Treść zadania
Autor: Ola1993 Dodano: 12.1.2013 (12:55)
opisz różnice w doświadczaniu wojny i okupacji przez Polaków i Żydów
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Jaka symbolika ziarna z bajki opowiedzianej przez Żegotę objaśnia Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: madziorasek7 14.4.2010 (10:56) |
proszę o pomoc;( opisz tragizm wybranego bohatera z dramatu antycznego i Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Kate15 21.4.2010 (17:41) |
Wypisz i opisz wszystkie rodziny występujące w "Lalce" Bolesława Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: losikowa 26.4.2010 (16:46) |
Wypisz i opisz wszystkie rodziny występujące w "Lalce" Bolesława Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: losikowa 26.4.2010 (16:46) |
Wypisz i opisz wszystkie rodziny występujące w Lalce Bolesława Prusa. Np Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: losikowa 26.4.2010 (16:53) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Epoka wojny i okupacji
WOJNA I OKUPACJA Wrzesień 1939 roku. zakończył krótki okres trwania niepodległej drugiej Rzeczypospolitej. Z trudem kształtowana rzeczywistość gospodarcza, polityczna i społeczna młodego państwa ponownie uległa zniszczeniu. Druga wojna światowa rozpoczęła się dla Polaków dwukrotnie: po raz pierwszy pierwszego września, gdy Niemcy hitlerowskie napadły na Polskę,...
Przydatność 65% Totalizm czasów wojny i okupacji
Totalitaryzm czasów wojny i okupacji. Człowiek współczesny poszukuje nowych dróg, nowych wartości, wzorów i postaw, które wskażą mu jak postępować, jak żyć. Jest słaby, mały, bezradny i zagubiony. Ma ambitne plany i dążenia, ale trudno jest mu je zrealizować. Rzeczywistość, która go otacza, często obojętna jest wobec jego klęsk. Totalitaryzm wojenny,...
Przydatność 60% Co zawdzięczam utworom o wojnie i okupacji.
Okres wojny i okupacji jest bardzo bogaty w twórczość poetów i pisarzy. Wiele z tych dzieł miałam okazje przeczytać. Oczywiście człowiek z każdego przeczytanego utworu powinien wynieść jakieś korzyści. Tak też się stało w moim przypadku. W związku z tym chciałabym opowiedzieć o tym, co mogę zawdzięczać tym dziełom. Przede wszystkim należałoby wymienić główne...
Przydatność 75% Problem holokaustu w literaturze wojny i okupacji.
II wojna światowa przyniosła holokaust i nieznane dotąd obozy zagłady, w których śmierć poniosło wiele milionów ludzi. Przez tragiczne doświadczenia skłoniła do przemyśleń nad kondycją ludzką w świecie, które znalazły odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. Trudno było pojąć ogrom okrucieństwa wojny, trudno uwierzyć w okrucieństwo ludzi opętanych ideologią faszyzmu....
Przydatność 65% Literackie sposoby opowiadania o wojnie i okupacji
II wojna światowa wybuchła 1 września 1939 roku. Rozpoczął ją atak hitlerowskich wojsk na Polskę. Wojna trwała aż sześć lat, zakończona została dopiero 8 maja 1945 roku. Zaznaczyła się w historii ludzkości szczególnym okrucieństwem i masową zagładą. Totalitaryzm faszystowski przyniósł obozy koncentracyjne, holokaust, prześladowania i mordowanie Żydów i innych narodów....
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 0
natalkab2505 12.1.2013 (14:57)
Zydzi byli traktowani ,bardzo żle ponieważ chłopców żydowskich zabijano w obozach koncentracyjnych .Kobiety miały łatwiej ,dlatego że mogły bardziej się ukryć u polaków w domach i nikt ich nie podejrzewał że mogą byc żydówkami.A polaków gdy mieli np jakiś konkretny fach to brano ich do różnych prac i ci mieli wtedy lepiej .Gdy byli blądynami o niebieskich oczach i ciemnych zarówno czarnych włosach byli zniemczani i brani do niemieckich rodzin i wychowywani tak jak niemcy.Nie można było polakom uczyć się religii legalnie ,uczyli się potajemnie w piwnicach starych kamienic to było tak zwane tajemne nauczanie.Była kiedys godzina policyjna gdzie polacy musieli mieć specjalne przepustki gdy potrzebowali wyjsc .
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
0 0
sonar 19.1.2013 (23:48)
Polacy
- mogli poruszać się po całym mieście,
- pracowali , dostawali kartki na żywność
- mieli ausweisy -> jeśli ausweis wystawiony był przez niemiecki urząd lub firmę to jego właściciel był chroniony przed wywiezieniem na roboty do Niemiec
- mieszkali w znośnych warunkach
- jeśli zachorowali mogli iść do lekarza
- dzieci i młodzież uczyła się nadal - ale oficjalnie edukacja kończyła się na szkole zawodowej (hitlerowcy uważali, że wyższe wykształcenie jest Polakom zbędne) , natomiast na tajnych kompletach młodzież zdawała maturę i studiowała
- byli wywożeni do obozów koncentracyjnych
Żydzi
- zostali przeniesieni przez hitlerowców do wydzielonych części miast , początkowo były to dzielnice otwarte - z czasem zostały zamknięte (i pilnowane przez wartowników)
- w getcie brakowało pracy - a co za tym idzie brakowało też pieniędzy i żywności
- musieli nosić naszyty na odzieży specjalny znak -> tzw. "Gwiazdę Dawida"
- mieszkali w bardzo ciężkich warunkach (bardzo dużo osób w bardzo małym mieszkaniu)
- umierali z chorób (tyfus, czerwonka)
- jeśli udało się im wydostać z getta musieli się ukrywać
- byli mordowani na terenie getta oraz wywożeni do obozów koncentracyjnych
Za ukrywanie Żydów groziła kara śmierci
Po zamknięciu gett -> za przerzucanie żywności i organizowanie ucieczek również karą była śmierć
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie