Treść zadania

oli3833

DAm najj pomocy !!!!!!!!!!!!!



Plecak po obniżce ceny o 10% kosztuje 45 zł.Ile kosztowło przed obniżką ?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 3 0

    C - cena przed obniżką
    10% ceny to 0,1*C gdzie * to znak mnożenia
    C - 0,1*C = 45 zł
    0,9*C = 45 zł
    C = 50 zł

Rozwiązania

  • sonar

    Można też rozwiązać to zadanie układając proporcje

    cena plecaka czyli 100% -> x zł

    cena plecaka po obniżce czyli 90 % (bo : 100 % - 10 % = 90 %) -> 45 zł





    100% -> x

    90% -> 45 zł




    """"""" 45 zł * 100 %
    x = ---------------------- (procenty się skrócą, jako jednostka pozostaną zł)
    """"""""""90 %


    x= 4 500 zł : 90

    x= 50 zł


    Odp. Przed obniżką plecak kosztował 50 zł.

    • lub taki sposób

      cena plecaka -> x
      10% = 0,1

      x - 0,1x= 45 zł
      0,9x = 45 zł
      x= 45 zł : 0,9
      x= 50 zł

      spr.
      x - 0,1x= 45 zł
      50 zł - 0,1 * 50 zł = 45 zł
      50 zł - 5 zł = 45 zł
      45 zł = 45 zł
      L=P

Podobne zadania

kusto pomocy mam zadane z nierównosci a nieumiem ich Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 4 rozwiązania autor: kusto 28.3.2010 (13:28)
xmaggotkax Zadanie z testów-pomocy Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: xmaggotkax 6.4.2010 (19:04)
xmaggotkax Pomocy-zadanie na jutro ! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: xmaggotkax 7.4.2010 (20:47)
Asiulkam Kilogram cukru kosztuje 1,80 zł. Zakupiono x kg cukru i zapłacono za niego y Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: Asiulkam 8.4.2010 (20:14)
Asiulkam Kilogram cukru kosztuje 1,80 zł. Zakupiono x kg cukru i zapłacono za niego y Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Asiulkam 8.4.2010 (20:14)

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 75% Łańcuch pomocy

1. Ocena, zabezpieczenie miejsca wypadku • Rozpoznanie (co się wydarzyło i co może się jeszcze wydarzyć) • Jakie są zagrożenia ( dla ratującego, poszkodowanych i świadków zdarzenia) • Zabezpieczenie m-ca wypadku aby zapobiec kolejnym nieszczęśliwym zdarzeniom • Zebrać informacje od świadków 2. Ocena ilości i stanu poszkodowanych • Ilu jest poszkodowanych...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji