Treść zadania

kiniaaa1996

Wyznacz wartosć x która spełnia podaną równość
1)x2-14x+49=0
2)4x2+4x+1=0
3)4x2-12x+9=0
4)16x2+8x+1=0
5)x2+25=10x
6)3x2+1=2 pierwistki z 3 drugiego stopnia x
np.3x2 to 3x do kwadrau


Podaj konieczne założenie i skróć ułamek
1)x6-y6/x+y
2)x3-y3/x2+xy+y2
3)x2-4x+4/x3-6x2+12x-8

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    Zapis ^2 oznacza "do kwadratu".

    Wyznacz wartość x która spełnia podaną równość
    1)x^2-14x+49= (x - 7)^2 = 0. Stąd x = 7

    2)4x^2+4x+1= (2x + 1)^2 = 0. Stąd x = -1/2

    3)4x^2-12x+9=(2x - 3)^2 = 0. Stąd x = 3/2

    4)16x^2+8x+1= (4x + 1)^2. Stąd x = -1/4

    5)x^2+25=10x przekształcamy do postaci: x^2 - 10x +25 = (x - 5)^2 = 0.
    Stąd x = 5

    6)3x^2+1=2 pierwiastki z 3 drugiego stopnia x przekształcamy do:
    3x^2 - 2*pierwiastek(3)*x + 1 = (pierwiastek(3) * x - 1)^2 = 0
    Stąd x = pierwiastek(3)
    ===================

    Podaj konieczne założenie i skróć ułamek

    NAWIASY!!!!!
    Zadania 1 i 2 ze wzoru na rozkład x^n - y^n.
    Dla parzystych 'n' dzielenie (x^n - y^n) / (x + y) daje taki ładny wynik
    Dla nieparzystych 'n' podobny wynik daje dzielenie przez x - y (jak w zad. 2)

    1) (x^6-y^6) / (x+y)
    Założenia: x + y jest różne od zera.
    Wynik:
    x^5 - x^4 * y + x^3 * y^2 - x^2 * y^3 + x * y^4 - y^5

    2) (x3-y3) / (x2+xy+y2)
    Założenia: Brak. Mianownik jest zawsze dodatni.
    Wynik:
    x - y

    3) (x^2-4x+4) / (x^3-6x^2+12x-8)
    Mianownik jest równy (x - 2)^3. Licznik jest równy (x - 2)^2.
    Założenia: x różne od 2.
    Wynik:
    1 / (x - 2)

Podobne materiały

Przydatność 65% List, w którym wyznacze cele na nowy rok szkolny.

Przysietnica 02.09.2009 Angeliko! Pierwszego września rozpoczęłam nowy rok szkolny. Pamiętam, że jest to dzień szczególny, także z powodu siedemdziesiątej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej. Wiem, że wtedy wiele dzieci ie mogło...

Przydatność 60% Warto ściągać?

W poniższej pracy wyrażę swoje stanowisko wobec szkolnego zwyczaju podpowiadania i ściągania. Nie jestem za ani przeciw, jednak wolę to głębiej przeanalizować. Ściąganie, według mnie wcale nie jest czymś złym. Każdemu zdarza się nie nauczyć, czy zapomnieć odrobić pracy domowej. Wtedy mamy do dyspozycji tak zwane „kropki” – możliwość nieprzygotowania. Ale co zrobić,...

Przydatność 75% Warto czy nie warto wagarować?

Warto czy nie warto wagarować? Na to pytanie uczniowie odpowiadają różnie. Jedni mówią, że dzięki wagarom nie dostaną jedynki, lecz niektórzy uważają inaczej. Opuszczając lekcje tracimy nowe wiadomości, które przydadzą się nam prędzej czy póżniej. Wagarując nie chodzimy na lekcje, przez to nie mamy pojęcia na różne temety. Mamy nieobecności...

Przydatność 55% Warto (nie warto) mieć własną biblioteczkę

W dzisiejszych czasach czytanie książek powoli zanika. Wiele nowoczesnych sprzętów takich jak telewizor, komputer czy radio, wspomaganych przez specjalne programy, zdecydowanie umilają nasz wolny czas. Umożliwiają nam także szybki, tani przepływ informacji. W wielu domach nie istnieją już półki zapełnione lekturami. Moim zdaniem warto jest mieć własną biblioteczkę....

Przydatność 60% Czy warto mówić prawdę? Czy warto kłamać?

Prawda czy kłamstwo lepsze? Osoby które nie raz już skłamały i im uszło bez żadnych tłumaczeń, odpowiedziały by, że kłamstwo jest lepsze niż wiarygodna prawda. Nikt chyba nie toleruje kłamstwa, ale prawda przeplata się z kłamstwem. Pierwszym moim argumentem będzie ?wolno kłamać ale z umiarem? - każdy człowiek popełnia błędy i uczy się na nich, czasem człowiek zrobił...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji