Treść zadania
Autor: ~Daniel Dodano: 27.2.2013 (15:37)
1.Jaką liczbę trzeba wstawić w miejsce znaku zapytania ?
-2 i 3/4 - ? = 7,1
A. 4,85 B. 9,85 C.-9,85 D.-4,85
2.Ile wynosi suma wszystkich liczb całkowitych większych od -10 i mniejszych od 5?
A.-45 B.-30 C.-40 D.-35
3. w piątek temperatura wyniosła -10, a w sobotę zmalała o 5 st. Jaka temperatura była w sobotę?
A.15 B.5 C.-5 D.-15
4. Które zdanie nie jest prawdziwe?
A.Liczba ujemna podniesiona do potęgi 100 jest liczbą dodatnią.
B.Liczba ujemna podniesiona do potęgi 199 jest liczbą ujemną.
C.Iloczyn dwudziestu liczb ujemnych i dwudziestu jeden liczb dodatnich jest liczbą ujemną.
D.Suma dwudziestu liczb ujemnych jest liczbą ujemną.
5. Dane są dwie liczby ujemne. Dzielimy jedną z nich przez drugą, a następnie otrzymany wynik mnożymy przez sumę danych dwóch liczb. Jaki znak ma wynik mnożenia?
A. dodatni B.ujemny C. nie da się tego powiedzieć D. nie ma znaku, bo wynik jest równy 0
6. Liczba (-2 ) do potęgi drugiej - (-1) do potęgi trzeciej jest równa
A.5 B.3 C.-3 D.-5
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
(0,75+4 2/3 ):1,3= 4,375 - 2 1/8= Trzeba obliczyc razem między nimi jest Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Konto usunięte 8.4.2010 (14:54) |
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
dla kazdej z podanych liczb znajdz liczbę półtora raza od niej większą Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: dorota32 14.4.2010 (21:35) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
sonar 6.3.2013 (19:32)
zad 1)
-2 i 3/4 - x = 7,1
-x = 7,1 + 2 i 3/4
-x = 7,1 + 2 i 75/100
-x= 7,1 + 2,75
-x = 9,85 /*(-1)
x= - 9,85
prawidłwoa odpowiedź -> C
zad 2)
(-9) + (-8) + (-7) + (-6) + (-5) + (-4) + (-3) + (-2) + (-1) + 1 + 2 + 3 + 4=
= -9 -8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 +1 + 2 + 3 + 4=
= -45 + 10=
= - 35
prawidłowa odpowiedź -> D
zad 3)
prawidłowa odpowiedź -> D
zad 4)
odpowiedź -> C
zad 5)
odpowiedź -> B
zad 6)
(-2)^2 -(-1)=
= 4 + 1 =
= 5
prawidłowa odpowiedź -> A
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie