Treść zadania
Autor: elcia20 Dodano: 21.10.2012 (18:31)
Na lekcji wf chłopcy dzielili się na grupy.Gdy tworzyli zespoły trzyosobowe, zostawał 1 chłopiec.Gdy tworzyli zespoły czteroosobowe, również zostawał 1 chłopiec.Ile chłopców ćwiczyło na tej lekcji, jeżeli wiadomo że było ich mniej niż 20? Liczbę 51 podziel kolejno przez 9 ,6 ,5. W którym przypadku reszta z dzielenia jest największa?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Bez tego nie odrobię lekcji z matmy!!! Pomocy!!! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: Andrzej279 27.4.2010 (18:24) |
ratunku nie było mnie na tej lekcji i nie wiem jak to zrobić ! na jutro ! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 7 rozwiązań | autor: natalia111872 20.9.2010 (15:59) |
Jacek ma w poniedziałek 5 lekcji.Lekcje rozpoczynają się o godzinie Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: kingunka12 18.10.2010 (14:59) |
refeat ucznia zajoł (ułamek) dwie piąte lekcji,pogadanka nauczycieka dwie Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: cel24 23.11.2010 (18:45) |
WE WTOREK KRZYS MA 5 LEKCJI PO TRZECIEJ I PIĄTEJ LEKCJI JEST PRZERWA 15 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: edzia2521 16.1.2011 (13:32) |
Podobne materiały
Przydatność 50% O tych, którzy tworzyli niepodległość…
Ignacy Paderewski Najlepszy pianista wśród polityków i najlepszy polityk wśród pianistów – mówiono o nim. Byli tacy, którzy kwestionowali zdolności polityczne Paderewskiego. Być może, w czasie istnienia niepodległej Polski nie sprawdził się w tej roli, ale jego zasługi w walce o niepodległość są bardzo ważne. Pierwszy raz w roli politycznej wystąpił 15 lipca 1910...
Przydatność 80% konspekt lekcji
Przydatność 50% Konspekt lekcji
1. 12 styczeń 2004, studenci I roku pedagogiki 2. Miejsce kontroli i oceny w procesie kształcenia TEMAT: „Na czym polega ocena pracy ucznia?” 3. LEKCJA MIESZANA 4. CELE DYDAKTYCZNE: POZNAWCZE: Po zakończeniu zajęć student powinien wiedzieć: • co to jest ocena w procesie kształcenia • jakie są rodzaje oceny • jakie są zasady oceniania ucznia • jakie są kryteria...
Przydatność 70% Konspekt lekcji
KONSPEKT LEKCJI Prowadzące: .............................................................. Przedmiot nauczania: Historia Dział programowy: Człowiek i jego cywilizacja Temat: Grody i podgrodzia w dawnej Polsce Cele ogólne: Zapoznanie uczniów z powstawaniem grodów i podgrodzi Cele operacyjne: 1. uczeń powinien wiedzieć jak wyglądały i gdzie powstawały grody i...
Przydatność 65% Scenariusz lekcji
Temat lekcji: Układ słoneczny Celem mojej lekcji jest poznanie budowy Wszechświata i Układu Słonecznego. Dzięki niej uczniowie poznają terminy i pojęcia m.in. planeta, gwiazda, kometa, galaktyka, orbita, satelita. Potrafią wymienić i opisać planety Układu Słonecznego, analizować dane dotyczące ciał niebieskich, podać różnice między Ziemią i innymi...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
sonar 21.10.2012 (18:56)
Liczba chłopców ma być podzielna przez 3 i 4 (+ 1 reszty) oraz ma być mniejsza od 20.
Wielokrotności liczby 3 -> 3,6,9,12,15,18
Wielokrotności liczby 4 -> 4,8,12,16
Wynika stąd, że wspólną wielokrotnością jest liczba 12
Czyli chłopców było 13
bo 12 + 1 = 13
spr.
13 : 3= 4 r1
13 : 4= 3 r1
Odp. Na tej lekcji ćwiczyło 13 chłopców.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Inaczej mówiąc trzeba było poszukać najmniejszej wspólnej wielokrotności (NWW) liczb 3 i 4
3 = 3
4 = 2* 2
NWW(3,4) = 3 * 2 * 2= 6* 2= 12
I do tej liczby dodać 1 reszty -> 12 + 1 = 13
Odp. Na tej lekcji ćwiczyło 13 chłopców.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
zad 2)
51 : 9 = 5 r 6
51 : 6 = 8 r 3
51 : 5 = 10 r 1
Reszta z dzielenia była największa w pierwszym działaniu, gdy liczbę 51 dzieliliśmy przez 9.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie