Treść zadania
Autor: kubusek19 Dodano: 23.5.2010 (17:09)
Proszę wytłumaczcie mi nazwy soli wzor strukturalny i sumaryczny oraz skad mam wiedziec jaka jest wartosciowosc danego pierwiasta itp.
DAM NAJ ROZWIAZANIE
Komentarze do zadania
-
Kar_olinka12 25.5.2010 (11:48)
wyślij mi twój numer gg na maila to ci z chęcią wytłumacze.mój mail to .: wszystkomalymiliterami123456789@interia.pl
-
Kar_olinka12 25.5.2010 (11:46)
wyślij mi twój numer gg na maila to ci z chęcią wytłumacze.mój mail to .: wszystkomalymiliterami123456789@interia.pl
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Avis 23.5.2010 (17:26)
Wartościowość pierwiastków masz na układzie okresowym pierwiastków.
Nazwy soli beztlenowych mają końcówkę -ek (np. siarczek), a sole tlenowe mają końcówkę -an (węglan) i tworzy się je od nazwy kwasu (np. kwas chlorowodorowy: nazwa soli: chlorek)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
anka231404 23.5.2010 (17:30)
to tak sól to metal i kwas, np. magnez i kwas siarkowy daje siarczan magnezu
jak jest kwas tlenowy (czyli jest w nim tlen siarkowy H2SO4) to dodaje sie -an
a jak nie ma w kwasie beztlenowym (bez tlenu, np solny HCl) dodaje się -ek
kwas solny i sód daje chlorek sodu------ to do nazw
wzór strukturalny będzie trudno wytłumaczyć a co do wartościowości to powinieneś tych najważniejszych sie nauczyć, np: magnez(Mg) 2-wartościowy, wapń(Ca) też dwu wartościowy, sód(Na) jednowartościowy itd.
a co do wzorów sumarycznych to weźmy np siarczan magnezu reakcja jest taka:
Mg(dwu wartościowy) + H2SO4(dwuwartościowy)= [wartościowości się skaracają] MgSO4 + H2
ale może być też tak, np. Fosforan wapnia
Ca(dwuwartościowy) + H3PO4(trójwartościowy) = [na krzyż] Ca3(PO4)2 + i ileś tam wodoru
inaczej nie umiem tego pisemnie wyjaśnić bo najlepiej by było gdyby ktoś ci ustnie to wytłumaczyłDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
kkack 23.5.2010 (17:57)
popierwsze sol sklada sie z metalu oraz niemetalu lub reszty kawasowje np SO4 od kwasu H2SO4 reszta jest dwu wartosciowa poniewaz w kwasie laczy sie z dowma atomami wodoru a wodor jest zawsze jedno wartosciowy w ukladzie masz wartosciowosci pierwiastkow oczywiscie moga one wystepowac na ruznych stopniach utlenienia wiec trzeba najlepiej zapamietac na HCL CL jedno wartosciowy a HCL04 juz siedmio
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Wzory i nazwy soli Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Evi 25.3.2010 (21:22) |
Oblicz wartościowość pierwiastków w następujących kwasach i podaj nazwy Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: monikak6 6.4.2010 (17:03) |
Rozpuszczalność soli w wodzie. Pomocy! Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: krzysio-baran 11.4.2010 (19:38) |
Po odparowaniu z 40 g roztworu pozostało 4 g soli. Jaki był skład procentowy Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: natalia001 14.4.2010 (19:33) |
Napisz wzory nastepujacych soli: Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: niesia01234 19.4.2010 (12:46) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Nazwy tlenków metali i niemetali, soli, kwasów, zasad i wodorków oraz sposoby otrzymywania soli.
Praca znajduje się w załączniku
Przydatność 75% Logika - nazwy
NAZWY 1. POJĘCIA: NAZWA-wyraz lub wyrażenie rozumiane jednoznacznie, które nadaje się na przedmiot lub orzecznik orzeczenia imiennego (orzeczenie imienne to takie orzeczenie, które stwierdza, że podmiot jest taki a taki, np. Jan jest adwokatem, stał się adwokatem, został adwokatem) w zdaniu; DESYGNAT-przedmiot, dla którego dana nazwa jest znakiem; desygnatem danej nazwy jest wtedy...
Przydatność 100% Nazwy Obcokrajowców
Zapraszam do pobierania załącznika.
Przydatność 55% Nazwy rzeczowników
Rzeczowniki to nazwy: - osób np. lekarz - zwierząt np. pies - roślin np. kwiat - rzeczy np. stół - cech np. mądrość - uczuć np. radość - czynności np. bieganie - pojęć np. synteza (łączenie) Odpowiadają na pytania: kto? co?
Przydatność 50% Nazwy solminizacyjne
Pozornie trudna wydawałoby się naukowa klasyfikacja metod kształcenia słuchu muzycznego odstrasza od zagłębienia się w krótkie studium na ten temat. W edukacyjnych działaniach muzycznych wykształciły się dwa nurty solmizacji (dawniej solfeżu). Mianowicie: metoda absolutna, ze stałym dźwiękiem "do" i metoda relatywna, inaczej względna, ze zmiennym położeniem nuty "do"....
0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań
0 0
monisiamk 23.5.2010 (17:11)
napisz na privie o jaką sól chodzi albo daj przykład ;-)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie