Treść zadania
Autor: ~kombi89za Dodano: 22.1.2013 (17:04)
Jadąc swoim porshe z prędkością 160 km/h spostrzegasz radiowóz policyjny. Naciskasz hamulec i w czasie 10 sekund zmniejszasz predkosc do 80 km/h. [hamowanie ze stałym przyspieszeniem].
a' ile wynosiło przyspieszenie
b] jaka była droga hamowania
c] jaka była prędkość i przyspieszenie policjanta względem kierowcy
Bardzo proszę o rozwiązanie krok po kroku ;)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Za pomocą sznuka dziadek ciągnie sanie ze swoim wnukiem warzącym 25 kg. Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kozaczka332 3.2.2011 (16:10) |
Jacek w swoim mieszkaniu z telefonu stacjonarnego przeprowadził rozmowę z Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: wiola545 10.5.2011 (20:59) |
3.9 elektron o masie m=9*10^-31 kg ma w swoim ruchu pęd Przedmiot: Fizyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: Salade 10.2.2012 (16:58) |
Podobne materiały
Przydatność 85% "Błędny rycerz atakuje!" - raport policyjny
?Błędny rycerz atakuje? W poniedziałek przy ulicy Brzozowej, około godziny 22. doszło do nieprzyjemnego incydentu, kiedy to wiatraki pana Zenona S. został zdemolowane przez błędnego rycerza. Winowajcy wydawało się, że ta budowla jest niebezpiecznym stworem z jego wyobraźni, postanowił ją zniszczyć. Całe szczęście, że ten chuligański wybryk został zauważony przez jednego z...
Przydatność 100% Czy należy pomagać swoim kolegom - rozprawka.
Pomoc koleżeńska w nauce jest to zwyczaj piękny i pożyteczny. Od tysiącleci, od samego początku istnienia szkoły są lepsi i gorsi uczniowie, mniej lub bardziej pojętni. Wzajemna pomoc jest nie tylko pożyteczna dla obu stron, ale wręcz konieczna we współczesnej szkole. Wielu rodziców nie może, bądź nie potrafi pomóc swemu dziecku, właśnie wtedy pomoc koleżeńska może się...
Przydatność 60% Niemiecki - wypowiedzi o sobie i swoim dniu
O SOBIE 1.ICH BIN ……(imię). 2.ICH BIN FUNFZEHN. 3.ICH WOHNE IN ……(miejscowość). 4.ICH KOMME AUS POLEN. 5.ICH BESUCHE DAS GYMNAZIUM. 6.ICH LIEBE/MAG MONTAG. DZIEŃ POWSZEDNI 1.ICH WACHE UM 7:00 UHR. (budzę się o 7:00) 2.ICH STEHE UM 7:05 UHR AUF. (wstaje o 7:05) 3.DANN ICH WASCHE MICH UM 7:10 UHR. (myję się o 7:10) 4.UM 7:15 ICH KLEIDE MICH UND ICH ESSE ZUM...
Przydatność 85% Czy warto być wiernym swoim ideałom?
Wszędzie można napotkać hasła typu: ?Walcz!?, ?Bądź sobą!?, ?Dąż do swoich celów!?. Życie jednak nie zawsze bywa łatwe, nie zawsze daje nam to, czego od niego oczekujemy. W filmach, w serialach, wszystko jest takie proste... Jest źle, nie przejmuj się! Główny bohater nie może zginać! W następnym odcinku będzie lepiej! A w prawdziwym życiu czasami nie ma ?następnego...
Przydatność 50% Jak murzyni oddawają cześć swoim bogom ?
Jeszcze dziś wśród afrykakich plemion można zobaczyć Murzynów, którzy poprzez taniec modlą się, oddają cześć swoim bogom, zanoszą do nich w ten sposób prośby. Uważaja, że to najlepszy sposób modlitwy.Oddawają cześć bogom jeszcze w inny sposób.Jest to zanoszenie ofiar w jakieś bezludne miejsce wtedy prawdopodobnie modlili się w ich języku.Mogli też o coś poprosić jak...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 23.1.2013 (10:05)
Dane:
v1 = 160 km/h = około 44,4 m/s - prędkość początkowa
v2 = 80 km/h = około 22,2 m/s - prędkość końcowa (przeliczanie: podziel przez 3,6)
delta_t = 10 s - czas hamowania
We wszystkich częściach zadania przyjmuję taką umowę:
Ruch jest jednostajnie opóźniony, we wzorach używam znaku minus,
wtedy opóźnienie wyjdzie dodatnie.
Można też odwrotnie: we wzorach używać znaku +, przyspieszenie wyjdzie ujemne.
Nie wiem, którą wersję stosuje Twój nauczyciel. Patrz (a)
a)
W ruchu jednostajnie opóźnionym z opóźnieniem 'a' zachodzi zależność:
v2 = v1 - a * delta_t ; stąd:
a = (v1 - v2) / delta_t = (44,4 - 22,2) / 10 = 2,22 m/s^2 [^2 znaczy "do kwadratu"]
Drugie podejście:
W ruchu jednostajnie przyspieszonym z przyspieszeniem 'a' zachodzi zależność:
v2 = v1 + a * delta_t ; stąd:
a = (v2 - v1) / delta_t = (22,2 - 44,4) / 10 = -2,22 m/s^2
Ujemne przyspieszenie czyli opóźnienie. Widzisz różnicę w tych podejściach?
b)
Stosuję wersję z ruchem opóźnionym, czyli a = plus 2,22, wzór jest taki:
s = v1 t - (1/2)a t^2 [ minus w środku wzoru ]
s = 44,4 * 10 - (1/2) * 2,22 * 10^2 = 333 m
W wersji z ruchem przyspieszonym we wzorze byłby +, ale a = minus 2,22.
Wychodzi na to samo.
c)
Prędkości policjanta względem kierowcy NIE można policzyć, bo nie znamy prędkości radiowozu. Jeśli założyć, że radiowóz stał nieruchomo (jego prędkość = 0) to:
przyjmując za dodatni zwrot wektora v(t) prędkości kierowcy
prędkość u(t) policjanta względem kierowcy to wektor MINUS v(t) czyli, w wersji z ruchem opóźnionym:
u(t) = -v(t) = -v1 + a t
Przyspieszenie policjanta to a' = MINUS a. Zwrot tego wektora jest przeciwny do zwrotu wektora 'a'. Ponieważ zwrot wektora 'a' jest przeciwny do zwrotu prędkości kierowcy (hamowanie) to zwrot wektora a' jest zgodny ze zwrotem prędkości kierowcy. Inaczej mówiąc kierowca widzi oddalającego się od niego policjanta (tak!!) , ale jedzie za szybko i mimo, że policjant mu ucieka, dogania go na swą zgubę :)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie