Treść zadania

grabarka138

Oceń prawdziwość każdego zdania
A.Jeżeli od iloczynu liczb -1i9/20 i 10/29 odejmiemy 2 to otrzymamy -1,5 PRAWDA/FAŁSZ
B.Po zwiększeniu ilorazu liczb 3 i 3/20 i -7 o 9/20 otrzymamy 0 PRAWDA/FAŁSZ
C.Jeżeli sumę liczb -7 i -8 pomnożymy przez sumę odwrotności tych liczb to otrzymamy 1 PRAWDA/FAŁSZ

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • banpioszy

    A.Jeżeli od iloczynu liczb -1i9/20 i 10/29 odejmiemy 2 to otrzymamy -1,5 .............FAŁSZ
    B.Po zwiększeniu ilorazu liczb 3 i 3/20 i -7 o 9/20 otrzymamy 0 ...........PRAWDA
    C.Jeżeli sumę liczb -7 i -8 pomnożymy przez sumę odwrotności tych liczb
    to otrzymamy 1 ...........................FAŁSZ
    .........
    A
    - 19/20 * 10/29 - 2 < - 1,5
    B
    63/20 : (- 7) + 9/20 = (- 9/20) + 9/20 = 0
    C
    (- 7 + (-8) ) * (- 1/7 + (- 1/8)) = (- 15) * (- 8/56 + (- 7/56)) =
    = (- 15)*(- 15/56) = 225/56 # 1

  • sonar

    zad A)

    FAŁSZ

    bo:

    - 1 i 9/20 * 10/29 - 2=

    = - 29/20 * 10/29 - 2=

    = -1/2 * 1/1 - 2=

    = - 1/2 - 2=

    = - 2 i 1/2




    Zad B)

    PRAWDA

    bo:

    3 i 3/20 : (-7) + 9/20 =

    = 63/20 * (-1/7) + 9/20=

    = 9/20 * (-1/1) + 9/20=

    = - 9/20 + 9/20=

    = 0




    zad C)

    FAŁSZ

    bo :

    -7 + (-8) * [(-1/7) + (-1/8)]=

    = - 7 -8 * [ - 1/7 - 1/8] =

    = - 15 * [ -8/56 - 7/56]=

    = - 15 * [ - 15/56]=

    = 225/56=

    = 4 i 1/56

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

Przydatność 55% Ciekawe własności liczb

7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji