Treść zadania
Autor: kasia1105 Dodano: 8.12.2012 (09:16)
BARDZO PROSZĘ O ZROBIENIE ZADAŃ 1.10 i 1.5 Z ZAŁĄCZNIKA???
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
to bardzo wazne na jutrzejsze zaliczenie.fizyka Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: wilczyca666 28.3.2010 (19:16) |
Bardzo proszę o pomoc z fizyki ruch jednostajny. 1)ile czasu potrzebuje Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kewlar69 11.5.2010 (14:12) |
BARDZO PROSZĘ O POMOC!!!! Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mala53 18.5.2010 (09:24) |
Zadanie z fizyki, bardzo ważne. Proszę o pilną pomoc. Przedmiot: Fizyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: noobek4059 25.5.2010 (21:26) |
Proszę o szybką pomoc. To bardzo ważne! Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Kitty_Stg 30.5.2010 (14:52) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Tablica liczb do potęgi (1-10) liczby od 1 do 100
Przydatne, ale na sprawdzianie trudno będzie ukryć tak DUUUUŻĄ 'ściągę' mi sie to bardzo przydało, trochę pracy kosztowało mnie to ale mam nadzieję, że innym też może to pomóc w nauce ;)
Przydatność 60% Renesans bardzo ogolnie.
Renesans, inaczej odrodzenie – jest to epoka w dziejach kultury europejskiej, trwająca od XV do XVI wieku (we Włoszech już od XIV wieku. Termin „odrodzenie został użyty po raz pierwszy przez Vasariego w celu scharakteryzowania tendencji w malarstwie włoskim. Literatura – Głównym prądem renesansu był humanizm. Wśród dziedzin sztuki uprzywilejowane miejsce wyznaczono sztuce....
Przydatność 80% Elektronika cyfrowa (BARDZO OBSZERNY MATERIAŁ)
ELEKTRONIKA CYFROWA W załączniku znajduje się obszerny materiał dotyczączy elektroniki cyfrowej - poniżej spis treści. SPIS TREŚCI 1. WPROWADZENIE 1.1. Systemy liczbowe 1.1.1. Dziesiętny system liczbowy 1.1.2. Dwójkowy system liczbowy 1.1.3. Szesnastkowy system liczbowy 1.2. Kody 2. PODSTAWOWE FUNKCJE LOGICZNE I FUNKTORY UKŁADÓW LOGICZNYCH 2.1. Wstęp 2.2....
Przydatność 70% Komuniakcja niewerbalna - bardzo dobra praca
„...Wykształcenie zdobywa się czytając książki, ale inne, ważniejsze wykształcenie - znajomość świata – zdobywa się tylko dzięki czytaniu ludzi i studiowaniu ich różnych wydań...” Lord Chesterfield „Listy do syna” Komunikacja niewerbalna istnieje już ponad milion lat. Jest więc znacznie starsza od mowy, powstałej prawdopodobnie w późnym plejstocenie, ok....
Przydatność 65% Historia - Renesans - bardzo podstawowe informacje.
Te podstawowe informacje wystarczyły abym uzyskała pozytywną ocenę - 5 Przyczyny wypraw geograficznych: Polityczne : Zdobycie przez Turków Konstantynopola Spory pomiędzy Portugalią a Kastylią o znaczenie i wzmocnienie państwa na arenie międzynarodowej Społeczne: Sukcesja feudalna: najstarszy z braci odziedzicza całą ziemię natomiast młodsi musza jakoś się...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 8.12.2012 (13:08)
Zadanie 1.10
Dane:
y = 15 cm - odległość obrazu
r = 10 cm - promień krzywizny
H = 2 cm - wysokość obrazu
Szukamy: h - wysokość przedmiotu oraz x - odległość przedmiotu
Ze wzoru, który już pisałem w innych zadaniach, gdy f - ogniskowa
f to połowa r, czyli ogniskowa f = 10 / 2 = 5 cm
\frac{1}{f}=\frac{1}{x} + \frac{1}{y}\qquad\mbox{wychodzi}\qquad x = \frac{fy}{y-f}
czyli po podstawieniu danych, zauważ, że wymiar wyniku to cm, w liczniku są cm^2, w mianowniku cm,
x = \frac{15\cdot 5}{15 - 5} = 7{,}5\,\mbox{cm}
Ze stosunku odległości i wysokości: h / H = x / y masz:
h = H * (x / y) = 2 * 7,5 / 15 = 1 cm
================
Zadanie 1.5
To jest odwrotność zadania poprzedniego, także f = 5 cm
\frac{1}{f}=\frac{1}{x} + \frac{1}{y}\qquad\mbox{wychodzi}\qquad y = \frac{fx}{x-f}
czyli po podstawieniu danych, zauważ, że wymiar wyniku to cm, w liczniku są cm^2, w mianowniku cm,
y = \frac{15\cdot 5}{15 - 5} = 7{,}5\,\mbox{cm}
Ze stosunku odległości i wysokości: H / h = y / x masz:
H = h * (y / x) = 2 * 7,5 / 15 = 1 cm
Tu się mogłem pomylić, kopiując wzory z 1.10 do 1,5; sprawdź!
================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie