Treść zadania

doncia9455

a) Do każdej z poniższych liczb dodaj 3 1/2.
-.05 -2,7 -9,3 -3,7
b)Od każdej z poniższych licz odejmij 3.6,
1 3/4 1/2 -2 1/4 -7 3/8

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • ewka13

    a)
    3i1/2=3,5

    -0,05 + 3,5=3,5 - 0,05=3,45
    -2,7 + 3,5=3,5 - 2,7=0,8
    -9,3 + 3,5= - 5,8
    -3,7 + 3,5= -0,2

    b)
    1 i 3/4 -3,6=1,75 - 3,6= - 1,85
    1/2 - 3,6=0,5 - 3,6= - 3,1
    -2 i 1/4 - 3,6=-2,25 - 3,6 = - 5,85
    -7 i 3/8 - 3,6= -7,375 - 3,6= - 10,975.

  • banpioszy

    a)
    3 całe1/2 = 3,5

    -0,05 + 3,5 = 3,50 - 0,05 = 3,45
    -2,7 + 3,5 = 3,5 - 2,7 = 0,8
    -9,3 + 3,5 = - (9,3 - 3,5) = (- 5,8)
    -3,7 + 3,5 = - (3,7 - 3,5) = (- 0,2)

    b)
    1 cała 3/4 - 3,6 = 1,75 - 3,60 = - (3,60 - 1,75) = ( - 1,85)
    1/2 - 3,6 = 0,5 - 3,6 = - (3,6 - 0,5) = ( - 3,1)
    -2 całe 1/4 - 3,6 = - 2,25 - 3,6 = - (2,25 + 3,60) = (- 5,85)
    7 całych 3/8 - 3,6 = -7,375 - 3,6= - (7,375 + 3,600) = (- 10,975).

  • sonar

    a)

    -.05 + 3 i 1/2 =

    = - 5/10 + 3 i 1/2 =

    = - 1/2 + 3 i 1/2=

    = 3






    -2,7 + 3 i 1/2 =

    = - 2 i 7/10 + 3 i 5/10 =

    = 8/10=

    = 4/5





    -9,3 + 3 i 1/2 =

    = - 9 i 3/10 + 3 i 5/10=

    = - 5 i 8/10=

    = - 5 i 4/5




    -3,7 + 3 i 1/2 =

    =-3 i 7/10 + 3 i 5/10=

    = - 2/10=

    = - 1/5



    b)

    1 i 3/4 - 3,6 =

    =1 i 3/4 - 3 i 6/10 =

    = 1 i 15/20 - 3 i 12/20=

    = - 1 i 17/20




    1/2 - 3,6 =

    =1/2 -3 i 6/10=

    = 5/10 - 3 i 6/10=

    = - 3 i 1/10





    -2 i 1/4 - 3,6=

    =- 2 i 1/4 - 3 i 6/10=

    = - 2 i 5/20 - 3 i 12/20=

    = - 5 i 17/20





    -7 i 3/8 -3,6 =

    = - 7 i 3/8 - 3 i 6/10 =

    = - 7 i 15/40 - 3 i 24/40=

    = - 10 i 39/40

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 60% "Mówi sie że miłość dodaje skrzydeł"- rozprawka

Każdy z nas prędzej czy później był lub będzie zakochany. Miłość zmienia ludzi na lepsze. Zakochani od razu rzucają się w oczy: wprost tryskają optymizmem. Uczucie to polepsza samopoczucie, dodaje siły, odwagi. Krążą wśród nas różne powiedzenia na temat miłości. Mówi sie, że miłość dodaje skrzydeł. Myślę, że jest to prawda. Miłość jest piękna. To dla niej...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji