Treść zadania
Autor: kajulek Dodano: 28.10.2012 (13:50)
Proszę na jutro, a nie mam zielonego pojęcia jak sie do tego zabrać. Po prostu tego nie rozumiem
Uzupełnij równania reakcji chemicznych i podaj nazwy produktów:
a) CH2=CH-CH3+Br2-------->..........................
b) CH2=CH-CH3+................----------------> CH2-CH-CH3 / / Cl Cl
c) CH= (TU SĄ 3 WIĄZANIA) C-CH2-CH3+H2------>......... -d) CH= (tu są 3 wiązania) C-CH2-CH2-CH3+..........---- > e) .........C7H14+...............O2---------->.........CO2+......
f) ........C3H6+............O2--------->........CO+...........
g) ...........C8H16+.........O2-------->.............C+..............
h) CH2=CH2+HBr---------------->.....................
i) CaC2 + .......H2O ------------> .................
j) n CH2=Ch-CH3-------------> ...............(nad strzałką p,T kat.)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Zadanie z chemi bardzo prosze o pomoc mam to na jutro !! Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: majka006 29.3.2010 (20:02) |
czy 30 gramów caco3 wystarczy do otrzymania w wyniku rozkładu tego związku 5 Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: andzia99 16.4.2010 (17:32) |
prosze pomocy zadanie na jutro Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kubusek19 22.4.2010 (18:18) |
Pomocy zadanie na jutro ;( Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: moro16 25.4.2010 (21:00) |
Reakcje spalania węglowodorów , na jutro !!!! Pomocy ! Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: ness 4.5.2010 (16:43) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Opis Krzysia M.E.Letki "Jutro znów pójdę w świat. - Listy"
Bohater utworu M. E. Letki ”Jutro znów pójdę w świat. Listy” to Krzyś. Chłopiec ma 11 lat i jest osobą niepełnosprawną, chodzi o kuli. Jego zainteresowaniem jest kolekcjonowanie znaczków, chciałby się z kimś podzielić swoją pasją. Krzyś nie uczęszcza na lekcje wychowania fizycznego, ponieważ jest cienkim chuchrem. Ma z tego powodu same kompleksy i wstydzi się swojej...
Przydatność 75% Opis Zielonego Wzgórza.
Magiczne miejsce. W tych dwóch słowach, niby z pozoru zwyczajnych, zawiera się wszystko co można powiedzieć o Zielonym Wzgórzu. Było ono otoczone zielenią. Na wzgórzu rosły świerki, sosny, brzozy, a zaraz obok rozciągało się wielkie pole koniczyny. Obok niewielkiego dworu kwitła olbrzymich rozmiarów wiśnia. Wyglądem przypominała ona pannę młodą w biało - różowej...
Przydatność 75% Opis Zielonego Wzgórza.
Całe Zielone Wzgórze otoczone było bujną zielenią. Rosło na nim mnóstwo świerków, sosen oraz brzóz, które tworzyły razem niesamowity las z mnóstwem paproci oraz mchów. Obok domu rosła ogromna wiśnia, która wyglądem przypominała pannę młodą, ponieważ miała biało-różowy kolor płatków. Tuż przy domie znajdował się ogród Maryli, w którym kwitły na fioletowo bzy....
Przydatność 65% Opis Zielonego Wzgórza.
Magiczne miejsce. Tak można opisać Zielone Wzgórze w tych dwóch zwykłych słowach. Było ono otoczone zielenią ,rosły tam świerki ,brzozy ,sosny . Niedaleko dworu rosła dużych rozmiarów wiśnia, na początku lata gdy kwitła wyglądała jak panna młoda w biało-różowej sukni. Za domem był sad, gdy latem wychodziło się na podwórze czuć było aromatyczną woń...
Przydatność 60% Ania z Zielonego Wzgórza
Ania Shirley urodziła się w 1866 roku w Bolingbroke w Nowej Szkocji. Jej rodzice byli nauczycielami. Ojciec dziewczynki nazywał się Walter Shirley, a matka Berta Shirley z domu Willis. Zmarli na febrę, gdy miała 3 miesiące. Bohaterka trafiła pod opiekę pani Thomas. Jej zadaniem było opiekowanie się 4 młodszych dzieci. Kiedy pan Thomas zginął pod kołami pociągu, Anią...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
2 0
ewka13 28.10.2012 (15:41)
a)
CH_{2}=CH-CH_{3} + Br_{2} \to CH_{2}(Br)-CH(Br)-CH_{3}
zamiast Br w nawiasie można zapisać na wiązaniu w dół
produkt - 1,2-dibromopropan
b)
CH_{2}=CH-CH_{3} + Cl_{2} \to CH_{2}(Cl)-CH(Cl)-CH_{3}
jak wyżej
produkt - 1,2-dichloropropan
c)
CH \equiv C-CH_{2}-CH_{3} + H_{2} \to CH_{2}=CH-CH_{2}-CH_{3}
produkt - buten
d)
CH \equiv C-CH_{2}-CH_{2}-CH_{3} + H_{2} \to CH_{2}=CH-CH_{2}-CH_{2}-CH_{3}
tu nie wiem czy o to chodziło - czegoś brakuje
produkt - penten
e)
2C_{7}H_{14} + 21O_{2} \to 14CO_{2} + 14H_{2}O
produkty - tlenek wegla(IV) + woda
f)
C_{3}H_{6} + 3O_{2} \to 3CO + 3H_{2}O
produkty - tlenek wegla(II) + woda
g)
C_{8}H_{16} + 4O_{2} \to 8C + 8H_{2}O
produkty - wegiel + woda
h)
CH_{2}=CH_{2} + HBr \to CH_{3}-CH_{2}Br
produkt - bromo etan
i)
CaC_{2} + 2H_{2}O \to C_{2}H_{2} + Ca(OH)_{2}
produkty - etyn (acetylen) + wodorotlenek wapnia
j)
n CH_{2}=CH-CH_{3} \xrightarrow {p,T,kat} [ -CH_{2}-CH(CH_{3})- ]_{n}
CH3 na wiazaniu w dół
produkt - polipropylen.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
0 1
Bart11 29.10.2012 (20:29)
a) CH2=CH-CH3+Br2-------->CH2Br=CHBr-CH3
b) CH2=CH-CH3+Cl2----------------> CH2Cl-CHCl -CH3
c) CH= (TU SĄ 3 WIĄZANIA) C-CH2-CH3+H2------>CH2=CH-CH2-CH3
d) CH= (tu są 3 wiązania) C-CH2-CH2-CH3+..........---- >
e) C7H14+4,5O2---------->7CO2+7H2O
f)C3H6+3O2--------->3CO+3H2O
g)C8H16+4O2-------->8C+8H2O
h) CH2=CH2+HBr---------------->CH3-CH2Br
i) CaC2 +4H2O ------------>2CH4+4CaO
j) n CH2=CH-CH3-------------> ...............(nad strzałką p,T kat.)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie