Treść zadania
Autor: Paulina__94 Dodano: 11.2.2013 (17:06)
Pilne! Potrzebuje trzech wierszy do prezentacji maturalnej z XIX i XX wieku z motywem przyjaźni
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Utwory do prezentacji! Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: natalia665 29.3.2010 (17:38) |
Świętoszek PILNE Przedmiot: Język polski / Liceum | 2 rozwiązania | autor: dzakasia 7.4.2010 (22:20) |
był to najwytrawniejszy klasyk swojego wieku. czy to jest pytanie retoryczne? Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ukej555 8.4.2010 (23:18) |
PILNE NA JUTRO !POLSKI.jak rozumieszsformułowanie że anioł jest Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: majka82101 16.4.2010 (20:13) |
pilnie potrzebuje na jutro!!!! harmonia swiata i renesansowy optynizm we Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mmonika1235 19.4.2010 (13:16) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Motyw powstania styczniowego w literaturze i malarstwie - konspekt prezentacji maturalnej.
Konspekt prezentacji maturalnej z języka polskiego Temat: Motyw powstania styczniowego w literaturze i malarstwie. Omów na wybranych przykładach. I. Literatura podmiotu: 1. Faleński F. Morituri te salutant [w:] Antologia poezji polskiej, Warszawa 2000 2. Orzeszkowa E. Gloria victis [w:] Opowiadania, Warszawa 1988 3. Orzeszkowa E. Nad Niemnem, Warszawa 1997 4. Prus B. Omyłka...
Przydatność 70% Czy człowiek żyjący w XXI wieku także potrzebuje mitów?
Mit, jest opowieścią narracyjną, organizujacą wierzenia danej społeczności, głównie archaicznej. Jest to opowieść o początkach istnienia rodzaju ludzkiego – stworzeniu świata, bogach. Mit łączy w sobie elementy rzeczywiste z fantastycznymi. Bohaterami mitów są bogowie, ewentualnie ludzie obdarzeni nadprzyrodzonymi cechami. Mity zawierają system wierzeń religijnych (funkcja...
Przydatność 60% Przykład bibliografii maturalnej.
rok ukończenia szkoły oddział numer Bibliografia do prezentacji na egzamin maturalny z języka polskiego w roku szkolnym 2007/08 w sesji wiosennej I.Dane osobowe: Imię/Imiona - Nazwisko - PESEL - II.Temat:Motyw cierpienia i buntu przeciw Bogu w wybranych utworach literackich...
Przydatność 65% Interpretacja i analiza porównawcza wierszy W. Szymborskiej „Schyłek wieku” i K. Przerwy Tetmajera „Koniec wieku XIX”
Kazimierz Przerwa Tetmajer i Wisława Szymborska to poeci tworzący w dwóch różnych epokach. Różnią ich nie tylko style narzucone przez epokę, ale i również to, że są odmiennej płci. Jestem pewna, jako początkująca poetka, ze kobiety głębiej niż mężczyźni odczuwają to, co dzieje się na świecie. Przez poezje Tetmajera przemawia typowy dekadent. Bezsilny, niewierzący,...
Przydatność 65% Analiza porównawcza wierszy „Koniec wieku XIX” Kazimierza Przerwy-Tetmajera oraz „Schyłek wieku” Wisławy Szymborskiej
Wiersze „Koniec wieku XIX” oraz „Schyłek wieku” zostały napisane pod koniec stuleci – pierwszy XIX, drugi XX. Czasy, w których przyszło żyć Kazimierzowi Przerwie-Tetmajerowi i Wisławie Szymborskiej niewątpliwie różniły się między sobą, jednak pomimo to utwory te są do siebie bardzo podobne. Łączy je, oprócz tematyki, pesymistyczny, przygnębiający klimat, wyraźne...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie
Komentarze do zadania
Rudy6996 11.2.2013 (21:28)
tylko z wierszy chcesz robić prezentację?