Treść zadania
Autor: kamilkaa12342 Dodano: 6.2.2013 (15:29)
Rozwiąż układ równań metodą przeciwnych współczynników i metodą podstawiania.
x-2y=3
-2x+y=0
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 5x + 9y = -2 4x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:19) |
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 6x - 4y = -3 3 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:44) |
Rozwiaz uklad rownan metoda podstawowa i przeciwnych Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: cukiereczek 15.9.2010 (15:56) |
rozwiń układ równań metoda podstawiania i przeciwnych Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: klaudia 27.9.2010 (18:51) |
Rozwiąż układy równań metodą przeciwnych współczynników: a){2x+3y=4 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Dawidos455 24.10.2010 (13:26) |
Podobne materiały
Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.
1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2
Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli
Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)
Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej
Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...
Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod
WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN: Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów. Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...
Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze
Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
sonar 6.2.2013 (16:04)
1. Metoda przeciwnych współczynników
x-2y=3 /*2
-2x+y=0
2x - 4y = 6
-2x + y = 0
---------------------- dodaję stronami
2x -4y -2x +y = 6 + 0
2x-2x -4y +y = 6 (redukuję wyrazy podobne)
-3y = 6
y = 6 : (-3)
y = -2
podstawiam obliczoną wartość y do pierwszego równania
x-2y=3
x -2(-2) = 3
x + 4= 3
x= 3 - 4
x= - 1
spr.
x-2y=3
-1 - 2(-2) = 3
-1 + 4= 3
3 = 3
L=P
Odp. Rozwiązaniem tego układu jest para liczb (-1) i (-2)
2. Metoda podstawiania
x-2y=3
-2x+y=0
x= 3 + 2y
-2x + y = 0
x= 3 + 2y
-2(3 + 2y) + y = 0
x= 3 + 2y
-6 - 4y + y = 0
x= 3 + 2y
-6 - 3y = 0
x= 3 + 2y
-3y = 6
x= 3 + 2y
y = 6 : (-3)
x= 3 + 2y
y = -2
x= 3 + 2(-2)
y = -2
x= 3-4
y = -2
x= - 1
y = -2
spr.
-2x+y=0
-2(-1) + (-2) = 0
2 -2= 0
0 = 0
L=P
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie