Treść zadania

maliny112

Tworząca stożka ma długość 18 cm a promień podstawy stanowi 33i1/3% tworzącej . oblicz wysokość stożka
2)
kąt między wysokością stożka i tworzącą ma miarę 30 stopni. a wysokość stozka jest równa 24cm . oblicz średnicę podstawy tego stożka
3)tworząca stożka o długości 12 cm tworzy ze średnicą podstawy kąt 30 stopni.oblicz pole przkeroju osiowego stozka


moja rada piszcie dane szukane i potem podstawcie do wzoru , pomóżcie potrzebuję na dziś.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    1)
    Promień podstawy to 33,3% z 18 czyli 6 cm.
    Ten promień, wysokość stożka i tworząca (jako przeciwprostokątna) dają trójkąt prostokątny. Wysokość liczymy z tw. Pitagorasa:

    h = \sqrt{18^2 - 6^2} = \sqrt{288}=12\sqrt{2}

    2)
    Z trójkąta jak w zadaniu (1) wynika, że promień podstawy
    r = 24 * ctg 30 = 24 * pierwiastek(3)
    Średnica jest 2 razy dłuższa: 2r = 48 * pierwiastek(3)

    3)
    Z trójkąta jak poprzednio:
    wysokość h stożka = 12 * sin 30 = 6 cm
    promień r podstawy = 12 * cos 30 = 6 * pierwiastek(3)
    średnica podstawy = 2r = 12 * pierwiastek(3).
    Średnica podstawy jest podstawą, a wysokość stożka wysokością w trójkącie, którego pole P obliczamy.

    P = (1/2) * 2r * h = (1/2) * 12 * pierwiastek(3) * 6 = 36 * pierwiastek(3)

    "Dane i szukane" dopisz gdzie trzeba, ja tego nie umiem.

Podobne materiały

Przydatność 50% Sylwester na promie

Przydatność 55% Co stanowi o wartości człowieka: czyny, uczucia czy religia - na podstawie "Kamizelki" i "Mendla Gdańskiego".

Pozytywizm był epoką kontrastową w stosunku do Romantyzmu. Polska znajdowała się pod zaborami, a po klęsce Powstania Styczniowego nie było już prawie żadnej szansy na odzyskanie niepodległości. Dlatego literatura nie miała już charakteru tyrtejskiego, ale zyskała nowy wymiar – informacyjny, społeczno – obyczajowy, utylitarny oraz przestawiający panoramę społeczeństwa....

Przydatność 75% Co stanowi większe zagrożenie dla świata – maszyny czy człowiek?

Od II połowy XX wieku gwałtownie zaczęła rozwijać się cybernetyka. Ludzie częściej wykorzystywali maszyny do pracy lub nauki. Komputery zaczęły odgrywać coraz ważniejszą rolę w życiu ludzi, były nawet zdolne do rzeczy, których człowiek nigdy by nie dokonał. Na przykład wysłane przez naukowców sondy kosmiczne pozwalają nam bez udziału ludzi poznawać najdalsze zakątki...

Przydatność 85% Jeśli nie szata zdobi człowieka, to co stanowi o jego wartości?

Moim zdaniem o wartości człowieka świadczy nie to co widzimy na co dzień, ale to co ma on w środku. Bardzo często oceniamy ludzi na podstawie ich wyglądu, albo tego co posiadają - jaki mają telefon, samochód, czy też jak się ubierają. Jest to niesprawiedliwe, a w wielu przypadkach, także błędne. Dla niektórych wygląd jest jedyną rzeczą, która się w ich życiu liczy....

Przydatność 80% podstawy....

LOGIN NAME – NAZWA KONTA KOMPUTER - (ANG. COMPUTER) urządzenie służące do obliczeń matematycznych. Obecnie służą do (m.in.): · redagowania tekstu, · gromadzenia i wyszukiwania informacji, · przetwarzania informacji. Komputer osobisty (PC) składa się z: 1. komputer właściwy (jedn. Centalna), są to układy elektroniczne w jednej obudowie z napędamidysków i...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji