Treść zadania
Autor: prokokspl Dodano: 2.10.2012 (17:51)
W rozprawce dokonaj okarżenia lub obrony bohaterów opowiadania Gustawa herling-Grudziński "Pierścień" (podręcznik ,,Świat w słowach i obrazach klasa 3 gim" rozprawka ma byc na ok 1,5 strony w zeszycie ) Proszę o szybko pomoc. Daje naj
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
PROSZE O argumenty i uzasadnienie ich w rozprawce na temat.. Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Macio00 25.4.2010 (14:08) |
opowiadania "Pod Lipą" - "Bursztyny" Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: iwoona 29.4.2010 (16:16) |
Dokonaj analizy logicznej zdania. 1.Leonid Teliga wyruszył z Casablanki w Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: mati1602 8.5.2010 (12:32) |
moja ulubiona powiesc fantastyczna-przedstawić jej problematyka oraz dokonaj kro Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: TraMpEk 30.5.2010 (22:10) |
pilnie podszebuje opowiadania Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: monia1566 11.9.2010 (16:45) |
Podobne materiały
Przydatność 75% "Pierścień" Gustawa Herlinga-Grudzińskiego – streszczenie opowiadania.
Narrator usłyszał historię od dziewczyny o imieniu Titina. Dotyczyła tajemniczego pierścienia. Wydawała się nieprawdopodobna. Neapolitańscy przyjaciele opowiadającego uważali, że jest ona niemożliwa. Wydarzyła się po wyzwoleniu Neapolu z rąk Niemców. Kilkadziesiąt lat później narrator wybrał się do pewnego introligatora Biagia, aby odebrać swoje książki, które oddał...
Przydatność 75% Dokonaj analizy i interpretacji opowiadania „Zabawa w klucz” Idy Fink
Dokonaj analizy i interpretacji opowiadania „Zabawa w klucz” Idy Fink, zwracając uwagę na sposób ujęcia tematu zagłady Żydów w czasie II wojny światowej. -narrator trzecioosobowy, wszechwiedzący; -opowiada o wydarzeniach z mieszkania ukrywającej się, żydowskiej rodziny; -opowiadanie to sprawia wrażenie bezuczuciowej relacji, jednak nacechowane jest grozą i przeraża;...
Przydatność 70% Co łączy a co dzieli obozowe opowiadania Tadeusza Borowskiego i "Inny świat" Gustawa Herlinga- Grudzińskiego.
a) cechy wspólne: - podstawą jest własne doświadczenie autorów, obaj autorzy byli więźniami, - dążenie do maksymalnego obiektywizmu i wyciszenia własnych emocji, - prezentowanie tych samych sytuacji, charakterystycznych dla obozu, wyniszczającej pracy, głodu, chorób, śmierci, likwidacji słabych b) różnice: - narrator, Borowski, narrator nie sugeruje wniosków,...
Przydatność 60% Twoje refleksje na temat utworów Tadeusza Borowskiego i Gustawa Herlinga-Grudzińskiego. („Opowiadania”, „Inny świat”)
Literatura poświęcona wojnie jest obszerna i bogata. Wielu pisarzy przeżyło ja, ich utwory to świadectwo tragicznych czasów. Ten okresy był moralną próbą człowieka jego siły lub słabości psychicznej. Polacy nie wybierali sytuacji, ale musieli jej sprostać. Opowiadania Tadeusza Borowskiego były oskarżeniem faszyzmu i wielkim rozczarowaniem do moralności. Sam autor to...
Przydatność 50% Streszczenie opowiadania Gustawa Herlinga-Grudzińskiego pt. "Wieża".
Jest rok 1945. Oficer po paru tygodniach pracy udaje się na urlop i wynajmuje mały domek w Aoście, w którym znajduje się książka napisana przez de Maistre’a. Autor dzieła zdaje relację ze spotkania z Trędowatym, które miało miejsce w 2. połowie XVIII wieku w Wieży Strachy. Chory człowiek zwierza się z trudności codziennego życia. Opowiada o pracy w ogrodzie, zimowym...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie