Treść zadania

alice22

1. Sklepikarz do ceny zakupionego u cukiernika pączka dolicza 40% zysku i 5% podatku VAT. Pączek u cukiernika kosztuje 1zł. Czy sklepikarz osiągnie planowany zysk, jeśli będzie sprzedawał pączki w cenie 1,45zł za każdy z nich?

2. Sprawdź czy informacje są prawdziwe:
a) cena zeszytu wraz z 23% podatkiem VAT jest równa 1,40z. Wrtość tego zeszytu bez podatku VAT to ok. 1,14zł.
b) cena kg śliwek w kiosku warzywnym, wraz z 5%$ podatkiem VAT, jest równa 4zł. Zatem kwota tego podatku to mniej niż 20gr.

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • daje naj!! ;)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    zad 1)

    40 % + 5 % = 45 %

    1 zł + 45% * 1 zł=

    = 1 zł + 0,45 * 1 zł =

    = 1 zł + 0,45 zł=

    = 1,45 zł


    Odp. Sklepikarz osiągnie planowany zysk.



    zad 2)
    a)
    cena zeszytu + 23% podatku to = 123% ceny wyjściowej zeszytu

    układam proporcję :

    123 % = 1,40 zł
    100 % = x

    x= 100% * 1,4 zł / 123 % (procenty się skrócą, jako jednostka pozostaną zł)

    x= 140 zł / 123

    x= 1,(138211)

    x~ 1,14 zł

    Odp. Informacja jest prawdziwa - wartość zeszytu bez podatku VAT to około 1,14 zł


    b)

    cena 1 kg śliwek + 5 % podatku VAT = 105 % wartości wyjściowej 1 kg śliwek


    105% = 4 zł
    5% = x


    x= 5% * 4 zł / 105 % (procenty się skrócą, jako jednostka pozostaną zł)

    x= 20 zł / 105

    x=0,(190476)


    Odp. Informacja jest prawdziwa - kwota podatku Vat doliczonego do 1 kg śliwek to mniej niż 1 zł.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 60% Rachunek zysku i strat

Rachunek zysków i strat przedsiębiorstwa Sprawozdaniem informującym o finansowych wynikach działalności jednostki jest rachunek zysków i strat. Jest to sprawozdanie, w którym następuje rozwinięcie wyniku bilansowego, wskazujące na jego ekonomiczną strukturę i źródło powstania. Rachunek zysków i strat stanowi niezbędne uzupełnienie bilansu, w którym osiągnięty wynik...

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji