Treść zadania

elcia20

Na lekcji wf chłopcy dzielili się na grupy.Gdy tworzyli zespoły trzyosobowe, zostawał 1 chłopiec.Gdy tworzyli zespoły czteroosobowe, również zostawał 1 chłopiec.Ile chłopców ćwiczyło na tej lekcji, jeżeli wiadomo że było ich mniej niż 20? Liczbę 51 podziel kolejno przez 9 ,6 ,5. W którym przypadku reszta z dzielenia jest największa?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Liczba chłopców ma być podzielna przez 3 i 4 (+ 1 reszty) oraz ma być mniejsza od 20.

    Wielokrotności liczby 3 -> 3,6,9,12,15,18

    Wielokrotności liczby 4 -> 4,8,12,16

    Wynika stąd, że wspólną wielokrotnością jest liczba 12


    Czyli chłopców było 13

    bo 12 + 1 = 13

    spr.

    13 : 3= 4 r1

    13 : 4= 3 r1

    Odp. Na tej lekcji ćwiczyło 13 chłopców.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Inaczej mówiąc trzeba było poszukać najmniejszej wspólnej wielokrotności (NWW) liczb 3 i 4

    3 = 3

    4 = 2* 2

    NWW(3,4) = 3 * 2 * 2= 6* 2= 12

    I do tej liczby dodać 1 reszty -> 12 + 1 = 13


    Odp. Na tej lekcji ćwiczyło 13 chłopców.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------




    zad 2)

    51 : 9 = 5 r 6


    51 : 6 = 8 r 3


    51 : 5 = 10 r 1


    Reszta z dzielenia była największa w pierwszym działaniu, gdy liczbę 51 dzieliliśmy przez 9.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 50% O tych, którzy tworzyli niepodległość…

Ignacy Paderewski Najlepszy pianista wśród polityków i najlepszy polityk wśród pianistów – mówiono o nim. Byli tacy, którzy kwestionowali zdolności polityczne Paderewskiego. Być może, w czasie istnienia niepodległej Polski nie sprawdził się w tej roli, ale jego zasługi w walce o niepodległość są bardzo ważne. Pierwszy raz w roli politycznej wystąpił 15 lipca 1910...

Przydatność 80% konspekt lekcji

Przydatność 50% Konspekt lekcji

1. 12 styczeń 2004, studenci I roku pedagogiki 2. Miejsce kontroli i oceny w procesie kształcenia TEMAT: „Na czym polega ocena pracy ucznia?” 3. LEKCJA MIESZANA 4. CELE DYDAKTYCZNE: POZNAWCZE: Po zakończeniu zajęć student powinien wiedzieć: • co to jest ocena w procesie kształcenia • jakie są rodzaje oceny • jakie są zasady oceniania ucznia • jakie są kryteria...

Przydatność 70% Konspekt lekcji

KONSPEKT LEKCJI Prowadzące: .............................................................. Przedmiot nauczania: Historia Dział programowy: Człowiek i jego cywilizacja Temat: Grody i podgrodzia w dawnej Polsce Cele ogólne: Zapoznanie uczniów z powstawaniem grodów i podgrodzi Cele operacyjne: 1. uczeń powinien wiedzieć jak wyglądały i gdzie powstawały grody i...

Przydatność 65% Scenariusz lekcji

Temat lekcji: Układ słoneczny Celem mojej lekcji jest poznanie budowy Wszechświata i Układu Słonecznego. Dzięki niej uczniowie poznają terminy i pojęcia m.in. planeta, gwiazda, kometa, galaktyka, orbita, satelita. Potrafią wymienić i opisać planety Układu Słonecznego, analizować dane dotyczące ciał niebieskich, podać różnice między Ziemią i innymi...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji