Treść zadania

maola

Uczniowie klasy 3 b w kolejnych dniach tygodnia mają następujące liczby lekcji:6,7,7,5,6
a) podaj medianę powyższego zestawu danych,
b)oblicz średnią arytmetyczną i odchylenie standardowe liczby lekcji w tej klasie.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 0

    a) Ustawimy liczby rosnąco: 5, 6, 6, 7, 7
    Ilość danych jest nieparzysta więc medianą jest środkowa liczba:
    5, 6, 6, 7, 7
    (gdyby była parzysta ilość danych bierzemy średnią arytmetyczną z 2 środkowych liczb)

    b)
    średnia = (5 + 6 + 6 + 7 + 7) / 5 = 6,2
    Odchylenie standardowe liczymy ze wzoru

    \sqrt{\frac{1}{n-1}\,\sum\limits_{i=1}^n(x_i - \bar{x})^2}

    gdzie: n = 5, to liczba pomiarów, x_i to kolejne dane, x z kreską to średnia, tutaj 6,2.

    Jak się to policzy (użyłem kalkulatora) wychodzi około 0.84.
    (na kalkulatorze wpisujesz 5, odejmujesz 6,2, naciskasz x^2 i potem M+. To samo robisz z 6, 6, 7, 7. Co ja zresztą dzieciaki ery komputerowej będę uczył!)

    Istotne jest to 1 / (n - 1) przed sumą.
    Tutaj: 1/4, a byłaby 1/5 gdyby było 1/n.
    Powinno być "n-1", ale powód jest objaśnialny na poziomie studiów, pisz na priv, jak chcesz wiedzieć. Jeżeli nauczyciel uważa, że to 1/n to przemóż mój wynik przez pierwiastek(4/5) (kalkulator).
    Jest to objaśnione w "Wiki", ale ostrzegam - tekst łatwy nie jest.
    Antek

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 70% Liczby, dni tygodnia, miesiące, kolory - język włoski

1 uno 2 due 3 tre 4 quattro 5 cinque 6 sei 7 sette 8 otto 9 nove 10 dieci 11undici 12dodici 13tredici 14quatrodici 15quindici 16sedici 17diciasette 18diciotto 19diciannove 20venti 30trenta 40quaranta 50cinqanta 60sessanta 70settanta 80ottanta 90novanta 100cento lundei Monday martedi Tuesday mercoledi Wednesday giovedi Thursday venerdi Friday sabato Saturday...

Przydatność 75% Alfacet, liczby, dni tygodnia i miesiące

a [ej] b [bi] c [si] d [di] e [i] f [ef] g [dżi] h [ejcz] i [aj] j [dżej] k [kej] l [el] m [em] n [en] o [oł] p [pi] q [kju] r [ar] s [es] t [ti] u [ju] v [wi] w [dablju] x [eks] y [łaj] z [zed] 1 - one - first 2 - two - second 3 - three - third 4 - four - fourth 5 - five - fifth 6 - six - sixth 7 - seven - seventh 8 - eight - eight 9 - nine - ninth 10 - ten - tenth 11 -...

Przydatność 50% Liczby

1. Liczby rzeczywiste – wszystkie liczby , które odpowiadają punktom na osi liczbowej. 2. Liczby wymierne – liczby dające przedstawić się za pomocą ułamka p/q , gdzie p jest dowolną liczbą całkowitą, a q jest dowolną liczbą naturalną ( np. 1/7, 3 ½,- 32/5 , 0, -2,6 , 5 (3), 3. Liczby niewymierne – liczby nie dające się zapisać w postaci ułamka zwykłego ( np. 3, 5,...

Przydatność 50% Liczby

Liczby pierwsze Liczbę naturalną, która ma dokładnie dwa dzielniki, nazywamy liczbą pierwsza. Liczb pierwszych jest nieskończenie wiele. Znajdowanie ich nie jest jednak łatwe. Od pewnego czasu używa się do tego komputerów. Największa znana dziś liczba pierwsza została odkryta w lipcu 2001 roku przez Michaela Camerona i George'a Woltmana ma postać 213466917-1. Ma ona aż 4...

Przydatność 50% Uczniowie grają w szachy

UCZNIOWIE GRAJĄ W SZACHY Uczniowie naszej szkoły zajęli IV miejsce w zawodach szachowych W czwartek, 13 listopada uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Drużynowych Mistrzostwach Gorzowa Szkół Gimnazjalnych w szachach w ramach Gorzowskiej Spartakiady Młodzieży. Zajęli czwarte miejsce. ? To według mnie najgorsze miejsce, ma się duży niedosyt ? wypowiada się grający przy...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji