Treść zadania
Autor: ~PaWo Dodano: 26.10.2012 (08:49)
1. Algorytm wyliczający symbol Newtona z pomocą trójkąta Pascala, ale w tablicy jednowymiarowej.
2. Algorytm sprawdzający czy liczba n należąca do N jest podzielna przez 3 - rekurencyjnie, czyli sprawdzamy czy suma cyfr liczby jest podzielna, a gdy dojdziemy już do liczby mniejszej od 10 to jesli 3 lub 9 to zwracamy true.
Wszystko w pseudokodzie
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Napisz algorytm , który wypisze wszystkie kwadraty liczb mniejsze od podanej Przedmiot: Informatyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: karolek9042 24.1.2011 (13:11) |
Napisz algorytm, który wyznacza (wypisuje) wszystkie dzielniki danej liczby. Przedmiot: Informatyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: karolek9042 24.1.2011 (13:22) |
zrób strone html maja znalesc sie na niej balony zabawki . prosze o pomoc ! Przedmiot: Informatyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: Prezes 18.2.2011 (19:51) |
prosze o pomoc Przedmiot: Informatyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: kolobrzezanka 1.5.2011 (20:52) |
1)Jakie znacie słowa kluczowe Pascala ? Coś bardziej zaawansowanego niż Przedmiot: Informatyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: 123454321 28.6.2011 (21:55) |
Podobne materiały
Przydatność 70% Algorytm huffmana
algorytm huffmana rozpisany dokladnie krok po kroku na przykladzie 6 liter sa rydunki drzew wszystko dokladnie ;)
Przydatność 75% Pierwsza zasada dynamiki Newtona
Jeżeli na ciało nie działa żadna siła, lub działające siły równoważą się, to ciało pozostaje w spoczynku lub porusza się ruchem jednostajnym po linii prostej.
Przydatność 60% Druga zasada dynamiki Newtona
Jeżeli na ciało działa niezrównoważona siła (różna od zera), to ciało porusza się ruchem zmiennym i przyspieszenie w tym ruchu jest wprostproporcjonalne do działającej siły a odwrotnie proporcjonale do masy.
Przydatność 80% 3 zasady dynamiki Newtona
I zasada dynamiki Newtona
Jeżeli na ciało nie działa żadna siła lub siły działającwe równoważą sie to ciało to pozostaje w spoczynku lub porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym
II zasada
Jeżeli na ciało działa siła niezrównoważona to ciało to porusza się ruchem zmiennym wartość przyspieszenia w tym ruchu jest wprost proporcjonalna do masy ciała i do...
Przydatność 55% Zasady dynamiki Newtona
I zasada dynamiki Newtona (bezwładności). spoczynek ciała lub ruch jednostajny prostoliniowy Jeżeli na ciało nie działa żadna siła lub działające siły wzajemnie się równoważą (wypadkowa tych sił = 0), to ciało albo pozostaje w spoczynku, albo porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym. II zasada dynamiki Newtona. ruch zmiennie zmienny, a jeżeli Fwyp = const....
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 26.10.2012 (13:43)
W załączniku jest to samo, ale z wcięciami na początku linii;
tutaj diabli je biorą.
Aha, jeszcze: Ja zapomniałem, że to ma być wyliczenie symboli Newtona i skupiłem się na zrobieniu trójkąta Pascala.
Aby z tego zrobić procedurę newton(n,k) trzeba n-krotnie wywołać :
dla i od 1 do n wykonaj pascal(i, t);
i zwrócić t[k]
1.
// Deklarujemy maksymalne N i tablicę t liczb całkowitych o wymiarze N
// parametr t przekazujemy tak, aby zmiany były widoczne na zewnątrz procedury
// n jest numerem wiersza w trójkącie Pascala
// Procedura zakłada, że poprzednie n - 1 wierszy zostało już stworzone
// i w tablicy t jest n - 1 wiersz, np. dla n = 5 tablica zawiera [1,4,6,4,1]
Procedura pascal(całkowite n, tablica liczb całkowitych t)
// Deklarujemy całkowite zmienne k, pom, używane poniżej
początek_procedury
Jeżeli (n < 1 ) lub (n > N) to napisz('dupa'); wyjdź z procedury;
Jeżeli n = 1 to t[1] = 1 ; wyjdź z procedury
Jeżeli n = 2 to t[1] = 1 ; t[2] = 1 ; wyjdź z procedury
Jeżeli n = 3 to t[1] = 1 ; t[2] = 2 ; t[3] = 1 ; wyjdź z procedury
// teraz się zabawiamy, zaczynając od 4-go wiersza.
// Pierwszy element t[1] zostawiamy bez zmian a następne przesuwamy o 1 pole
// ( zaczynając od końca ! ) To będzie tablica do dalszych operacji.
k = n - 1; // ilość dotychczas wypełnionych pól tablicy
podczas_gdy k > 1 powtarzaj
{
t[k+1] = t[k] ; // Przepisujemy elementy t od końca, nie tracąc ich.
k = k - 1 ;
}
// Ustawiamy warunki startowe:
k = 2; pom = t[2]; // patrz dalej
podczas_gdy k < n powtarzaj
{
// "pom" było równe t[k] z poprzedniej pętli. Sumujemy element k i k+1 tablicy
t[k] = pom + t[k+1];
pom = t[k+1]; // i zapamiętujemy element, który będzie zmieniany w kolejnej pętli
k = k + 1; // teraz widać, że pom za chwile będzie znaczyć t[k]
}
koniec_procedury
===================================
2.
Funkcja sprawdz3(całkowite n) - zwraca wynik true / false
// deklarujemy całkowite zmienne k, suma
początek_funkcji
Jeżeli n < 1 to napisz('dupa'); wyjdź z procedury;
k = n; // przepisujemy parametr, aby dać warunek startu. Potem k się zmieni
podczas_gdy prawda (czyli aż się przerwie) powtarzaj
{
suma = 0; // to będzie suma cyfr
podczas_gdy k > 0 powtarzaj
{
suma = suma + k modulo 10; // Dodaj ostatnią cyfrę liczby
k = k div 10; // Podziel liczbę przez 10 aby pozbyć się ostatniej cyfry.
// div to dzielenie liczb całkowitych, wynik całkowity.
}
Jeżeli suma < 10 to przerwij_pętlę;
// A jak nie to dalej w kółko:
k = suma; // liczba będąca sumą cyfr do kolejnej obróbki, jeśli k >= 10.
}
// Jesteśmy to to znaczy, że suma cyfr jest < 10.
Jeżeli suma modulo 3 = 0 to zwróć true, w przeciwnym razie zwróć false.
koniec_funkcji
===================================
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie