Treść zadania

~eVoquen

2. (tutaj zrobiłem a i b na lekcji) Nazwij działanie które wykonacz jako pierwsze, a następnie wykonaj obliczenia. c) 16:2+3x5 150:10-4x2 40x30+270:9
d) 85-6x9

3 Wykonaj obliczenia pamiętając że potęgowanie wykonuje się przed innymi działaniami. potęgi będe pisał np 2(1)
a) 56 -6(2) 1(15)+121 2(4)x5
b) 7(2)+ 5(2) 9(2)-4(3) 3(4)x83(0)
c) 5(3)x2-8(2) 45+10(3)-11(0) 2(3)x2(2):2

4. Wykonaj obliczenia, pamiętając o kolejności wykonywania działań
a) 60:(3x5) (86-50):6 57-(12+28) (36+14)x4
b) (12-2)(2):4 10(2):(3(3)-7) 50-(5(2)-4(2)) 6x(83+27)-9

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • rybitwa11

    2. c) 16:2+3x5=8+15=23
    150:10-4x2 =15-8=7
    40x30+270:9=1200+30=1230
    d) 85-6x9=85-54=31

    3
    a) 56 -6²= 56-36=20
    1¹⁵+121= 1+121=122
    2⁴x5=16*5=80

    b) 7²+5²=49+25=74
    9²-4³=81-64=17
    3⁴x83º=81+1=82
    c) 5³x2-8²=125*2-64=250-64=186
    45+10³-11º= 45+1000-1=
    2³x2²:2=8*2:2=16:2=8

    4.
    a) 60:(3x5)=60:15=4
    (86-50):6=36:6=6
    57-(12+28)=57-40=17
    (36+14)x4=50*4=200
    b) (12-2)²:4 =10²:4=100:4=25
    10²:(3³-7)=100 : (27-7)=100: 20=5
    50-(5²-4²)=50-(25-16)=50-9=41
    6x(83+27)-9=6*110-9=660-9=651

Podobne materiały

Przydatność 80% konspekt lekcji

Przydatność 50% Konspekt lekcji

1. 12 styczeń 2004, studenci I roku pedagogiki 2. Miejsce kontroli i oceny w procesie kształcenia TEMAT: „Na czym polega ocena pracy ucznia?” 3. LEKCJA MIESZANA 4. CELE DYDAKTYCZNE: POZNAWCZE: Po zakończeniu zajęć student powinien wiedzieć: • co to jest ocena w procesie kształcenia • jakie są rodzaje oceny • jakie są zasady oceniania ucznia • jakie są kryteria...

Przydatność 70% Konspekt lekcji

KONSPEKT LEKCJI Prowadzące: .............................................................. Przedmiot nauczania: Historia Dział programowy: Człowiek i jego cywilizacja Temat: Grody i podgrodzia w dawnej Polsce Cele ogólne: Zapoznanie uczniów z powstawaniem grodów i podgrodzi Cele operacyjne: 1. uczeń powinien wiedzieć jak wyglądały i gdzie powstawały grody i...

Przydatność 65% Scenariusz lekcji

Temat lekcji: Układ słoneczny Celem mojej lekcji jest poznanie budowy Wszechświata i Układu Słonecznego. Dzięki niej uczniowie poznają terminy i pojęcia m.in. planeta, gwiazda, kometa, galaktyka, orbita, satelita. Potrafią wymienić i opisać planety Układu Słonecznego, analizować dane dotyczące ciał niebieskich, podać różnice między Ziemią i innymi...

Przydatność 65% Scenariusz lekcji.

Scenariusz lekcji powinien zawierać: 1. Cel główny – określający zakres dążeń i postulatów wychowawczych w wybranej problematyce 2. Temat lekcji 3. Cele szczegółowe – określające wiadomości i umiejętności uczniów w aspekcie: a. zapamiętanie wiadomości (uczeń wie) b. rozumienie wiadomości (uczeń rozumie) c. stosowanie wiadomości (uczeń potrafi) 4. Metody -...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji