Treść zadania
Autor: angel27 Dodano: 3.1.2013 (20:39)
Kuba wykonal piec pomiarow dlugosci luku paraboli i otrzymal nastepujace wyniki (w cm) : 9,8; 9,6; 9,5; 9,6; 9,9;. Wyznacz wariancje i odchylenie standardowe tych pomiarow.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
wskaż równanie osi symetrii paraboli określonej równaniem y=-x Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: iwona5000 17.4.2010 (11:24) |
dany jest trojkat o bokach dlugosci 6 10 14 oblicz obwod trojkata podobnego do Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: sylwia25 19.4.2010 (19:21) |
jezeli stosunek objetosci dwoch szescianow jest rowny 16,to stosunek dlugosci Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: monalisa1976 6.5.2010 (15:47) |
PILNE!! Oblicz sume dlugosci wszystkich krawedzi graniastosłupa którego Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 11.5.2010 (14:15) |
wskaż równanie paraboli której osią symetrii jest prosta o równaniu x=2 : Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: milenka1992r 26.5.2010 (17:24) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Kuba
Charakterystyka środowiska Kuby Położenie geograficzne Kuba należy do Wielkich Antyli, części archipelagu złożonego z 3715 wysp i wysepek nazywanych Cayos. Ich łączna powierzchnia wynosi 110 922 km2, a długość wyspy Kuby jako największej z Antyli wynosi 1250 km2, natomiast szerokość od 31 do 191 km2. Kuba jest usytuowana w basenie Morza Karaibskiego, między 84°57' i...
Przydatność 55% Wielki piec
Wielki piec- jest to wielkie urządzanie, które wykorzystuje się w celu wytopu żelaza. Wielki piec ma gruszkowaty kształt dwu stożków ściętych złączonych podstawami. Cała konstrukcja ma około 40 metrów wysokości.Jest to konstrukcja wykonana ze stali, wyłożona wewnątrz ceramicznym i węglowym (w dolnej części) materiałem ogniotrwałym. W takim piecu od góry wprowadza się...
Przydatność 50% Błędy pomiarowe
Błędy pomiarowe Ograniczona dokładność narzędzia pomiarowego powoduje, że wskazanie narzędzia różni się od wartości prawdziwej wielkości mierzonej. Różnicę między tymi wartościami nazywa się błędem pomiaru. Błędy dzielimy na: Błędy względne i bezwzględne Błąd bezwzględny D jest różnicą miedzy wynikiem pomiaru x a wartością prawdziwą wielkości...
Przydatność 75% Piec konwekcyjno-parowy
Piec konwekcyjno-parowy jest rozwinięciem pieca konwekcyjnego do którego dodano funkcję naparowywania komory Zasada działania Zasada działania jest prosta ? gorące, rozgrzane powietrze wentylatory przetłaczają przez komorę, wymuszając ruch poziomy, następnie powietrze przetłaczane jest przez filtry oczyszczające je z drobinek tłuszczu i ponownie trafiają do wentylatorów....
Przydatność 60% AMERYKA PÓŁNOCNA - KUBA
Plan referatu: 1. Wiadomości ogólne 2. Środowisko geograficzne 3. Ustrój i podział demokratyczny 4. Ludność 5. Gospodarka Kuba jest krajem wyspiarskim położonym w archipelagu Wielkich Antyli. Kuba położona w odległości zaledwie 200 km od południowych wybrzeży Florydy , na zachodzie przez Cieśninę Jukatańską (2ookm) graniczy z Meksykiem (Półwysep Jukatan), na...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
2 0
antekL1 4.1.2013 (11:05)
Najpierw znajdziemy średnią: Jest 5 danych, czyli
średnia s = (9,8 + 9,6 + 9,5 + 9,6 + 9,9) / 5 = 9,68
Wariancja to suma kwadratów odchyleń danych od średniej też dzielona przez ilość danych (przez 5) czyli:
[czytaj ^2 jako "do kwadratu"]
D^2 = [ (9,8 - 9,68)^2 + (9,6 - 9,68)^2 + .... ] / 5 = 0,0216
Odchylenie standardowe to prawie pierwiastek z wariancji ALE:
Jeżeli Wasz nauczyciel matematyki jest fizykiem to powinien podzielić
sumę kwadratów jak wyżej nie przez N = 5, ale przez N - 1, czyli:
odch.std = pierwiastek(5 * 0,0216 / 4) = około 0,16
Ale w liceum to pewnie po prostu pierwiastek z wariancji czyli:
odch.std = pierwiastek(0,0216) = około 0,15
Różnica jest minimalna, wynik to 9,68 +/- 0,16
Tak naprawdę powinno być 9,7 +/- 0,2, tyle samo cyfr znaczących w odpowiedzi, co w danych. Dodałem trzecią cyfrę aby pokazać różnicę, ale nie powinienem.
Nie ma sensu pisać: wynik = 1,2345, a błąd 0,2345 bo już na pierwszej cyfrze po przecinku, błąd wynosi 0,2, po co te dalsze cyfry?
Spytaj nauczyciela (fizyki) o szczegóły, dowód "dlaczego przez N - 1" jest w sieci, ale ostrzegam, że jest trudny.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie