Treść zadania

pieseczek

W sklepie warzywnym zieleniak ceny wymienionych warzyw i owoców w dni targowe, w środę i w piątek są niższe o 1\5 ceny przedstawionej oferty. Ponadto każdego dnia, na godzinę przed zamknięciem sklepu obniża się o 50% ceny wymienionych warzyw i owocow
.
Zieleniak otwarte pon - sob od 7:00 do 18:00
cena
zielona pietruszka 2,30
koperek 1,90
seler 3,10
sałata 1,70
maliny 4,60
jagody 6,50

a) ile kosztuja warzywa i owoce w poniedziałek po godzinie 17:00?
b) jakie są ceny w piątek po otwarciu sklepu? ceny zaokrąglij do 0,1zł
c) ile kosztują te warzywa i owoce w piątek po godzinie 17:00
prosze o pomoc daję naj

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • sonar

    a)

    zielona pietruszka -> 2,30 zł : 2= 1,15 zł

    koperek -> 1,90 : 2= 0,95 zł

    seler -> 3,10 : 2= 1,55 zł

    sałata -> 1,70 : 2= 0,85 zł

    maliny -> 4,60 : 2 = 2,3 zł

    jagody -> 6,50 : 2= 3,25 zł




    b)

    1/5 = 2/10 = 0,2


    zielona pietruszka -> 2,30 zł - 0,2 * 2,30 zł = 2,3 zł - 0,46 zł = 1,84 zł ~1,8 zł

    koperek -> 1,90 zł - 0,2 * 1,9 zł = 1,9 zł - 0,38 zł = 1,52 zł ~1,5 zł

    seler -> 3,10 zł - 0,2 * 3,1 zł = 3,1 zł - 0,62 zł = 2,48 zł ~2,5 zł

    sałata -> 1,70 zł - 0,2 * 1,7 zł = 1,7 zł - 0,34 zł= 1,36 zł ~1,4 zł

    maliny -> 4,60 zł - 0,2 * 4,6 zł = 4,6 zł - 0,92 zł = 3,68 zł ~3,7 zł

    jagody -> 6,50 zł - 0,2 * 6,5 zł = 6,5 zł - 1,3 zł = 5,2 zł


    c)

    Biorę pod uwagę zaokrąglone ceny warzyw

    zielona pietruszka -> 1,8 zł : 2= 0,9 zł

    koperek -> 1,5 zł : 2= 0,75 zł

    seler -> 2,5 zł : 2= 1,25 zł

    sałata -> 1,4 zł : 2= 0,7 zł

    maliny -> 3,7 zł : 2= 1,85 zł

    jagody -> 5,2 zł : 2= 2,6 zł

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 100% Zrób zakupy na tarhu warzywnym

Zrób zakupy na targu warzywnym. Legumes: Une betterave – burak Un chou –kapusta Une carotte –marchew Un cleri –seler Un concombre –ogórek Un poireau –por Une laitue –sałata Un poivron –papryka Un pinard –szpinak Une tomate –pomidor Un chou-fleur –kalafior Un haricot –fasola Une pomme de terre –ziemniaki Des petits pois –zielnoy groszek Fruits...

Przydatność 75% Zasady gotowania warzyw strączkowych

1.Podział warzyw strączkowych: a)suche (fasola sucha,groch,łubin,bób,soja,soczewica) b)swieże (groszek zielony,fasola szparagowa) 2.Zasady gotowania warzyw strączkowych świeżych: a)gotujemy zawsze w wodzie osolonej i pod przykryciem 3.Zasady gotowania suchych nasion roślin strączkowych: a)przeprowadzić obróbkę wstępną (sortowanie,mycie,płukanie) b)namoczyć w zimnej...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji