Treść zadania
Autor: kinga1105 Dodano: 28.11.2012 (11:14)
BARDZO PROSZĘ O ZROBIENIE ZADANIA 3.77 Z ZAŁĄCZNIKA???
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
kasik16 28.11.2012 (12:35)
a) x3 + 12x2 + 44x +48 = 0 <=> x( x2+ 44) + 12(x2+4) =0 <=> (x2+44)(x2+4)(x+12)=0 <=> x2+44=0 v x2+4 =0 v x+12 = 0 <=> x E do zbioru pustego bo nie istnieją liczby podniesione do potęgi 2 które dają liczbę ujemna v x E do zbioru pustego v x= -12
b) x3 - 9x2 +23x - 15 =0 <=> x(x2+23) -3(3x-5)=0 <=> (x2+23)(3x-5)(x-3)=0 <=> x2+23=0 v 3x-5=0 v x-3 = 0 <=> x E do zbioru pustego v x= 1 i 2/3 v x= 3
c) x4 +x3 - 14x2 +26 x -20 = 0 <=>x3(x+1) -2(7x2-13x+10) =0 <=> (x+1)(7x2-13x+10)(x3-2)=0 <=> x+1 =0 v 7x2 -13x+10 = 0 v x3-2 =0 <=> x= - 1 v x= pierw 3 stopnia z 2
7x2 -13x+10 = 0
delta= 169 - 280= - 111
nie istnieje pierw z liczby - 111 więc x E do zbioru pustego
d) x4 - 3x3 - 14x2 - 20x -24 =0 <=> x3(x-3) -2(7x2 +10x + 12) =0 <=> (x -3) (7x2+10x + 12)(x3-2)=0 <=> x-3=0 v 7x2+10x+12=0 v x3-2=0 <=> x=3 v x= pierw 3 stop z 2
7x2+10x+12=0
delta = 100 - 336 = - 236
nie istnieje pierw z delty = - 236 więc x E do zbioru pustegoDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mala53 19.4.2010 (11:00) |
Pole i wycinek koła.pomocy ! zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 20.4.2010 (15:12) |
proszę o pomoc!! (geometria płaska) zadania na wtorek. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1992 24.4.2010 (13:10) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Renesans bardzo ogolnie.
Renesans, inaczej odrodzenie – jest to epoka w dziejach kultury europejskiej, trwająca od XV do XVI wieku (we Włoszech już od XIV wieku. Termin „odrodzenie został użyty po raz pierwszy przez Vasariego w celu scharakteryzowania tendencji w malarstwie włoskim. Literatura – Głównym prądem renesansu był humanizm. Wśród dziedzin sztuki uprzywilejowane miejsce wyznaczono sztuce....
Przydatność 55% Bankowośc zadania
POSIADAM JESZCZE INNE MATERIAŁY Z BANKOWOŚCI I NIE TYLKO
Przydatność 70% Zadania wahadłowców
Promy kosmiczne, zwane też wahadłowcami lub samolotami kosmicznymi, są pierwszymi pojazdami wielokrotnego użytku przeznaczonymi do podróży poza naszą planetę. Startują z powierzchni Ziemi na podobieństwo rakiety kosmicznej, po wejściu na orbitę stają się sztucznymi satelitami, a gdy kończą zadanie, lądują z powrotem na ziemskim globie niczym gigantyczny szybowiec. Już sama...
Przydatność 80% Zadania sekretariatu
Zadania sekretariatu Głównym zadaniem sekretariatu jest odciążenie kierownika z uciążliwych administracyjno - biurowych i techniczno ? usługowych spraw które są bardzo drobne. W strukturze firmy sekretariat nie ma charakteru merytorycznego lecz usługowy. W sekretariacie może być zatrudnionych kilka osób ale najczęściej jest to komórka jednoosobowa (zatrudniony to sekretarka lub...
Przydatność 50% Zadania spedytora
Zadania spedytora: - Spedytor zobowiązany jest wykonywać swoje czynności zgodnie z przyjętym zleceniem. - Spedytor jest zobowiązany do odbioru przesyłki w przypadku gdy brakuje właściwych dokumentów. - Spedytor odbierając przesyłkę jest zobowiązany sprawdzić czy przesyłka dostarczona została w stanie nienaruszonym. - Spedytor nie ma obowiązku sprawdzać zgodność...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
3 0
antekL1 28.11.2012 (13:57)
Zadanie 3.77
Sorry, kasik16, praktycznie wszystkie przykłady robisz źle.
a)
Jednak najszybciej jest zgadywać rozwiązania szukając wśród podzielników liczby 48 (a jest ich sporo). Pasują następujące:
[x1 = -6; x2 = -4; x3 = -2[/b]
Można sprawdzić, że (x + 6)(x + 4)(x + 2) daje wielomian z zadania.
b)
Szukamy wśród podzielników liczby 15, znajdujemy:
x1 = 1; x2 = 3; x3 = 5
Można sprawdzić, że (x - 1)(x - 3)(x - 5) daje wielomian z zadania.
c)
Szukamy wśród podzielników liczby 20, znajdujemy:
x1 = 2 ; x2 = -5
Dalej: albo dzielimy wielomian z zadania przez (x - 2)(x + 5), albo, jak ktoś nie lubi dzielić wielomianów, zakładamy rozkład w postaci:
x^4 + x^3 - 14x^2 + 26x - 20 = (x - 2)(x + 5)(x^2 + Ax + 2)
Wymnażamy prawą stronę. Dlaczego postawiłem "2" od razu w prawym nawiasie? Pisałem Ci - tylko iloczyn wyrazów wolnych ze wszystkich nawiasów da wyraz wolny wielomianu, (-2) * 5 * 2 = -20, tam MUSI być 2.
Po wymnożeniu:
W(x) = x^4 + (A + 3)x^3 + (3A - 8)x^2 + (-10A + 6)x - 20
co daje A = -2 i końcowy rozkład:
W(x) = (x - 2)(x + 5)(x^2 -2x + 2).
Ostatni nawias jest nierozkładalny, mamy tylko dwa pierwiastki znalezione przez zgadywanie.
d)
Zgadywanie daje x1 = -2; x2 = 6.
Przedstawiamy wielomian z zadania jako:
x^4 - 3x^3 - 14x^2 - 20x - 24 = (x + 2)(x - 6)(x^2 + Ax + 2) ; wymnażamy
W(x) = x^4 + (A - 4)x^3 + (-4A - 10)x ^2 + (-12A - 8)x + 24
co daje A = 1, więc:
W(x) = (x + 2)(x - 6)(x^2 + x + 2)
Ostatni nawias jest nierozkładalny, mamy tylko dwa pierwiastki znalezione przez zgadywanie.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie