Treść zadania
Autor: szymek9 Dodano: 4.1.2013 (11:33)
Podkreśl liczbę która spełnia równanie: a) x*3 1/3=-5 -3; 1 1/2 ; -1 1/2 ; -6 b) (-2 1/2)* x=3 : -2/15 ; 1 1/5 ; 2/15 ; -1 1/5 ; c) x :(-3,2)=-2 6,4 ; 64 ; -6,4 ; -6,2 ; d) x :(-2 1/5)=5/11 1 ; -1 ; 25/121 ; -25/121 . Dla liczb a=-5 i b=-9 wpisz wyniki podanych działań : a+b ; a*b ; a-b ; a:(-b) ; b-a ; (-a)*b ; a+(-b) ; (-b):(-a) .
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
dla kazdej z podanych liczb znajdz liczbę półtora raza od niej większą Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: dorota32 14.4.2010 (21:35) |
Suma i róznica dwóch liczb jest taka sama.Jedna liczba to 20. Znajdż druga Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: tekila154 15.4.2010 (20:02) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
banpioszy 4.1.2013 (12:34)
a) x*3 1/3=-5..................... -3
b) (-2 1/2)* x=3............... -1 1/5
c) x :(-3,2) = - 2................. 6,4
d) x :(-2 1/5 )= 5/11 ........... -1
.........................................
Dla liczb a = (- 5) i b = (- 9) wpisz wyniki podanych działań :
a+b = (- 5) + (- 9 = (- 14)
a*b = (- 5)*(- 9) = 45
a-b = (- 5) -(- 9) = 4
a:(-b) = (- 5) : - (- 9) = ( - 5/9)
b-a =(- 9) - (- 5) = (- 4)
(-a)*b =( - (- 5))*(- 9) = (- 45)
a+(-b) = (- 5)+( - (- 9)) = 4
(-b):(-a) = 9 : 5 = 9/5
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie