Treść zadania
Autor: rilanja Dodano: 24.9.2012 (16:06)
2.
a)wyznacz współczynniki a i b trójmianu kwadratowego f(x)=ax2+bx+10 wiedząc,że do jego wykresu należy punkt A(1,6) oraz ,że jednym z jego miejsc zerowych jest liczba 2.
b)sprowadź trójmian do postaci iloczynowej
c)dla jakich argumentów funkcja przyjmuje wartości dodatnie?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Badanie trójmianu kwadratowego - zadanie optymalizacyjne. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: hmm 29.3.2010 (18:21) |
Wyznacz współczynniki b i c trójmianu kwadratowego y=x^2+bx+c którego Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: aaaishaaa 12.9.2010 (19:07) |
Uzasadnij, że jeśli liczby p i q są dodatnie to trójmianu kwadratowego Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: aaaishaaa 12.9.2010 (19:09) |
rozkład trojmianu kwadratowego na czynniki Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: maziczek93 13.9.2010 (15:55) |
ROzklad trojmianiu kwadratowego na czynniki a) Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: brajtner 10.10.2010 (20:05) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Postać iloczynowa trójmianu kwadratowego
Aby wyznaczyć pierwiastki(miejsca zerowe) trójmianu kwadratowego rozkładaliśmy go na czynniki liniowe.
Trójmian kwadratowy y=ax^2+bx+c,gdzie a jest rózne od zera,można rozłożyć na czynniki liniwe<=>,gdy jest delta róna zeru lub delta wieksza od zera.Mianowicie:
delta=0 to ax^2+bx+c=a(x-xo)^2,
delta>0 to ax^2+bx+c=a(x-x1)(x-x2)
Czynnik(x-x0)powtarza się dwa...
Przydatność 55% Aproksymacja wartości pierwiastka kwadratowego z liczby naturalnej
Praca przedstawia metodę pozwalającą na wyznaczenie przybliżonej wartości pierwiastka kwadratowego z dowolnej liczby naturalnej.
Przydatność 65% Przechodzenie od postaci ogólnej trójmianu kwadratowego do postaci kanonicznej.
Chciałem w tej pracy pokazać Wam jeden z tematów jaki obowiązuje w materiale Szkoły Średniej, a mianowicie przechodzenie z postaci ogólnej trójmianu kwadratowego do postaci kanoniczną tego trójmianu. Na wstępie zaznaczam, że będzie to wywód dla uczniów słabych - takich, którzy mają kłopoty z najprostszymi przekształceniami. Dlatego też uczniowie "bardziej zaawansowani" w...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
52ewa 24.9.2012 (19:08)
W załączniku
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie