Treść zadania

kondziu12

Dzielenie liczb calkowitych.Oblicz:
a) (-21);3=
21;(-3)=
b)(-21);(-3)=
(-32);(-4)=
c)(-72);9=
55;(-11)=
zad.2 OBLICZ I SPRAWDZ.
44;(-4)=
0;(-9)=
120:(-15)=
(-510);3=
(-600);120=
(-480);(-16)=
Bardzo prosze o odpowiedz .

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    a) (-21);3=(-7)
    21;(-3)=(-7)
    b)(-21);(-3)=7
    (-32);(-4)=8
    c)(-72);9=(-8)
    55;(-11)=(-5)
    zad.2 OBLICZ I SPRAWDZ.
    44;(-4)=(-11).... (-11) *(-4) = 44
    0;(-9)=0....0*(-9) = 0
    120:(-15)=(-8) ... (-8)*(-15) = 120
    (-510);3=(-170) ... (-170)*3 = (-510)
    (-600);120=(-5) ...(-5)*120 = (-600)
    (-480);(-16)=30 ... 30*(-16) = (-480)

Rozwiązania

  • sonar

    zad 1.

    a)

    (-21): 3=-7

    21 : (-3)= - 7


    b)

    (-21) : (-3)= 7

    (-32) : (-4)= 8


    c)

    (-72) : 9= - 8
    55 : (-11)= - 5


    zad.2 OBLICZ I SPRAWDZ.

    44 : (-4)= - 11

    bo

    - 11 * (-4) = 44




    0 : (-9)= 0

    bo

    0 * (-9) = 0



    120:(-15)= - 8

    bo

    - 8 * (-15) = 120




    (-510) : 3= - 170

    bo

    - 170 * 3 = - 510



    (-600) : 120= -5

    bo

    - 5 * 120 = - 600



    (-480) : (-16)=30

    bo

    30 * (- 16) = - 480

  • kicia1999

    1.
    a)
    = -7
    =-7
    b)
    = 7
    = 8
    c )
    = -8
    = -5

    2.
    = -11 , bo -4 * (-11) = 44
    = 0 , bo 0 *(-9) = 0
    = -8 , bo -15 * (-8) = 120
    = -5 , bo 120 * (-5) = -600
    = 30 , bo -16 * 30 = -480

    Liczę na naj :)

Podobne materiały

Przydatność 70% Program na dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie liczb freepascal.

Zastanawiałeś się jak napisać prosty programik, (dla początkujących) który pomoże Ci dodać/odjąć/pomnożyć/podzielić pewne liczby? To proste! Zobacz jak to się robi! Program, który oblicza sumę dwóch liczb: Uses crt; Var x,y:integer; Begin Writeln(‘Podaj pierwszą liczbę’); Readln(x); Writeln(‘Podaj drugą liczbę’); Readln(y); Writeln(‘Suma=’,x+y);...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 70% Liczby wymierne(Dzielenie)

ILORAZ DWÓCH LICZ O RÓŻNYCH ZNAKACH JEST LICZBĄ UJEMNĄ A ILORAZ DWÓCH LICZ O TAKICH SAMYCH ZNAKACH JEST LICZBĄ DODATNIĄ. NP: -54:9=-6 JEŚLI MAMY NIEPARZYSTĄ LICZBĘ LICZB UJEMNYCH WTEDY WYMIK BĘDZIE UJEMNY, GDY MAMY PARZYSTĄ LIECZBĘ LICZB UJEMNYCH WYNIK ZAWSZE BEDZIE DODATKI -8:(-2)=4 -8:2=-4

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji