Treść zadania
Autor: malin2198 Dodano: 4.3.2013 (15:31)
rozwiąż układ równań metodą przeciwnych współczynników i sprawdz otrzymane rozwiązanie.
x+y=9
x-y=3
3x+2y=2
-3y+y=10
3x+2y=5
2x+2y=2
2x-11y=73
3x-4y=47
Komentarze do zadania
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 5x + 9y = -2 4x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:19) |
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 6x - 4y = -3 3 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:44) |
rozwiąz równania i sprawdz wynik Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: daamian08 21.4.2010 (20:21) |
sprawdz , czy podane obok liczby spełniają , równania a) 3b-7=20 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 11 rozwiązań | autor: robert193 12.5.2010 (19:58) |
sprawdz czy prawdziwa jest rownosc, prosze o pomoc: (4-pierwiastek z Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: zula0102 17.5.2010 (16:53) |
Podobne materiały
Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.
1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2
Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli
Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)
Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej
Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...
Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod
WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN: Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów. Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...
Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze
Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
rob 4.3.2013 (16:16)
x+y=9
x-y=3
dodajemy równania stronami
2x = 9+3
2x=12 /:2
x = 6
x + y =9
y = 9-x
y = 9-6
y=3
3x+2y=2
-3y+y=10
spr:
x+y=9
6+3=9
9=9
3x+2y=5
2x+2y=2
odejmujemy równania stronami
3x - 2x = 5 - 2
x = 3
2x+2y=2
2y = 2 - 2x
2y = 2 - 2*3
2y = 2 - 6
2y = - 4 /:2
y = - 2
spr.
3x+2y=5
3*3 +2*(-2) = 5
9 - 4 =5
5 = 5
2x-11y=73 /*3
3x-4y=47 /*2
6x - 33y = 219
6x - 8y =94
odejmujemy równania stronami
-33y + 8y = 219 - 94
- 25y = 125 /:(-25)
y = - 5
6x - 8y =94
6x - 8*(-5) = 94
6x + 40 = 94
6x = 94-40
6x = 54 /:6
x = 9
spr.
6x - 8y =94
6*9 - 8*(-5) = 94
54 + 40 = 94
94=94
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie