Treść zadania
Autor: babcialusia Dodano: 21.10.2012 (13:57)
1. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu zadania z matematyki. Próbowałam to zrobić sama ale wychodzą bzdury. Jak jestem na lekcji to rozumieć ale jak mam to zrobić sama w domu to ciemna magia. Mam z tego sprawdzian i się denerwuję. Bardzo proszę o pomoc, dam na.!!!!!!.
1.Zapisz konieczne założenia i rozszerz wyrażenie wymierne, tak aby zachodziła równość:
1/ 4 = 4xy
----- = --------------
5x
2/ 3x = 15a*b do pot.3 * x
----- = ------------------------
5a
3/ 5a - 3b = 20a - 12b
--------- = ---------------
4a
4/ a - 4b do pot.2 = -2ab + 8b do pot.3
------------------- = ----------------------------
a - 2
5/ a - 7 = a do pot.2 - 49
--------- = ----------------------
a
6/ a - 3 = a - ba -9
------ = -------------
a + 4
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
Prosze o pomoc, krotkie zadanie. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: CyborgR 17.4.2010 (18:13) |
Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mala53 19.4.2010 (11:00) |
Pole i wycinek koła.pomocy ! zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 20.4.2010 (15:12) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki
Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...
Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki
Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete
Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX
HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...
Przydatność 80% Pierwsza pomoc - pomoc przedmedyczna
Pierwsza Pomoc Przedmedyczna Pierwsza pomoc przedmedyczna to czynności ratownika (osoby udzielającej pierwszą pomoc) prowadzące do zabezpieczenia i utrzymania przy życiu osoby poszkodowanej, do czasu przyjazdu wykwalifikowanych służb. Etapy pierwszej pomocy 1. ocena sytuacji 2. zabezpieczenie miejsca zdarzenia 3. ocena stanu poszkodowanego 4. wezwanie pomocy - 999 ? Pogotowie...
Przydatność 75% Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
kasik16 21.10.2012 (15:15)
a) 4 = 4xy
-------- =- ----------
5x = ?
D: 5x = przekreślone 0 <=> x = przekreś 0
D: x E R / {0}
licznik rozszerzył się o xy, więc mianownik też musi rozszerzyć się o xy, czyli
4 = 4xy
----- = ---------
5x = 5x * xy
wtedy xy z drugiego ułamka się skrócą i zostanie
4 = 4
------ = ------
5x = 5x
b) 3x = 15a *( b do potegi3) * x
------- = ---------------------------------
5a = ?
D: 5a przekreśl = 0 <=> a przekr = 0 <=> a E R /{0}
3x ma się = 3x * 5a*(b do potęgi3)
skoro licznik rozszerzył się o 5a * (b do potęgi 3) to i mianownik musi, więc będzie wyglądał:
5a (z pierwszego ułamka) * 5a * (b do pot 3) <- bo o tyle rozszerzył się licznik, więc
3x = 3x * 5 a * (b do potęgi 3)
----- = ---------------------------------------
5a = 5a * 5a * (b do potęgi 3)
5a * (b do potęgi3) skróci się i zostanie
3x = 3x
---- = ------
5a = 5a
c) 5a - 3b = 20a - 12b
-------------- = ----------------
4a = ?
D: 4a przekr = 0 <=> a przekr 0 <=> a E R / {0}
licznik wygląda tak:
5a - 3b = 4 (5a - 3b)
skoro licznik rozszerzył się 4 razy to mianownik musi, więc:
5a - 3b = 4 (5a - 3b)
------------ = ------------------------
4a = 4a * 4
4 się skrócą w drugim ułamku i zostanie
5a - 3b = 5a - 3b
---------- = ----------------
4a = 4a
d) a - 4(b do potęgi2) = -2ab + 8 (b do potęgi3)
----------------------------- = ------------------------------------
a - 2 = ?
D: a-2 przekr = 0 <=> a przekr = 2 <=> a E R / {2}
licznik: a - 4 (b do pot 2) = -2b (a - 4 (b do potęgi 2))
czyli licznik rozszerzył się o -2b więc mianownik też musi
a - 4 (b do potęgi2) = -2b (a-4 (b do potęgi 2))
-------------------------- = ----------------------------------------
a - 2 = (a-2) * -2b
-2b się skrócą i już wiesz co zaostanie :)
e) a -7 = a do pot 2 - 49
-------- = ---------------------
a = ?
D: a przekr = 0 <=> a E R / {0}
licznik: a - 7 = (a-7)(a+7)
skoro licznik rozszerzył się o (a+7) to i mianownik
a-7 = (a-7)(a+7)
------ = --------------------
a = a (a+7)
a+7 się skróci w drugim ułamku i wiesz co zostanie :)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie