Treść zadania

moniik

Wyznacz liczbę :
a) o 2% większą od 1000
b) o 30% większą od 180
c) o 75% mniejszą od 3

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • banpioszy

    Wyznacz liczbę :
    a) o 2% większą od 1000 to 1020
    b) o 30% większą od 180 to 234
    c) o 75% mniejszą od 3 to 0,75
    .................................................
    Dlatego, że :
    .................................................
    100% = 1
    1% = 0,01
    .................................
    a)
    102% z 1000 = 1,02 * 1000 = 1020
    ..............................
    b) o 30% większą od 180
    130% ze 180 = 1,3 * 180 = 234
    ........................................
    c) o 75% mniejszą od 3
    25% z 3 = 0,25* 3 = 0,75

  • sonar

    a)
    o 2% większą od 1000

    2 % = 0,02

    1000 + 2% * 1000=

    = 1000 + 0,02 * 1000=

    = 1000 + 20=

    = 1020



    b)
    o 30% większą od 180

    30 % = 0,3


    180 + 30% * 180=

    = 180 + 0,3 * 180=

    = 180 + 54=

    = 234



    c)

    o 75% mniejszą od 3

    75 % = 0,75



    3 - 75%*3=

    = 3 - 0,75* 3=

    = 3 - 2,25=

    = 0,75

Podobne zadania

MartaGrzeszczak1 Dany jest trójkąt o wierzchołkach A=(-4, 2) B=(0,4) C=(6,-4) a) wyznacz Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: MartaGrzeszczak1 29.3.2010 (17:43)
nikola29 wyznacz wszystkie liczby a i b dla których równanie ax - 4b = 2x = 8 nie Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: nikola29 15.4.2010 (19:01)
lukaszunkile Wyznacz współrzędne punktów, w których prosta o równaniu x + 2y + 3 = 0 Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: lukaszunkile 18.4.2010 (16:16)
krystian2409 Wyznacz równanie prostej do funkcji homograficznej Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: krystian2409 26.4.2010 (15:43)
Dajana888 Zadanie na zbiorze liczb. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Dajana888 8.5.2010 (18:39)

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

Przydatność 55% Ciekawe własności liczb

7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji