Treść zadania

beata400

Oblicz ceny po podwyżce
Ser żółty cena przed podwyżką 12 zł.podwyżka 5%
Chleb cena przed podwyżką 3,40 zł. podwyżka 20% Jogurt 1,20 zł. podwyżka 10%

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 0

    Procenty zamienia się na setne części, np 101% to 1 + jedna setna,
    czyli 101% = 1,01

    Ser:
    Po podwyżce 100%+5% = 105%.
    Cena: 1,05 * 12 = 12 zł i 60 groszy

    Chleb:
    Po podwyżce 100%+20% = 120%.
    Cena: 1,20 * 3,40 = 4 zł i 8 groszy

    Jogurt:
    Po podwyżce 100%+10% = 110%.
    Cena: 1,10 *1,20 = 1 zł i 32 grosze

Rozwiązania

  • beata16131

    Ser żółty cena przed podwyżką 12 zł.podwyżka 5%
    12zł----100%
    x zł---5 %
    x=12 razy 5 przez 100=0,6zł
    12zł +0,6 zł=12,6 zł
    po podwyzce ser żółty kosztuje 12,6 zł

    Chleb cena przed podwyżką 3,40 zł. podwyżka 20%
    3,40zł---100%
    xzł---20%
    x=3,40 razy 20 przez 100=0.68zł
    3,40zł+0,68zł=4,08zł
    chleb po podwyzce kosztuje 4 ,08 zł

    Jogurt 1,20 zł. podwyżka 10%
    1,20zł--100%
    x zł---10%
    x=1.20 razy 10 przez 100=0,12zł
    1.20zł+0,12 zł=1,32zł
    jogurt po podwyzce kosztuje 1,32 zł

Podobne materiały

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 65% Cena

Patrz załącznik - ściąga gotowa do druku:)

Przydatność 65% Cena

CENA - czyli ilość pieniędzy, który musi wydać nabywca z związku z zakupem określonego produktu, jest jednym zważniejszych elementów wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa przy podejmowaniu decyzji marketingowych. Gdy na rynku występuje dużo konkurencyjnych produktów, które zaspokajają tę samą potrzebe, klijent może zrezygnować z jednego produktu na rzecz innego,...

Przydatność 65% Cena

CENA, ilość pieniędzy, za którą można nabyć jednostkę towaru, dobra lub usługi; zmiany ceny są środkiem, za pomocą którego w procesie konkurencji zostaje określona w gospodarce wolnorynkowej alokacja zasobów. Cena detaliczna, cena sprzedaży w handlu detalicznym; obejmuje cenę hurtową, zwiększoną o marżę detaliczną; cena hurtowa, cena sprzedaży przedsiębiorstw handlu...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji