Treść zadania
Autor: anciaa6 Dodano: 27.2.2013 (19:17)
zad.1 Liczbę m zmniejszono o 75% otrzymując liczbę n. Czy prawdą jest że liczba m to 400% liczby n? Odpowiedz uzasadnij na konkretnym przykładzie.
zad.2 Rozwiąż nierówność : -5(x+2)(x-1)<0
zad.3 Punkt A(1,6) należy do okręgu o środku S(4,3). Oblicz promień tego okręgu
zad. 4 Funkcja y=2/(3x-1) przyjmuje wartość 1/7 dla x=...
zad.5 Rozwiąż układ równań :
y=x2(x do kwadratu)-2x+3
y=2x
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Prosta y=√3x-2 jest nachylona do osi ox. Opisz szczegółowo pod jakim kątem Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pawel 24.3.2010 (16:28) |
Dany jest trójkąt o wierzchołkach A=(-4, 2) B=(0,4) C=(6,-4) a) wyznacz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: MartaGrzeszczak1 29.3.2010 (17:43) |
pole przekroju walca płaszczyzną równoległa do podstawy jest równe 49/pi a Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lusi1069 30.3.2010 (16:42) |
sprawdź korzystając z definicji, czy ciąg o wyrazie ogólnym an jest Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gosiaczek90 7.4.2010 (19:15) |
środek odcinka o końcach A=(5,-1), B=(-7,-3) jest środkiem okręgu o Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: aluszacedro 12.4.2010 (15:17) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 28.2.2013 (09:13)
zad. 1.
Prawda.
Przykład: liczbę m = 100 zmniejsza się o 75% (a 75% ze 100 to 75) otrzymując:
n = 100 - 75 = 25.
Liczba 100 to faktycznie 400% liczby 25 (bo 4 * 25 = 100).
=========================
zad. 2.
Mnożymy obie strony przez -1 aby pozbyć się kłopotliwego minusa.
Uwaga! takie mnożenie zmienia znak nierówności z < na >
(x+2)(x-1) > 0
Albo: Oba nawiasy są dodatnie czyli x + 2 > 0 oraz x - 1 > 0,
co daje x > -2 oraz x > 1. Warunek "x > 1" jest silniejszy więc z tej części: x > 1
Albo: Oba nawiasy są ujemne czyli x + 2 < 0 oraz x - 1 < 0,
co daje x < -2 oraz x < 1. Warunek "x < -2" jest silniejszy więc z tej części: x < -2
Łączymy oba przypadki i dostajemy:
x należy do przedziału (-oo; -2) U (1; +oo)
=========================
zad. 3.
Z twierdzenia Pitagorasa liczymy odległość punktów A i S [ czytaj ^2 jako "do kwadratu" ]
|AS| = pierwiastek[ (4 - 1)^2 + (3 - 6)^2 ] = pierwiastek(18) = 3 * pierwiastek(2)
=========================
zad. 4.
Zakładamy 3x - 1 jest różne od zera czyli x różne od 1/3.
Podstawiamy 1/7 za y.
2/(3x-1) = 1/7 ; wymnażamy proporcję "na krzyż"
3x - 1 = 14 ; stąd:
3x = 15 ; czyli
x = 5
=========================
zad. 5.
y = x^2 - 2x + 3
y = 2x
Porównujemy prawe strony obu równań:
x^2 - 2x + 3 = 2x ; przenosimy 2x na lewo
x^2 - 4x + 3 = 0
Ze wzorów Viete'a (suma rozwiązań = 4, ich iloczyn = 3) dostajemy:
x1 = 1, a wtedy z drugiego równania y1 = 2
x2 = 3, a wtedy z drugiego równania y1 = 6
=========================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie