Komentarze do zadania
-
antekL1 18.2.2013 (15:58)
Masz zadanie 20 (było proste) i 21
Zobacz, ile zajmuje jedno zadanie.
Podziel te zadania w ogóle po jednym. Załącznik może być ten sam, tylko dopisz:
"proszę o rozwiązanie zadania XXX z załącznika".
Więcej osób równolegle rozwiąże krótsze przykłady.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Funkcja liniowa Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 2.4.2010 (19:51) |
Funkcja kwadratowa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: acapella1222 7.4.2010 (21:08) |
Funkcja liniowa Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: kamcia07-15 18.4.2010 (19:59) |
Dana jest funkcja f, określona w zbiorze R. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kp93 21.4.2010 (15:40) |
Funkcja liniowa Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: aga222 21.4.2010 (21:38) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Funkcja jeżeli
funkcja jeżeli
Przydatność 55% Funkcja skóry
Funkcja skóry: 1.ochrona przed bakteriami 2.ochrona przed promieniami UV 3.wymiana gazowa 4.funkcja potu: -informacja o dorosłości i stresie -regulacja temperatury ciała 5.funkcja łoju: -elastyczna skóra -ochrona przed bakteriami 6.funkcja paznokcia: -ochrona i zwiększenie dotyku 7.funkcja włosa: -ochrona przed potem i pyłem -regulacja temperatury...
Przydatność 50% Socjologia kultury- ściąga z wykładów (wyk. u prof. F.A.)
Trzy aspekty rozumienia kultury: 1)jakim czł jest i jakim powinien byc 2)zastany przez czł świat materialny 3)wzory duchowe i materialne ludzkiej działalności Czł twórczo wkracza w przyrodę, we własne życie wewnętrz, społeczne, w życie zwierząt w całą żywą i martwą naturę. To wszystko jest czł oddane. Kultura to nic innego jak racjonalizacja natury w zasięgu dla czł...
Przydatność 55% Funkcja tkanki nabłonkowej
Główną funkcją tkanki nabłonkowej jest osłanianie ciała zwierzęcia od środowiska zewnętrznego lub wewnętrznego ( np. osłania jelito). Tworzy ona pokrycie ciała, wyściela światło jelita i naczyń krwionośnych. Tkanka nabłonkowa tworzy twory rogowe, np. pióra, paznokcie, łuski, rogi. Niektóre komórki nabłonka przekształciły się w komórki gruczołowe zdolne do...
Przydatność 50% Budowa i funkcja białek.
Budowa i funkcje białek Białka to podstawowe ,wielocząsteczkowe składniki wszystkich organizmów żywych , zbudowane z aminokwasów połączonych wiązaniami peptydowymi (wiązanie powstałe pomiędzy grupą karboksylowa jednego aminokwasu a grupą aminową drugiego) . Skład chemiczny białek : - węgiel 52% - tlen 22% - azot 16% - wodór...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 18.2.2013 (15:57)
Zapis: log_p(X) oznacza "logarytm o podstawie p z X"
Patrz też uwagi o rysowaniu wykresów w dwóch innych moich rozwiązaniach.
Zadanie 20.
a)
Pionowa asymptota funkcji jest w x = 3, więc wykres log_a(x) przesunięto o 3 w prawo,
więc p = 3
W punkcie x = 5 wartość f(x) = 1 czyli:
1 = log_a(5 - 3) = log_a(2) ; stąd a = 2
Wzór funkcji odbitej względem OX: g(x) = -log_2(x - 3)
b)
Pionowa asymptota funkcji jest w x = -2, więc wykres log_a(x) przesunięto o 2 w lewo
więc p = -2
W punkcie x = 3 wartość f(x) = -1 czyli:
-1 = log_a(3 + 2) = log_a(5) ; stąd a = 1/5 <--- pamiętaj o znaku - przy -1!
Wzór funkcji odbitej względem OX: g(x) = -log_(1/5)(x + 2)
c)
Pionowa asymptota funkcji jest w x = 1, więc wykres log_a(x) przesunięto o 1 w prawo
więc p = 1
W punkcie x = 3 wartość f(x) = 2 czyli:
2 = log_a(3 - 1) = log_a(2) ; stąd a = pierwiastek(2)
Wzór funkcji odbitej względem OX: g(x) = -log_[pierwiastek(2)](x - 1)
===================
Zadanie 21 zgłoś ponownie oddzielnie, za dużo na raz
===================
Zadanie 22.
Jeśli logarytm z "czegoś" jest równy 0 to "coś" jest równe 1.
a)
Zakładamy, że x^2 + 2x - 2 > 0. Daje to następującą dziedzinę:
D = (-oo; -1 - pierwiastek(3)) U (-1 + pierwiastek(3); +oo) ; w przybliżeniu:
D = (-oo; -2,7) U (0,7; +oo)
Rozwiązujemy:
x^2 + 2x - 2 = 1
x^2 + 2x - 3 = 0
x1 = -3; x2 = 1
Jak widać z przybliżonego zapisu dziedziny oba rozwiązania są poprawne.
b)
a)
Zakładamy, że x / (2x-1) > 0. Daje to następującą dziedzinę:
D = (-oo; 0) U (0,5; +oo)
Rozwiązujemy:
x / (2x - 1) = 1
x = 2x - 1
x = 1
Rozwiązanie poprawne bo x należy do dziedziny.
===================
c)
Dziedzina: x > 0 oraz 2 - x > 0 czyli x należy do (0; 2)
Przekształcamy wyrażenie na f(x)
= log_10(x^2) + log_10(2-x) = log_10[x^2(2-x)] = 0 ; stąd
x^2(2 - x) = 1
x^3 - 2x^2 + 1 = 0
Zgadujemy jeden pierwiastek: x1 = 1 ; należy do dziedziny
Piszemy równanie w postaci:
(x - 1)(x^2 + Ax - 1) = 0 ; wymnażamy, szukamy "A" przez porównanie współczynników przy tych samych potęgach x.
x^3 + x^2(A - 1) + x(-A - 1) + 1 = x^3 - 2x^2 + 1
Z tego wynika, że A = -1 i zapisujemy równanie tak:
(x - 1)(x^2 - x - 1) = 0
Wyrażenie w nawiasie jest zerem dla:
x2 = (1/2)[1 - pierwiastek(5)] = około -0,6 ; POZA DZIEDZINĄ, odpada
x3 = (1/2)[1 + pierwiastek(5)] = około 1,6 ; pasuje
Ostatecznie:
x1 = 1; x3 = (1/2)[1 + pierwiastek(5)]
d)
Dziedzina: x + 1 > 0 oraz 2 - x > 0 czyli x należy do (-1; 2)
Przekształcamy wyrażenie na f(x)
= log_3(x+1) - log_3(2-x) = log_3[(x+1) / (2-x)] = 0 ; stąd
(x + 1) / (2 - x) = 1 ; przenosimy 1, wspólny mianownik
[x + 1 - (2 - x)] / (2 - x) = 0 ; licznik ma być zerem
2x - 1 = 0
x = 1/2 ; poprawne rozwiązanie, należy do dziedziny.
===================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie