Treść zadania

1910mati3

1.Substancje która mają inną barwę w wodzie destylowanej a inną w roztworach kwasów lub zasad nazywamy :
A.wskaźnikami lub indykatorami
B.katalizatorami reakcji
C.substratami reakcji
D.produktami reakcji
2.Aby otrzymać 48-procentowy roztwór kwasu siarkowego (VI) z roztworu 96-procentowego nie należy :
A.do 100 gramów wody dodać 100 gramów kwasu
B.do 100 gramów kwasu dodać 100 gramów wody
C.do 50 gramów wody dodać 50 gramów kwasu
D.do 20 gramów wody dodać 20 gramów kwasu
3.Z dwóch cząsteczek kwasu fosforowego (V) powstają :
A.dwa kationy wodorowe i dwa aniony fosforanowe (V)
B.sześć kationów wodorowych i dwa aniony fosforanowe (V)
C.trzy kationy wodorowe i dwa aniony fosforanowe (V)
D.trzy kationy wodorowe i dwa aniony fosforanowe (V)
4.W wodnych roztworach zasad i kwasów znajdują się swobodne jony powstałe w procesie :
A.destylacji
B.krystalizacji
C.dysocjacji
D.sedymentacji

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 0

    1.Substancje która mają inną barwę w wodzie destylowanej a inną w roztworach kwasów lub zasad nazywamy :
    A.wskaźnikami lub indykatorami

    2.Aby otrzymać 48-procentowy roztwór kwasu siarkowego (VI) z roztworu 96-procentowego nie należy :

    B.do 100 gramów kwasu dodać 100 gramów wody

    W MYŚL POWIEDZENIA: PAMIĘTAJ CHEMIKU MŁODY ZAWSZE WLEWAJ KWAS DO WODY

    3.Z dwóch cząsteczek kwasu fosforowego (V) powstają :

    B.sześć kationów wodorowych i dwa aniony fosforanowe (V)
    2H3PO4------>6H(+) + 2PO4(-3)

    4.W wodnych roztworach zasad i kwasów znajdują się swobodne jony powstałe w procesie :

    C.dysocjacji

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 50% Problem obiektywności barw

Trzeba przede wszystkim rozróżnić dwie kwestie: spór i obiektywność barw i spór o ich fizykalną interpretację. W praktyce jednak niełatwo dokonać tego rozróżnienia. Przyjrzyjmy się tytułem przykładu fragmentowi dyskusji zawartej w Rosenthal (2000): Rosenthal wychodzi od streszczenia wniosków jakie Hardinga (1990, 1993)) wyciąga ze zjawiska metameryzmu. Uznaje to...

Przydatność 75% Symboliczne znaczenie barw.

SYMBOLICZNE ZNACZENIE BARW. Symbole i barwy mają zróżnicowane formy w kulturach i wiążą się z uzewnętrznianiem uczuć, potrzeb, obyczajowością erotyczną (np. w kulturach Indii i Chin symbole i barwy są bardzo często odnoszone do seksualności) i sztuką. Różne barwy miały i mają w rozmaitych kulturach odmienne, niekiedy przeciwne znaczenia symboliczne, poczynając od barw...

Przydatność 55% Symbolika barw - kolorów

Zapomniany język kolorów Nasza planeta pełna jest barw. Świat natury rozkwita feerią przeróżnych odcieni, a nasza cywilizacja próbuje nadążyć za tym bogactwem. Olśniewające kolory samochodów, ubrań, reklam, zabawek, czy mebli wręcz nas przytłaczają. Jednak pomimo tej mnogości rzadko mamy czas zastanowić się nad ich ukrytym znaczeniem i zrozumieniem specyficznej wymowy,...

Przydatność 70% Znaczenie barw w życiu człowieka

Kolory odgrywają ogromną rolę w życiu człowieka. Już w czasach prehistorycznych wykorzystywano w terapii i sztuce oddziaływanie barw. Poprzez obserwację zmieniających się barw w przyrodzie ludzie coraz bardziej poznawali ich znaczenie nie tylko dla sfery estetycznej i emocjonalnej, ale też dla zdrowia. Istnieje teoria poparta badaniami dawnych języków indoeuropejskich głosząca,...

Przydatność 55% Dlaczego góra lodowa pływa w wodzie

Dlaczego góra lodowa pływa w wodzie? Gdyby lód nie pływał w wodzie, lecz tonął, tak jak dzieje się w przypadku większości ciał stałych, które toną w swoich cieczach, Titanic z pewnością nie zderzyłby się z górą lodową. Ale woda jest dla nas i organizmów żywych bezcenna, ma więc wyjątkowe właściwości. Przyczyną tego, że ciała stałe toną w cieczach jest...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji