Treść zadania

kasia1105

BARDZO PROSZĘ O ZROBIENIE ZADANIA 4.58 Z ZAŁĄCZNIKA???

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    4.58
    a)
    Wykluczamy x = 1
    Gdy całe wyrażenie w |...| jest nieujemne, czyli dla x z przedziału (-oo, -2> U (1, +oo)
    nierówność przechodzi w:
    (x + 2) / (x - 1) - 3 > 0 ; sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    (-2x + 5) / (x - 1) > 0
    Albo -2x + 5 > 0 oraz x - 1 > 0 czyli x < 5/2 oraz x > 1 czyli x należy do (1, 5/2)
    Albo -2x + 5 < 0 oraz x - 1 < 0 czyli x > 5/2 oraz x < 1 co jest sprzeczne
    Ta część rozwiązania daje przedział (1, 5/2), co się mieści w założeniu.

    Gdy całe wyrażenie w |...| jest ujemne, czyli dla x z przedziału (-2, 1)
    nierówność przechodzi w:
    -(x + 2) / (x - 1) - 3 > 0 ; zmieniamy znaki i sprowadzamy do wspólnego mianownika
    (4x - 1)(x - 1) < 0
    Albo 4x - 1 < 0 oraz x - 1 > 0 czyli x < 1/4 oraz x > 1 co jest sprzeczne
    Albo 4x - 1 > 0 oraz x - 1 < 0 czyli x > 1/4 oraz x < 1 co daje (1/4, 1)
    Ta część rozwiązania daje przedział (1/4, 1), co się mieści w założeniu.

    Łączymy oba przypadki. x należy do (1/4, 1) U (1, 5/2)
    ========================

    b)
    Wykluczamy x = 3/2
    Gdy całe wyrażenie w |...| jest nieujemne, czyli dla x z przedziału (-oo, -2> U (3/2, +oo)
    nierówność przechodzi w:
    (x + 2) / (2x - 3) - 3 < 0 ; sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    (-5x + 11)(2x - 3) < 0
    Albo -5x + 11 < 0 oraz 2x - 3 > 0 czyli x > 11/5 oraz x > 3/2 czyli x > 11/5
    Albo -5x + 11 > 0 oraz 2x - 3 < 0 czyli x < 11/5 oraz x < 3/2 czyli x < 3/2
    Ta część rozwiązania daje przedział (-oo, 3/2) U (11/5, + oo)
    Uwzględniając założenia dostajemy przedział (-oo, -2> U (11/5, +oo)

    Gdy całe wyrażenie w |...| jest ujemne, czyli dla x z przedziału (-2, 3/2)
    nierówność przechodzi w:
    -(x + 2) / (2x - 3) - 3 < 0 ; zmieniamy znaki, sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    7(x - 1)(2x - 3) > 0
    Albo x - 1 < 0 oraz 2x - 3 < 0 czyli x < 1 oraz x < 3/2 czyli x < 1
    Albo x - 1 > 0 oraz 2x - 3 > 0 czyli x > 1 oraz x > 3/2 czyli x > 3/2
    Ta część rozwiązania daje przedział (-oo, 1) U (3/2, + oo)
    Uwzględniając założenia dostajemy przedział (-2, 1)

    Łączymy oba przypadki. x należy do (-oo, 1) U (11/5, +oo)
    ========================

    c)
    Wykluczamy x = -4
    Gdy całe wyrażenie w |...| jest nieujemne, czyli dla x z przedziału (-oo, -4) U <3, +oo)
    nierówność przechodzi w:
    (x - 3) / (2x + 8) - 1 > 0 ; sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    -(x + 11)(2x + 8) > 0 ; zmieniamy znaki i mnożymy przez 2
    (x + 11)(x + 4) < 0
    Albo x + 11 > 0 oraz x + 4 < 0 czyli x > -11 oraz x < -4 czyli x należy do (-11, -4)
    Albo x + 11 < 0 oraz x + 4 > 0 czyli x < -11 oraz x > -4 co jest sprzeczne.
    Ta część rozwiązania daje przedział (-11, -4) co się mieści w założeniu.

    Gdy całe wyrażenie w |...| jest ujemne, czyli dla x z przedziału (-4, 3)
    nierówność przechodzi w:
    -(x - 3) / (2x + 8) - 1 > 0 ; zmieniamy znaki, sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    (3x + 5)(x + 4) < 0
    Albo 3x + 5 > 0 oraz x + 4 < 0 czyli x > -5/3 oraz x < -4 co jest sprzeczne
    Albo 3x + 5 < 0 oraz x + 4 > 0 czyli x < -5/3 oraz x > -4 co daje (-4, -5/3)
    Ta część rozwiązania daje przedział (-4, -5/3) co się mieści w założeniu.

    Łączymy oba przypadki. x należy do (-11, -4) U (-4, -5/3)
    ========================

    d)
    Wykluczamy x = -1
    Gdy całe wyrażenie w |...| jest nieujemne, czyli dla x z przedziału (-oo, -1) U <5/2, +oo)
    nierówność przechodzi w:
    (2x - 5) / (x + 1) - 2 <= 0 ; sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    -7 / (x + 1) <= 0
    Licznik jest ujemny więc mianownik ma być dodatni ca daje x > -1
    Ta część rozwiązania daje przedział (-1, +oo)
    Uwzględniając założenia mamy x należy do <5/2, +oo)

    Gdy całe wyrażenie w |...| jest ujemne, czyli dla x z przedziału (-1, 5/2)
    nierówność przechodzi w:
    -(2x - 5) / (x + 1) - 2 <= 0 ; zmieniamy znaki, sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    (4x - 3) / (x + 1) >= 0
    Albo 4x - 3 <= 0 oraz x + 1 < 0 czyli x <= 3/4 oraz x < -1 czyli x < -1
    Albo 4x - 3 >= 0 oraz x + 1 > 0 czyli x >= 3/4 oraz x > -1 czyli x >= 3/4
    Ta część rozwiązania daje przedział (-oo, -1> U <3/4, +oo)
    Uwzględniając założenia mamy x należy do <3/4, 5/2)

    Łączymy oba przypadki. x należy do <3/4, +oo)
    ========================

    e)
    Wykluczamy x = 5/3
    Gdy całe wyrażenie w |...| jest nieujemne, czyli dla x z przedziału (-oo, -4> U (5/3, +oo)
    nierówność przechodzi w:
    (x + 4) / (3x - 5) - 1 > 0 ; sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    -(2x - 9) / (3x - 5) > 0 ; zmieniamy znaki
    (2x - 9) / (3x - 5) < 0
    Albo 2x - 9 < 0 oraz 3x - 5 > 0 czyli x < 9/2 oraz x > 5/3 co daje (5/3, 9/2)
    Albo 2x - 9 > 0 oraz 3x - 5 < 0 czyli x > 9/2 oraz x < 5/3 co jest sprzeczne
    Ta część rozwiązania daje przedział (5/3, 9/2) co się mieści w założeniu.

    Gdy całe wyrażenie w |...| jest ujemne, czyli dla x z przedziału (-4, 5/3)
    nierówność przechodzi w:
    -(x + 4) / (3x - 5) - 1 > 0 ; zmieniamy znaki, sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    (4x - 1) / (3x - 5) < 0
    Albo 4x - 1 < 0 oraz 3x - 5 > 0 czyli x < 1/4 oraz x > 5/3 co jest sprzeczne
    Albo 4x - 1 > 0 oraz 3x - 5 < 0 czyli x > 1/4 oraz x < 5/3 co daje (1/4, 5/3)
    Ta część rozwiązania daje przedział (1/4, 5/3) co się mieści w założeniu.

    Łączymy oba przypadki. x należy do (1/4, 5/3) U (5/3, 9/2)
    ========================

    f)
    Wykluczamy x = -6
    Gdy całe wyrażenie w |...| jest nieujemne, czyli dla x z przedziału (-oo, -6) U <1, +oo)
    nierówność przechodzi w:
    (x - 1) / (x + 6) - 2 <= 0 ; sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    -(x + 13) / (x + 6) <= 0 ; zmieniamy znaki
    (x + 13) / (x + 6) >= 0
    Albo x + 13 <= 0 oraz x + 6 < 0 czyli x <= -13 oraz x < -6 czyli x <= -13
    Albo x + 13 >= 0 oraz x + 6 > 0 czyli x >= -13 oraz x > -6 czyli x > -6
    Ta część rozwiązania daje przedział (-oo, -13> U (-6, +oo)
    Uwzględniając założenia dostajemy (-oo, -13> U <1, +oo)

    Gdy całe wyrażenie w |...| jest ujemne, czyli dla x z przedziału (-6, 1)
    nierówność przechodzi w:
    -(x - 1) / (x + 6) - 2 <= 0 ; zmieniamy znaki, sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    (3x + 11) / (x + 6) >= 0 ;
    Albo 3x + 11 <= 0 oraz x + 6 < 0 czyli x <= -11/3 oraz x < -6 czyli x < -6
    Albo 3x + 11 >= 0 oraz x + 6 > 0 czyli x >= -11/3 oraz x > -6 czyli x >= -11/3
    Ta część rozwiązania daje przedział (-oo, -6) U <-11/3, +oo)
    Uwzględniając założenia dostajemy <-11/3, 1)

    Łączymy oba przypadki. x należy do (-oo, -13> U <-11/3, +oo)
    ========================

Rozwiązania

Podobne zadania

mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43)
mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49)
mala53 Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mala53 19.4.2010 (11:00)
mania1408-k1 Pole i wycinek koła.pomocy ! zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 20.4.2010 (15:12)
mania1992 proszę o pomoc!! (geometria płaska) zadania na wtorek. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1992 24.4.2010 (13:10)

Podobne materiały

Przydatność 60% Renesans bardzo ogolnie.

Renesans, inaczej odrodzenie – jest to epoka w dziejach kultury europejskiej, trwająca od XV do XVI wieku (we Włoszech już od XIV wieku. Termin „odrodzenie został użyty po raz pierwszy przez Vasariego w celu scharakteryzowania tendencji w malarstwie włoskim. Literatura – Głównym prądem renesansu był humanizm. Wśród dziedzin sztuki uprzywilejowane miejsce wyznaczono sztuce....

Przydatność 55% Bankowośc zadania

POSIADAM JESZCZE INNE MATERIAŁY Z BANKOWOŚCI I NIE TYLKO

Przydatność 70% Zadania wahadłowców

Promy kosmiczne, zwane też wahadłowcami lub samolotami kosmicznymi, są pierwszymi pojazdami wielokrotnego użytku przeznaczonymi do podróży poza naszą planetę. Startują z powierzchni Ziemi na podobieństwo rakiety kosmicznej, po wejściu na orbitę stają się sztucznymi satelitami, a gdy kończą zadanie, lądują z powrotem na ziemskim globie niczym gigantyczny szybowiec. Już sama...

Przydatność 80% Zadania sekretariatu

Zadania sekretariatu Głównym zadaniem sekretariatu jest odciążenie kierownika z uciążliwych administracyjno - biurowych i techniczno ? usługowych spraw które są bardzo drobne. W strukturze firmy sekretariat nie ma charakteru merytorycznego lecz usługowy. W sekretariacie może być zatrudnionych kilka osób ale najczęściej jest to komórka jednoosobowa (zatrudniony to sekretarka lub...

Przydatność 50% Zadania spedytora

Zadania spedytora: - Spedytor zobowiązany jest wykonywać swoje czynności zgodnie z przyjętym zleceniem. - Spedytor jest zobowiązany do odbioru przesyłki w przypadku gdy brakuje właściwych dokumentów. - Spedytor odbierając przesyłkę jest zobowiązany sprawdzić czy przesyłka dostarczona została w stanie nienaruszonym. - Spedytor nie ma obowiązku sprawdzać zgodność...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji