Komentarze do zadania
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Funkcja liniowa Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 2.4.2010 (19:51) |
Funkcja kwadratowa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: acapella1222 7.4.2010 (21:08) |
Funkcja liniowa Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: kamcia07-15 18.4.2010 (19:59) |
Dana jest funkcja f, określona w zbiorze R. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kp93 21.4.2010 (15:40) |
Funkcja liniowa Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: aga222 21.4.2010 (21:38) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Funkcja jeżeli
funkcja jeżeli
Przydatność 55% Funkcja skóry
Funkcja skóry: 1.ochrona przed bakteriami 2.ochrona przed promieniami UV 3.wymiana gazowa 4.funkcja potu: -informacja o dorosłości i stresie -regulacja temperatury ciała 5.funkcja łoju: -elastyczna skóra -ochrona przed bakteriami 6.funkcja paznokcia: -ochrona i zwiększenie dotyku 7.funkcja włosa: -ochrona przed potem i pyłem -regulacja temperatury...
Przydatność 55% Funkcja tkanki nabłonkowej
Główną funkcją tkanki nabłonkowej jest osłanianie ciała zwierzęcia od środowiska zewnętrznego lub wewnętrznego ( np. osłania jelito). Tworzy ona pokrycie ciała, wyściela światło jelita i naczyń krwionośnych. Tkanka nabłonkowa tworzy twory rogowe, np. pióra, paznokcie, łuski, rogi. Niektóre komórki nabłonka przekształciły się w komórki gruczołowe zdolne do...
Przydatność 50% Budowa i funkcja białek.
Budowa i funkcje białek Białka to podstawowe ,wielocząsteczkowe składniki wszystkich organizmów żywych , zbudowane z aminokwasów połączonych wiązaniami peptydowymi (wiązanie powstałe pomiędzy grupą karboksylowa jednego aminokwasu a grupą aminową drugiego) . Skład chemiczny białek : - węgiel 52% - tlen 22% - azot 16% - wodór...
Przydatność 75% Funkcja emotywna języka
Funkcja emotywna języka jest jedną z podstawowych funkcji mowy. Polega na wyrażaniu za pomocą wypowiedzi językowych, poprzez barwę głosu, jego siłę, wysokość pewnych cech nadawcy, np. jego stanu emocjonalnego. Na stan emocjonalny człowieka składają się emocje, które są bodźcami skłaniającymi nas do działania. Emocje to inaczej każde poruszenie czy zakłócenie umysłu,...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 18.2.2013 (08:17)
Zadanie 5.
Przekształcamy wzór funkcji do postaci:
f(x) = \log_3[3(x+1)] = \log_3(3) + \log_3(x+1) = 1+\log_3(x+1)
Teraz łatwiej narysować wykres (patrz załącznik wykres5.jpg)
Najpierw rysujesz wykres funkcji log o podstawie 3 z x (czerwony)
Następnie przesuwasz go o 1 w lewo (zielony)
(w lewo dlatego, że jeśli argument logarytmu jest np. równy 1 to wyrażenie x + 1 osiąga wartość 1 już dla x równego zero, czyli wcześniej niż gdyby argument był równy x)
Następnie przesuwasz zielony wykres o 1 w górę (odpowiada to dodawaniu 1 do całości) i masz końcowy, niebieski wykres.
Na wykresie zaznaczona jest też linia y = 2. Przecina ona niebieską krzywą w punkcie x = 2.
(Można to sprawdzić, podstawiając x = 2 do wzoru funkcji, dostajemy log o podstawie 3 z 9 czyli 2).
Wobec tego f(x) < 2 dla x < 2.
Z drugiej strony dziedzina f(x) to x > -1. Odpowiedzią jest więc:
x należy do (-1, 2)
=================
Zadanie 8.
a)
Z wykresu widać, że funkcja ma wartość zero dla x = 4 i wartość 1 dla x = 8
Mamy stąd dwa równania:
\left\{\begin{array}{l}0 = a + \log_p 4\\1 = a + \log_p 8\end{array}
Odejmujemy stronami pierwsze równanie od drugiego i stosujemy wzór na różnicę logarytmów:
1=\log_p 8 - \log_p 4 = \log_p \left(\frac{8}{4}\right) = \log_p 2
Wobec tego p = 2
Teraz z pierwszego z równań: Skoro p = 2 to:
0=a + \log_2 4 = a + 2
Stąd dostajemy a = -2
b)
Wykres (patrz załącznik wykres8.jpg)
Podobnie jak w zadaniu 5. najpierw rysujemy czerwony log o podst. 2 z x
Następnie przesuwamy czerwony wykres o 2 w lewo (zielona linia)
Następnie przesuwamy zielony wykres o 2 w dół (niebieska i czarna linia)
Na końcu wszystko, co pod osią X odbijamy jak w lustrze względem tej osi.
Ostatecznie dostajemy czarną krzywą.
c)
Nie rysowałem już tego, ale trzeba dodać do wykresu poziomą kreskę y = 1
Przecina ona czarną linię w x = 0 oraz x = 6 (można sprawdzić podstawiając
takie x do wzoru funkcji.
Wobec tego x < 0 lub x > 6. Ale dziedzina funkcji to x > -2. W rezultacie:
x należy do (-2,0) U (6, +oo)
=================
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie