Treść zadania
Autor: rudy544 Dodano: 13.3.2013 (15:37)
1.Boki trójkąta zawierają się w wykresach funkcji liniowych f(x)=3\sqrt{2}x+\sqrt{32} i g(x)=-8\sqrt{2}x+4\sqrt{2} oraz osi x oblicz pole tego trójkąta.
2. dane są punkty A=(-2;4) B=(7,9) C=(-1;-3) D=(6,16). Wskaż wśród nich pary punktów które wyznaczają różne proste równoległe. Uzasadnij swój wybór.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Wypisz własności funkcji y=cos x Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 8.4.2010 (18:17) |
wykres funkcji kwadratowej f(x)=3(x+1)kwadrat-4 NIE MA punktów wspólnych z Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: iwona5000 17.4.2010 (11:27) |
Jaka jest najmniejsza wartość funkcji kwadratowej f(x)= x kwadrat +4x-3 w Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: iwona5000 17.4.2010 (11:31) |
mIEJSCE ZEROWE FUNKCJI Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kamcia07-15 18.4.2010 (20:35) |
Napisz wzór funkcji liniowej, której wykres przecina oś X w punkcie 3, a oś Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lukaszunkile 19.4.2010 (16:42) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Minimalizacja funkcji logicznych
Minimalizacja funkcji logicznych
Przydatność 55% Gradient funkcji. Różniczka zupełna
Gradient funkcji. Różniczka zupełna
Przydatność 60% Własności funkcji liniowej
Jest to prezentacja multimedialna Mspp2003 mojego autorstwa spakowana w archiwum winrara. Osobiście robiłem ją na 4 z matmy także jest okej. Pozdrawiam
Przydatność 70% Sześć podstawowych funkcji wypowiedzi.
1) Funkcja informacyjna (informatywna) - polega na powiadomieniu o różnych stanach rzeczy dotyczących świata zewnętrznego lub strefy psychicznej. 2) Funkcja ekspresywna - polega na wyrażaniu poprzez wypowiedź emocji i stanów wewnętrznych osoby mówiącej. 3) Funkcja impresywna - polega na wpływaniu na odbiorcę, wywołaniu u niego określonych reakcji w postaci zachowań,...
Przydatność 50% Miejsca zerowe Funkcji Kwadratowej
zad 5,7 5,8 5,9 str 293 podręcznik I klasa liceum Prosto do matury: M. Antek, K. Belka, P. Grabowski zad 5,7 Suma kwadratów trzech kolejnych liczb parzystych jest równa 56. Wyznacz te liczby. zad 5,8 Ile boków ma wielokąt, który ma 104 przekątne? zad 5,9 Obwód rombu jest równy 116 cm, a różnica długości jego przekątnych równa się 2 cm. Oblicz długości...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 14.3.2013 (16:15)
1.
Zobaczmy, gdzie te proste przecinają oś OX i siebie nawzajem.
Pierwsza prosta przecina oś OX w punkcie takim, że:
0 = 3\sqrt{2}\,x + \sqrt{32}\qquad\mbox{zatem}\qquad x = -\frac{\sqrt{32}}{3\sqrt{2}}=-\frac{4}{3}
Druga prosta przecina oś OX w punkcie takim, że:
0 = -8\sqrt{2}\,x + 4\sqrt{2}\qquad\mbox{zatem}\qquad x = \frac{4\sqrt{2}}{8\sqrt{2}}=\frac{1}{2}
Wykresy funkcji przecinają się nawzajem gdy:
3\sqrt{2}\,x + \sqrt{32} = -8\sqrt{2}\,x + 4\sqrt{2}\qquad\mbox{zatem}\qquad x = 0
a wtedy y = pierwiastek(32).
Mamy więc policzyć pole trójkąta o wysokości pierwiastek(32)
i podstawie o długości 1/2 - (-4/3) = 11 / 6
Pole to wynosi: P = (1/2) * 11/6 * pierwiastek(32) = (11/3) * pierwiastek(2)
=======================
2.
Najwygodniej jest zaznaczyć podane punkty na papierze.
Jak się to zrobi to widać, że podejrzane są pary tworzące proste AC i DB lub AD i CB
Policzmy te wektory. Pierwsza możliwość:
AC = (-1 - (-2), -3 - 4) = (1, -7)
DB = (7 - 6, 9 - 16) = (1, -7)
Widzimy, że wektor AC jest równy wektorowi DB czyli proste równoległe wyznaczają pary:
pierwsza prosta: A, C; druga prosta: D, B
Sprawdźmy drugą możliwość.
AD = (6 - (-2), 16 - 4) = (4, 12)
CB = (7 - (-1), 9 - (-3)) = (8, 12)
Jak podzielimy wektor CB na poł to dostaniemy (1/2) * CB = (4, 6).
Współrzędne x wektorów AD i (1/2) * CB ją jednakowe, współrzędne y są różne.
Nie ma możliwości, aby proste tworzone przez A i D oraz C i B były równoległe.
Odpowiedzią są więc dwie pierwsze pary punktów.
PS: Istnieje test na równoległość wektorów (ax, ay) oraz (bx, by).
Jeśli są równoległe (i różne od zera) to: ax * by - ay * bx = 0.
Ale wystarczy sprawdzić, czy jeden wektor nie jest wielokrotnością drugiego.
Wychodzi na to samo.
=======================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie