszącego 6
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Między liczbami -4 i 50 wstaw dwie tak aby trzy pierwsze tworzyły ciąg Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mariusz92 28.3.2010 (19:49) |
Rzucamy trzy razy moneta oblicz prawdopodobienstwo ze dokladnie raz wypadnie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: lolita1990 22.4.2010 (15:48) |
Punkty C i D dzielą AB na takie trzy AC,CD i DB ,dla których Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: maniek1212 14.5.2010 (13:19) |
w grupie 3 kobiet i 4 mężczyzn wybieramy trzy osoby. Ile jest takich Przedmiot: Matematyka / Liceum | 8 rozwiązań | autor: monika25 25.6.2010 (21:41) |
ZAD. 1 w ciągu geometrycznym (an) o ilorazie q dane są trzy z liczb a1, q, Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: martys 12.9.2010 (11:52) |
Podobne materiały
Przydatność 100% Ustawy
USTAWY POOTRZEBNE DO ZALICZENIA NIE JEDNEGO SEMESTRU NA NP. ADMINISTRACJI
Przydatność 100% Mona Lisa
Moim ulubionym obrazem jest ,,Mona Lisa’’ .Bardzo podoba mi się ten obraz , ponieważ narysowana kobieta jest przedstawiona tak jakby była prawdziwa , a nie namalowana . Obraz ten jest bardzo znany na świecie i ceniony w śród krytyków malarstwa. Wybrałam , go też dla tego , że autor tego obrazy przedstawił piękno kobiety farbami Na pierwszym planie tego obrazu jest...
Przydatność 50% Projekt ustawy
Projekt ustawy dotyczący nowych programów integracji Europejskiej. Wprowadzenie nowych programów jest niezbędne ze względu na: • przedawnienie istniejących już programów • potrzebę rozwoju i wspierania szkolnictwa • potrzebę rozpowszechniania języków państw członkowskich • możliwość wymiany doświadczeń • dotacje z Unii przeznaczone na ten cel •...
Przydatność 65% Analiza Obrazu ''Mona Lisa''
Autorem obrazu ?Mona Lisa? jest Leonardo da Vinci. Dzieło powstało ok. 1503-1507 roku. Jego wymiary to 77cm./53cm. Technika: olej, deska. Miejsce przechowywania to paryski Luwr. Orientacja obrazu pionowa, perspektywa linearna. Mona Lisa to prawdopodobnie portret patrycjuszki florenckiej Monny Lisy del Giocondo, która pozowała malarzowi mając 24-25lat. Na obrazie widoczny jest...
Przydatność 100% Kontrowersje wokół ustawy lustracyjnej
Po przyjęciu przez sejm znowelizowanej ustawy o Instytucie Pamięci Narodowej 5 III 1999 istniały już pełne podstawy prawne do przyprowadzenia lustracji osób pełniących funkcje publiczne, do ścigania przestępców za czasów hitlerowskich i komunistycznych oraz do wglądu obywateli w gromadzone przeciw nim w czasach PRL materiały. Stało się to również przedmiotem ostrych rozgrywek...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 20.3.2013 (10:16)
1)
Szereg chłopców i dziewczynek można opisać jako ciąg liter:
(C - chłopiec, D - dziewczynka), np. tak: "D D C D C C C"
Zadanie sprowadza się do obliczenia, na ile sposobów można zrealizować położenie liter, np. "C" w takim ciągu. WAŻNE: Ponieważ w punkcie (a) jest słowo "najpierw" to rozróżniamy początek i koniec szeregu, czyli szeregi: "D D C D C C C" i "C C D C D D D" są różne.
Niech początek szeregu będzie po prawej stronie.
a) Jest tylko jeden taki układ: C C C C D D D
b) Na pięciu pozycjach szeregu: "x x x x x C C" oznaczonych 'x' trzeba znaleźć 2 miejsca dla dwóch chłopców. Ilość możliwości to ilość kombinacji 2 z 5 czyli:
5! / (2! * 3!) = 5*4 / (1*2) = 10 sposobów
(ten wzór bierze się stąd, że pierwszego chłopca można ustawić dowolnie na jednej z pięciu pozycji, drugiego na jednej z 4 pozostałych, co daje 5 * 4 = 20 możliwości. Ale sytuacje, gdy ustawimy chłopców
tak: chłopiec_A chłopiec_B D D D C C lub tak: chłopiec_B chłopiec_A D D D C C
traktujemy jako jeden przypadek, dlatego dzielimy 20 przez 2, co daje 10).
c) Jest tylko jeden taki układ: C D C D C D C
==============================
Zadanie 2 zgłoś proszę oddzielnie, bo rozwiązanie jest bardzo długie,
5 podpunktów, jeszcze dłuższych niż w zadaniu 3 poniżej.
==============================
3)
Zdarzenie elementarne to para liczb (a,b)
gdzie a, b należą do zbioru {1,2,3,4,5,6}.
Ilość zdarzeń elementarnych = ilość wariacji z powtórzeniami 2 z 6.
m(Omega) = 6 * 6 = 36
a)
Interesuje nas tylko drugi rzut więc zdarzeniami sprzyjającymi są:
A = { (1,6), (2,6), (3,6), (4,6), (5,6), (6,6) }
Ilość zdarzeń sprzyjających m(A) = 6;
Prawdopodobieństwo p(A) = m(A) / m(Omega) = 6 / 36 = 1 / 6
Zauważ, że jest to takie samo prawdopodobieństwo, jak otrzymanie szóstki w jednym rzucie, co jest naturalne, ponieważ ignorujemy wynik pierwszego rzutu.
b)
... czyli 6 oczek w pierwszym, drugim, lub obu rzutach.
Wygodniej jest policzyć prawdopodobieństwo zdarzenia odwrotnego: "żadnej szóstki w 2 rzutach".
Ilość zdarzeń nie-sprzyjających to ilość wariacji 2 z 5, bo mamy 2 losowania ze zbioru {1,2,3,4,5} czyli
m(nie-B) = 5 * 5 = 25.
Prawdopodobieństwo p(nie-B) = m(nie-B) / m(Omega) = 25 / 36
wobec tego p(B) = 1 - p(nio-B) = 1 - 25 / 36 = 11 / 36
c)
Rozbijamy zdarzenie na dwa rozłączne przypadki:
"szóstka w pierwszym rzucie i nie-szóstka w drugim" oraz odwrotnie.
Pierwsza możliwość jest realizowana na 5 sposobów:
{ (6,1), (6,2), (6,3), (6,4), (6,5) }; druga możliwość też na 5 sposobów.
Ilość zdarzeń sprzyjających m(C) = 10;
Prawdopodobieństwo p(C) = m(C) / m(Omega) = 10 / 36 = 5 / 18
d)
Ponownie wygodniej obliczyć szansę na zdarzenie przeciwne "jednakowa ilość oczek" na obu kostkach, czyli jeden z układów: nie-D = { (1,1), (2,2), (3,3), (4,4), (5,5), (6,6) }.
Ilość zdarzeń nie-sprzyjających jest równa 6, więc:
m(nie-D) = 5 * 5 = 6
Prawdopodobieństwo p(nie-D) = m(nie-D) / m(Omega) = 6 / 36 = 1 / 6
wobec tego p(D) = 1 - p(nio-D) = 1 - 1 / 6 = 5 / 6
e)
Układy sprzyjające to
E = { (1,6), (6,1), (2,3), (3,2) }
m(E) = 4
Prawdopodobieństwo p(E) = m(E) / m(Omega) = 4 / 36 = 1 / 9
==============================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie