Treść zadania
Autor: Margot Dodano: 18.2.2013 (22:47)
Dokonaj interpretacji wiersza Szymborskiej pt. Wiara i odpowiedz na pytanie Jakie znaczenie dla podmiotu ma cnota wiary:
„Wiara” Wisława Szymborska
„Może to wszystko
dzieje się w laboratorium?
Pod jedną lampą w dzień
i miliardami w nocy?
Może jesteśmy pokolenia próbne?
Przesypywani z naczynia w naczynie,
potrząsani w retortach,
obserwowani czymś więcej niż okiem,
każdy z osobna
brany na koniec w szczypczyki?
Może inaczej:
żadnych interwencji?
Zmiany zachodzą same
zgodnie z planem?
Igła wykresu rysuje pomału
przewidziane zygzaki?
Może jak dotąd nic w nas ciekawego?
Monitory kontrolne włączane są rzadko?
Tylko gdy wojna i to raczej duża.
niektóre wzloty ponad grudkę Ziemi.
czy pokaźne wędrówki z punktu A do B?
Może przeciwnie:
gustują tam wyłącznie w epizodach?
Oto mała dziewczynka na wielkim ekranie
przyszywa sobie guzik do rękawa.
Czujniki pogwizdują,
personel się zbiega.
Ach cóż to za istotka
z bijącym w środku serduszkiem!
Jaka wdzięczna powaga
w przewlekaniu nitki!
Ktoś woła w uniesieniu:
Zawiadomić Szefa,
niech przyjdzie i sam popatrzy!
Bardzo proszę o pomoc!! =)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
analiza i interpretacja wiersza "Z głową na karabinie" Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: adaska94 7.4.2010 (17:11) |
bardzo proszę o interpretację wiersza Cz. Miłosza ,,Nadzieja''...;D proszę Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: nadzia965 7.4.2010 (18:48) |
jaka jest rola poety i poezji na podstawie wiersza C. Miłosza pt. "Który Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kinia142 7.4.2010 (19:18) |
Interpretacja wiersza Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: lovelower1 16.4.2010 (15:51) |
Hejka. Mam pytanie czy polecacie samsung SGH-F480? Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: ewula1235 19.4.2010 (22:13) |
Podobne materiały
Przydatność 70% Dokonaj analizy i interpretacji wiersza Juliusza Słowackiego „Rozłączenie”. Wskaż występujące cechy i motywy, charakterystyczne dla epoki romantyzmu.
Wiersz „Rozłączenie” został napisany przez Juliusza Słowackiego 20 lipca 1983 roku. Autor znajdował się wtedy w Szwajcarii, nad jeziorem Leman. Początkowo sądzono, iż adresatką jest przyjaciółka Juliusza, Maria Wodzińska. Jednakże da się wyczuć intymną relację pomiędzy osobą mówiącą, a odbiorcą. To sprawia, iż nie mógł być do niej adresowany z racji na brak tego...
Przydatność 50% Dokonaj analizy i interpretacji wiersza Juliusza Słowackiego „Rozłączenie”. Wskaż występujące cechy i motywy, charakterystyczne dla epoki romantyzmu.
Juliusz Słowacki jest jednym z najbardziej znanych polskich poetów. Obok Adama Mickiewicza i Zygmunta Krasińskiego uważany jest za najwybitniejszego przedstawiciela poezji romantycznej. Jego wiersz „Rozłączenie” zawiera wiele cech charakterystycznych dla epoki romantyzmu. Utwór „Rozłączenie” jest liryką inwokacyjną o charakterze osobistego wyznania, którą podmiot...
Przydatność 80% Koniec wieku... Taki sam czy inny? Dokonaj interpretacji porównawczej wierszy „Koniec wieku XIX” K. Przerwy-Tetmajera oraz „Schyłek wieku” W. Szymborskiej.
Powyższe wiersze mimo, iż napisane w rożnych latach i innych epokach mają ze sobą wiele wspólnego. Oba mówią o przemijaniu, o pewnym końcu. Są podsumowaniem lat, które minęły („Miało się kilka nieszczęść nie przydarzać już, na przykład wojna i głód, i tak dalej.”), mówią o niespełnionych nadziejach społeczeństwa („...a to, co miało nadejść, nie...
Przydatność 80% Dlaczego człowiek chciałby uciec z utopii? Odpowiedz wykorzystując wnioski z wiersza Wiesławy Szymborskiej „Utopia” oraz lektury „Nowego Wspaniałego Świata”. Analiza i interpretacja tych lektur.
Analizę problemu zawartego w temacie chciałabym zacząć od wytłumaczenia znaczenia samego wyrazu utopia. Według „Słownika wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych” W. Kopalińskiego utopią nazwiemy niezmiernie odległe miejsce (np. okolicę, wyspę, kraj) stworzone w wyobraźni, idealne głównie pod względem praw, rządów i stosunków społecznych. Rozważając samą definicję...
Przydatność 65% Dokonaj analizy interpretacji „Trenu XI” Jana Kochanowskiego
Dokonaj analizy interpretacji „Trenu XI” Jana Kochanowskiego jako odzwierciedlania buntu bohatera lirycznego wobec ideałów filozoficznych i religijnych Renesansu „Tren XI” jest jednym, z cyklu utworów o charakterze żałobnym, napisanych przez wielkiego polskiego pisarza, okresu renesansu- Jana Kochanowskiego. Poeta ten napisał „Treny” po śmierci swej ukochanej...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie