Treść zadania

kamilkaa12342

Rozwiąż układ równań metodą przeciwnych współczynników i metodą podstawiania.

x-2y=3
-2x+y=0

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1. Metoda przeciwnych współczynników


    x-2y=3 /*2
    -2x+y=0


    2x - 4y = 6
    -2x + y = 0
    ---------------------- dodaję stronami

    2x -4y -2x +y = 6 + 0

    2x-2x -4y +y = 6 (redukuję wyrazy podobne)


    -3y = 6

    y = 6 : (-3)

    y = -2


    podstawiam obliczoną wartość y do pierwszego równania

    x-2y=3

    x -2(-2) = 3

    x + 4= 3

    x= 3 - 4

    x= - 1



    spr.

    x-2y=3

    -1 - 2(-2) = 3

    -1 + 4= 3

    3 = 3

    L=P


    Odp. Rozwiązaniem tego układu jest para liczb (-1) i (-2)




    2. Metoda podstawiania


    x-2y=3

    -2x+y=0



    x= 3 + 2y

    -2x + y = 0




    x= 3 + 2y

    -2(3 + 2y) + y = 0




    x= 3 + 2y

    -6 - 4y + y = 0



    x= 3 + 2y

    -6 - 3y = 0



    x= 3 + 2y

    -3y = 6



    x= 3 + 2y

    y = 6 : (-3)



    x= 3 + 2y

    y = -2




    x= 3 + 2(-2)

    y = -2



    x= 3-4

    y = -2



    x= - 1

    y = -2



    spr.

    -2x+y=0

    -2(-1) + (-2) = 0

    2 -2= 0

    0 = 0

    L=P

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji