Treść zadania
Autor: beatrycja Dodano: 10.1.2013 (18:54)
Zad1. DAM NAJ!!!
rozwiąż układ równań metodą przeciwnych wpsółczynników
d) {-x+y=5
{x+y=5
e) {2x-1,1y=0,7
{0,5x+1,1y=4,3
f) {x-2y=4
{-x+3y=0
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
rosnowska 10.1.2013 (19:47)
a) x+y=5
x-y=1
x + y + x - y= 5+1
2x = 6 /:2
x= 3
x + y = 5
3 + y =5
y= 5-3
y= 2
b) 2x-y=4
-x+y=-7
2x - y - x + y = 4-7
x = -3
-x + y = -7
-(-3) + y= -7
3 + y= -7
y = -7 - 3
y= - 10
d) -7x-3y=10
5x+4y=-9 /* 1,4
-7x - 3y = 10
7x +5,6y = -12,6
-7x - 3y + 7x + 5,6y = 10- 12,6
2,6y = -2,6 /: 2,6
y= -1
-7x - 3y = 10
-7x -3(-1) = 10
-7x + 3 = 10
-7x = 10-3
-7x = 7 /: (-7)
x= -1
e) 2x+y=14 /* (-4)
5x+4y=17
-8x -4y = -56
5x + 4y = 17
-8x - 4y + 5x + 4y = -56 + 17
-3x = -39 /: (-3)
x= 13
2x + y= 14
2*13 + y= 14
y= 14 - 26
y= -12
To idzie jakoś tak? :)Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 5x + 9y = -2 4x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:19) |
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 6x - 4y = -3 3 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:44) |
zad1 W graniastosłupie prawidłowym sześciokątnym promień wpisanego Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: tukan95 14.4.2010 (21:29) |
Matematyka ! Równania ! z ćw matematyka z plusem zad1 str44 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Karmelove 5.5.2010 (17:32) |
Zad1 Dziadek Ernest rozdzielił orzechy między swoich wnuków.Każdy dostał Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: Zuz4 5.5.2010 (21:05) |
Podobne materiały
Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.
1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2
Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli
Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)
Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej
Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...
Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod
WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN: Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów. Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...
Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze
Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
2 0
52ewa 10.1.2013 (19:05)
W załączniku
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie