Treść zadania
Autor: elcia20 Dodano: 22.9.2012 (15:51)
Podkreśl te z podanych liczb,które są: a) mniejsze od 3/5- 3/7 , 3/4, 4/5, 6/5, 0,7, 0,55 b) większe od 5/8- 5/7, 5/9, 3/8, 7/8, 0,62, 0,72 c) większe od 0,6- 3/5, 3/7, 4/9, 3/4, 0,601, 0,785 d) mniejsze od 0,45- 1/2, 1/3, 11/20, 9/21, 0,6, 0,405. Oblicz: 0,2+3/4= , 1/3-0,1=, 1/2+0,308=, 2,71-2/5=, 1/4*0,4=, 2/7*0,3=, 1 3/4:0,1=, 0,6:3/4=
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
olucha0407 22.9.2012 (17:53)
a) 3/7 , 0,55
b)5/7 , 7/8, 0,72
c)0,601 , 0,785
d) 1/3, 9/21, 0,405
0,2 + 3/4 = 2/10+3/4=2/40+3/40=5/40 (40 skrócz)
1/3-0,1=1/3-1/10=10/30-3/30=7/30
1/2+0,308=0,5+0,308=0,508
2,71-2/5=2,71-0,40=2,31
1/4*0,4=1/40*4/40=4/40 (skrócz to czyli 2/20zamiast 4/40=
2/7*0,3=2/7*3/10=2/70*3/70=3/35
1 3/4:0,1= Nie umiem tego przykładu.
0,6:3,4=6/10:3/4=6/40:3/40=2/40 chyba.Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
dla kazdej z podanych liczb znajdz liczbę półtora raza od niej większą Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: dorota32 14.4.2010 (21:35) |
Suma i róznica dwóch liczb jest taka sama.Jedna liczba to 20. Znajdż druga Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: tekila154 15.4.2010 (20:02) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Mniejsz niż kwarki?
Wyniki pomiarów przeprowadzonych ostatnio w FermiLab w USA, gdzie bada się zderzenia z antyprotonami protonów rozpędzonych do największej obecnie energii, zdają się sugerować, że kwarki - uchodzące za punktowe, najprostsze cegiełki materii - kryją w sobie obiekty jeszcze mniejsze. Odkrycie to, jeśli oczywiście zostanie potwierdzone, może mieć bardzo daleko idące konsekwencje....
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 55% Stan wojenny - mniejsze zło, czy większe?
W nocy z 12 na 13 grudnia (z soboty na niedzielę) 1981 roku Generał Wojciech Jaruzelski ogłosił wprowadzenie stanu wojennego na podstawie artykułu 33. ustawy 2. Konstytucji PRL. Stan wojenny oficjalnie uzasadniany był załamaniem gospodarczym kraju, groźbą zamachu stanu i przejęcia władzy przez Solidarność. W latach 90. gen. Jaruzelski stwierdził, że stan wojenny musiał...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
sonar 22.9.2012 (23:10)
zad 1)
a) mniejsze od 3/5
3/7
0,55
b) większe od 5/8
5/7
7/8
0,72
c) większe od 0,6
3/4
0,601
0,785
d) mniejsze od 0,45-
1/3
9/21
0,405
zad 2)
0,2+3/4=
= 0,2 + 75/100=
= 0,2 + 0,75=
= 0,95
lub na ułamkach zwykłych
0,2+3/4=
= 2/10 + 3/4=
= 4/20 + 15/20=
= 19/20
1/3-0,1=
= 1/3 - 1/10=
= 10/30 - 3/30=
= 7/30
1/2+0,308=
= 5/10 + 0,308 =
= 0,5 + 0,308=
= 0,808
lub
1/2 + 0,308=
= 1/2 + 308/1000=
= 500/1000 + 308/1000=
= 808/1000=
= 101/125
2,71-2/5=
= 2,71 - 4/10 =
= 2,71 - 0,4=
= 2,31
lub
2,71 - 2/5 =
= 2 i 71/100 - 40/100=
= 2 i 31/100
1/4*0,4=
= 1/4 * 4/10 = ( skracam 4 z 4)
= 1/1 * 1/10=
= 1/10
lub
1/4 * 0,4=
= 25/100 * 0,4=
= 0,25 * 0,4 =
= 0,1
2/7*0,3=
= 2/7 * 3/10 = ( skracam 2 z 10)
= 1/7 * 3/5=
= 3/35
1 i 3/4:0,1=
= 7/4 : 1/10=
= 7/4 * 10/1 = ( skracam 4 z 10)
= 7/2 * 5/1=
= 35/2=
= 17 i 1/2
lub
1 i 3/4 : 0,1=
= 1 i 75/100 : 0,1=
= 1,75 : 0,1=
= 0,175
0,6:3/4=
= 6/10 : 3/4 =
= 6/10 * 4/3 = ( skracam 6 z 3 oraz 10 z 4)
= 2/5 * 2/1=
= 4/5
lub
0,6 : 3/4=
= 0,6 : 75/100=
= 0,6 : 0,75=
=0,8
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie