Treść zadania
Autor: kasia1105 Dodano: 20.12.2012 (18:33)
Zadanie 1.
Opisz, jak na wycieczce w lesie możesz wyznaczyć masę zebranych grzybów, mając dwa jednakowe koszyki oraz pełną litrową butelkę z wodą.Zauważ, że wokół są patyki różnej długości.
Zadanie 2.
Zaproponuj, jak wyzanczysz ciepło właśćiwe wody, mając czajnik elektryczny o mocy 2 kW.Wymień przyżądy pomiarowe, podaj kolejne czynności oraz obliczenia, które wykonasz.
Zadanie 3.
Zaproponuj sposób wyznaczenia mocy i oporu żaróweczki przy zasilaniu napięciem znamionowym.Narysuj schemat obwodu z odpowiednimi miernikami, opisz pomiary i podaj wzory konieczne do obliczeń.
Zadanie 4.
Opisz jak wyznaczyć częstotliwość drgań poruszająćej się huśtawki.Czy konieczny jest pomiar czasu kilku pełnych drgań, czy też możliwy jest dokładny pomiar czasu jednego drgania? Od czego zależy częstotliwość drgań huśtawki?
Zadanie 5.
W jaki sposób, posługując się długą, sprężystą linijką, wytworzysz dźwięki o różnych częstotliwościach?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
rozwiąż zadanie.... Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Sandra 27.3.2010 (20:13) |
Opisz fale dzwiekowe. Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ana 1.4.2010 (15:31) |
Sportowiec biegnie z tyczką i skacze nad poprzeczką.Opisz przemiany energii Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: eni281 19.4.2010 (18:39) |
Zadanie z poziomego rzutu ciała :) Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Patka 28.4.2010 (18:17) |
zadanie fizyka ! Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: nayaa20 6.5.2010 (20:02) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Sprawozdanie o wycieczce
We wtorek 23.05.2013, odbyła się wycieczka szkolna do Kazimierza Dolnego. Wzięli w niej udział uczniowie klasy 1a. Celem naszej wyprawy było zwiedzanie miasta i okolic. Wyjechaliśmy rankiem sprzed szkoły. W autokarze śpiewaliśmy i rozmawialiśmy. Gdy dojechaliśmy do Kazimierza, okazało się, że mamy trochę wolnego czasu, więc udaliśmy się na spacer po rynku...
Przydatność 85% Matylda w ciemnym lesie
Matylda i Kaska były przyjaciolkami, znaly się dobrze gdyz mieszkaly obok siebie od 9 lat wlasnie w tym czasie wprowadzila się Kaska. Ich przyjazn była inna niż te które spotykaly wokół siebie. Duzo je dzielilo, ale i łączyło. Matylda była osoba ciekawa zycia i chętnie poznawala nowe miejsca jej zainteresowaniem były podroze. Kochala przyrode, zapach kwiatow wydawal się...
Przydatność 60% Późnym wieczorem w lesie
Na dzisiejszej lekcji języka polskiego czytaliśmy tekst pt. ?Późnym wieczorem w lesie?. Główna bohaterka opowiadania, po usłyszeniu kłótni kolegów na temat nocnej wyprawy na cmentarz, postanowiła udowodnić wszystkim że nie jest taka tchórzliwa jak myślą. Zdecydowała sama wybrać się w nocy na miejsce wiecznego spoczynku, mieszczącego się za lasem. Monika dotarła do...
Przydatność 65% Klimat w lesie równikowym
W strefie równikowej nie występują pory roku. W ciągu całego roku występuje wysoka temperatura i duże opady deszczu co powoduje intensywne rośnięcie roślin. W tej strefie klimatycznej powietrze jest wilgotne, ponieważ wody parują ze wszystkich zbiorników wodnych oraz z roślin. Codziennie występują intensywne opady, które uzupełniają zapas wody. Temperatura wzrasta do 40 stopni.
Przydatność 55% Opis jesieni w lesie
23 września nadeszła jesień . Ptaki odleciały już w cieplejsze rejony ziemi . Drzewa okryły się żółcią i złotem , zapłonęły czerwienią . Liście opadające na ziemie już za kilka dni utworzą piękny wzorzysty dywan po którym będą biegać roześmiane dzieci , bawiące się kasztanami i zbierające kolorowe listki . Nieopodal rzeki Wisły rozciąga się przepiękny las ....
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 21.12.2012 (00:02)
Zadanie 1.
Pomijamy masę butelki i mamy "wzorzec" masy 1 kg.
"Ważymy" koszyk z grzybami i potem pusty koszyk, odejmujemy ich wagi i mamy ciężar grzybów.
"Ważymy" używając zasady dźwigni. Przywiązujemy butelkę z jednej strony długiej, równej gałęzi, koszyk z drugiej. Podstawiamy palec pod gałąź i podnosimy ją. Przesuwamy palec tak, aby koszyk i butelka były w równowadze. Zaznaczasz położenie punktu podparcia. Wtedy, jeżeli:
M - masa koszyka, m - masa wody,
x -odległość koszyka od palca, y - odległość butelki od palca
to:
Mx = my ; więc M = m * (y / x)
Trzeba ustalić stosunek y/x. Jak nie masz linijki to używając innych gałązek znajdujesz 1/2, 1/4, 1/8 itd odcinków długości "pomiarowej" gałęzi. Myślę, że podział na 8 już wystarczy. Używając jeszcze innej gałęzi na piasku wykonujesz obliczenia na ułamkach.
--------------
Zadanie 2.
Potrzebny jest termometr, butelka z wodą o pojemności 1 litra i stoper.
Mierzymy temperaturę wody, wlewamy wodę do czajnika, włączamy stoper.
Podgrzewamy wodę (mieszając termometrem) o kilkadziesiąt stopni, wcale nie do wrzenia), odczytujemy temperaturę, wyłączamy stoper.
Energia, dostarczona przez grzałkę o mocy P w czasie T wynosi P * T
Ciepło, pobrane przez wodę Q = c m delta_t
(gdzie: c - ciepło właściwe, m - masa wody, delta_t - różnica temperatur).
P T = c m delta_t ; więc c = P T / (m delta_t)
Wszystkie dane masz. Oczywiście zaniedbujesz straty, dlatego wody nie należy za bardzo podgrzewać, aby te straty zminimalizować.
--------------
Zadanie 3.
Jeżeli żaróweczkę zasilasz "napięciem znamionowym" "U" (to znaczy takim, jakie jest podane na obudowie żarówki), wystarczy pomiar prądu "I" za pomocą amperomierza włączonego szeregowo w obwód. Wtedy:
Opór R = U / I
Moc P = U * I
Nie jest potrzebny woltomierz bo założyliśmy, że napięcie znamionowe znamy.
--------------
Zadanie 4.
Trzeba zmierzyć kilkanaście okresów. Pomiar jednego okresu jest wprawdzie możliwy (obserwujesz, kiedy huśtawka "przetnie" jakąś ustaloną linię, np. pień pobliskiego drzewa) ale bardzo niedokładny.
Częstotliwość obliczasz jako odwrotność okresu drgań.
Zależy ona - w przypadku huśtawki "wiszącej" od jej długości i momentu bezwładności, patrz wzór na wahadło fizyczne w "Wikipedii". W ogólności wolniej waha się huśtawka z workiem piasku niż ze stojącym na niej dzieckiem o tej samej masie i wolniej wahają się dłuższe huśtawki.
--------------
Zadanie 5.
Trzeba położyć linijkę na stole tak, aby część wystawała, mocno przycisnąć linijkę na brzegu stołu i wystającą część wprawić w pionowe drgania. Wytwarza się fala stojąca (węzeł na stołu, strzałka na końcu wystającej części). Nawet możesz określić długość tej fali - jest to 4 razy długość wystającej części linijki.
Oczywiście "realne" doświadczenie czysto nie wyjdzie - zbyt dużo jest zakłóceń, powstaną fale o różnych częstotliwościach, plastyk linijki nie spełnia prawa Hooke'a itp. Ale idea jest taka, jak opisałem.
--------------
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie