Treść zadania
Autor: antekL1 Dodano: 27.2.2013 (13:33)
Firanki i liczby żabkowe.
Aby Wam się nie nudziło... Kilka osób się za to weźmie :)
Wieszam firanki w taki sposób:
Krok 1: Zawieszam całą firankę na 2 żabkach na końcach, wygląda to tak (Ż = żabka)
Ż---------------------------------------------------------------Ż
Krok 2 i następne: W połowie odcinka między sąsiadującymi żabkami wpinam nową żabkę. Poniżej: S - stara żabka, przypięta w poprzednim kroku, Ż - żabka przypięta w bieżącym kroku.
Krok 2:
S-------------------------------Ż-------------------------------S
Krok 3:
S-------------Ż----------------S---------------Ż---------------S
Krok 4:
S------Ż------S-------Ż-------S-------Ż-------S------Ż-------S
i tak dalej.
Pytań jest dwa:
a) Ile żabek w sumie potrzebuję po "n" krokach, załóżmy n > 1, aby było prościej?
b) Czy da się tą ilość żabek wyrazić za pomocą jakiegoś ciągu (arytmetycznego, geometrycznego, lub ich kombinacji i jeszcze jakieś stałej) ?
To jest zadanie do zabawy, nie chodzę do szkoły i nie muszę mieć "na jutro".
PS: Daję "naj", ale jeśli kilka osób to rozwiąże i nie mogę się zdecydować komu przyznać "naj", zamieszczę zadanie powtórnie.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Dla jakich x liczby x2-5x,-2,-10 tworzą ciąg arytmetyczny. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: xnika502x 6.4.2010 (16:07) |
Dla jakich x liczby x2-5x,-2,-10 tworzą ciąg arytmetyczny. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: xnika502x 6.4.2010 (16:07) |
wyznacz wszystkie liczby a i b dla których równanie ax - 4b = 2x = 8 nie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: nikola29 15.4.2010 (19:01) |
poziom rozszerzony-maturalne, kilka zadń z funkji Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: rudapatrycja 18.4.2010 (11:31) |
znajdź liczbę która jest większa o 1,1 od wyniku dzielenia jej przez liczby Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Monika697 18.4.2010 (12:09) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Liczby
1. Liczby rzeczywiste – wszystkie liczby , które odpowiadają punktom na osi liczbowej. 2. Liczby wymierne – liczby dające przedstawić się za pomocą ułamka p/q , gdzie p jest dowolną liczbą całkowitą, a q jest dowolną liczbą naturalną ( np. 1/7, 3 ½,- 32/5 , 0, -2,6 , 5 (3), 3. Liczby niewymierne – liczby nie dające się zapisać w postaci ułamka zwykłego ( np. 3, 5,...
Przydatność 50% Liczby
Liczby pierwsze Liczbę naturalną, która ma dokładnie dwa dzielniki, nazywamy liczbą pierwsza. Liczb pierwszych jest nieskończenie wiele. Znajdowanie ich nie jest jednak łatwe. Od pewnego czasu używa się do tego komputerów. Największa znana dziś liczba pierwsza została odkryta w lipcu 2001 roku przez Michaela Camerona i George'a Woltmana ma postać 213466917-1. Ma ona aż 4...
Przydatność 80% Interpretacja "Firanki" Władysława Broniewskiego.
Tematem zbioru wierszy, pt: „Anka” jest tragiczna śmierć córki autora – Władysława Broniewskiego. Jest to utwór różniący się od innych dzieł tego twórcy, gdyż zwykle pisał on wiersze o tematyce tyrtejskiej, najczęściej rewolucyjnej, nawołującej do walki. Cykl wierszy „Anka” jest wynikiem zmian zachodzących w poecie w ostatnim okresie twórczości, gdy po śmierci...
Przydatność 70% Liczby zaprzyjaźnione
Są to dwie takie liczby naturalne M i N, z których każda jest sumą podzielników właściwych drugiej(przez podzielnik właściwy danej liczby rozumiemy każdy podzielnik mniejszy od tej liczby). Pierwszą parę takich liczb, którą podał jeszcze Pitagoras, stanowią liczby 220 i 284, ponieważ dzielnikami właściwymi liczby 220 są: 1,2,4,5,10,11,20,22,44,55 i 110, a ich suma wynosi...
Przydatność 65% Liczby kwantowe
1) Główna liczba kwantowa (n) - przyjmuje wartości kolejnych liczb naturalnych 1, 2, 3, ... (wg Bhora K, L, M, ...); - od niej zależy energia danego elektronu; - decyduje o rozmiarach orbitali - im większa wartość n, tym większy jest orbital; - maksymalna ilośc elektronów w powłoce wynosi 2m2 (kwadrat) n 1 = K 2 = L 3 = M 4 = N 5 = O 6 = P 7 = Q 2) Poboczna liczba...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 1
kasik16 3.3.2013 (16:24)
hmmm zadanie bardzo fajne :)
ja to widzę tak:
1 krok: 2 żabki -----> n=2 [n --> liczba zawieszonych żabek]
2 krok: 2 żabki wiszące + 1 nowa miedzy nimi [ n+1 = 2+1=3]
3 krok: 3 żabki wiszące + 2 między nie [(n+1) + 2 = n+3 = 2+3= 5]
4 krok: 5 żabek wiszących + 4 między nie [ (n+3)+4= n+7= 2+7=9]
zauważyć warto, że liczba dowieszanych żabek jest o 1 mniejsza od liczby żabek wiszących, więc ja bym to zapisała:
a(n+1) = an + (n-1), gdzie przez n rozumiec nalezy liczbę żabek wiszących :)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie