Treść zadania
Autor: ~Maggie93 Dodano: 22.6.2012 (20:54)
Mam troche zadań z geografii:
1. Omów przyczyny oraz skutki demograficzne i społeczne eksplozji demograficznej w krajach rozwijających sie.
2.Omów konsekwencje stagnacji demograficznej w krajach wysoko rozwiniętych.
3.Dlaczego udział europy w ogólnej liczbie ludności świata zmniejsza się?
4. Na czym polegają procesy starzenia się społeczeństw?
5. Omów rozmieszczenie ludności na świecie.
6. Wymień największe obszary ekumeny i anekumeny na świecie.
7. Wymień najgęściej zaludnione regiony w wybranych krajach wysoko rozwiniętych rozwijających się.
8.Wyjaśnij przyczyny szybkiego wzrostu poziomu urbanizacji w krajach rozwijających się.
9. Omów problemy z jakimi borykają się wielkie miasta w związku z nadmierną koncentracją ludności i aktywności gospodarczej.
10. Uzasadnij że struktura zawodowa ludności odzwierciedla poziom rozwoju kraju.
11. Przedstaw strukture użytkowania ziemi w kilku wybranych krajach. Jakie czynniki miały decydujący wpływ na ukształtowanie tej struktury.
12.Omów cechy intensywnej gospodarki rolnej.
13.Omów cechy ekstensywnej gospodarki rolnej.
14.Wskaż państwa o największym odsetku gruntów ornych.
15.Przedstaw rozmieszczenie obszarów uprawy: pszenicy, kukurydzy,ryżu. Wymień głównych producentów tych zbóż.
16.Wskaż państwa o największym odsetku użytków zielonych.
17.Wymień największe regiony chowu bydła, trzody chlewnej i owiec na świecie.
18.Przedstaw rozmieszczenie obszarów uprawy: kawy, kakao i herbaty. Wymień głównych producentów.
19. Przedstaw rozmieszczenie obszarów uprawy bawełny. Wymień głównych producentów.
20. Na wybranych przykładach omów cechy rolnictwa krajów słabo i dobrze rozwiniętych.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Geografia - przyczyny zmian klimatycznych... !!!!! Przedmiot: Geografia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 18.4.2010 (11:50) |
Migrację. Przyczyny i skutki. Przedmiot: Geografia / Liceum | 3 rozwiązania | autor: kajoja91 25.4.2010 (19:42) |
Opisz przyczyny.. (nie skutki) Przedmiot: Geografia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: malinaaa92 5.5.2010 (13:27) |
negatywne skutki wyrębu lasów na ziemi Przedmiot: Geografia / Liceum | 2 rozwiązania | autor: dorota7609 20.5.2010 (20:56) |
Na podstawie map fizycznych,klimatycznych oraz glebowych w atlasie oceń po Przedmiot: Geografia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: karolcia19 23.5.2010 (13:13) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Przyczyny i skutki bezrobocia
I. Definicja bezrobocia Bezrobocie to zjawisko polegające na tym, że pewna część ludzi zdolnych do pracy, poszukujących pracy i akceptujących istniejący poziom wynagrodzenia nie znajduje zatrudnienia. Natomiast według Międzynarodowej Organizacji Pracy, której definicję bezrobocia honorują badania statystyczne prowadzone w krajach Europy w ramach systemu Eurostat, osoba...
Przydatność 90% Osteoporoza przyczyny i skutki
Spis treści 1. Wprowadzenie 2. Przyczyny osteoporozy 3. Skutki osteoporozy 4. Profilaktyka 5. Bibliografia WPROWADZENIE Szkielet ssaków ukształtował się w drodze ewolucji do pełnienia kilku istotnych funkcji: lokomocyjnej, ochronnej w stosunku do ważnych narządów oraz utrzymywania minimalnej homeostazy....
Przydatność 65% Stres - skutki i przyczyny
1.Definicja stresu W rzeczywistości stres jest zjawiskiem bardzo powszechnym i każdy zdrowy człowiek go doświadcza. Jest jednym z wielu stanów psychofizjologicznych organizmu, w którym pod wpływem działania specyficznych czynników, zwanych stresorami, zaczyna wzrastać napięcie. Według H.Selye’go, twórcy pojęcia stresu, jest on niespecyficzną reakcją organizmu na...
Przydatność 50% Przyczyny i skutki agresji
Przyczyn wywołujących agresję wśród młodzieży jest wiele.Każde z nich ma swoje wyjaśnienie i powód. Przyczyny te tkwią głównie w dezorganizacji życia rodzinnego i popełonionych błędach wychowawczych.Kiedy zaburzone są kontakty między rodzicami młodzież próbuje "odstresowac się na zewnątrz"-działając w licznej grupie i martretując nie tylko fizycznie,ale także...
Przydatność 85% Powstanie Styczniowe - przyczyny, skutki.
POWSTANIE STYCZNIOWE 22 - 23 STYCZNIA 1863 r. Przyczyny : * porażka Rosji w wojnie krymskiej (wojna Rosji z koalicją Turcji, Anglii, Francji i Sardynii) * branka * sukcesy Włochów (przy pomocy Francji pokonali Austrię i zjednoczyli większą część swojego kraju) * zaostrzenie represji ; aresztowania polskich patriotów Przyczyny klęski powstania: * przewaga...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
kierman99 23.6.2012 (11:41)
3.Chęć zdobycia wykształcenia oraz szybkiego zawodowego sukcesu przez ludzi młodych (będących w wieku produkcyjnym) a w coraz większym stopniu przez kobiety, którym potomstwo znacznie utrudniałoby osiągnięcie tych celów.
Kolejną przyczyną jest model rodziny bezdzietnej lub 2+1, 2+2 co nie przyczynie się do wzrostu liczby ludności.
4.Proces ten polega na tym że jest coraz mniej ludzi w wieku przedprodukcyjnym czyli dzieci w stosunku do ludzi poprodukcyjnych czyli starszych Dlaetgo mówimy o społeczeństwie starzejacym się.
6.Ekumena ,Azja,Europa,Afryka,AMERYKA POŁUDNIOWA ,PÓŁNOCNA
Anekumena-Antarktyda,pustynie tropikalne
7.USA, kraje Europy Zachodniej, Japonia,Niemcy,Włochy
10.Im więcej jest ludzi z wysokim wykształceniem tym szybciej rozwija się dany kraj np pod względem technicznym
12.Gospodarka intensywna to taki system ekonomiczny, w którym wzrost uzyskiwany jest przede wszystkim przez:
wzrost wydajności pracy
oszczędzanie surowców
modernizacje istniejących fabryk lub zastępowanie starych nowocześniejszymi
rozwój nowych technologii dzięki wysokim nakładom na naukę
większe w porównaniu do gospodarki ekstensywnej nakłady pieniędzy(kapitału)
Typowym przykładem gospodarek intensywnych są gospodarki Stanow Zjednoczonych oraz Japonii.
13.Gospodarka ekstensywna to system ekonomiczny, w którym wzrost uzyskiwany jest przede wszystkim przez:
nakład czynników pracy (m.in. liczbę pracowników),
areał upraw w rolnictwie,
liczbę budowanych fabryk,
wydobycie i zużycie większej ilości surowców.
Typowym przykładem gospodarki ekstensywnej była gospodarka Związku Radzieckiego.
15.- Pszenica – wysiewana jest na jesieni, krótki okres wegetacji, toleruje niewielkie przymrozki, ale daje mniejsze plony niż p. ozima, uprawia się ją w Polsce.
- Pszenica ozima - wrażliwa na zbyt duże spadki temperatur, nie znosi przymrozków.
Producenci:
- Chiny (19%), USA (12%), Indie (11%),Francja, Rosja, Kanada.
RYŻ: drugie zboże świata, zajmuje ok. 24%pow. przeznaczonej pod uprwawę wszystkich zbóż, jest
bardziej wydajny niż pszenica, potrzebuje krótkiego okresu weg., w sprzyjających warunkach można mieć nawet 3 zbiory/rok, uprawia się go w klimacie podzwotnikowym, zwrotnikowym monsunowym, duże ilości uprawia się na terenach sztucznie nawadnianych, w czasie wzrostu wymaga wysokiej temp. i dużej ilości wody.
- Ryż mokry – inaczej nizinny, rośnie w błocie
- Ryż suchy
- Ryż wodny – tylko w Bangladeszu, cały w wodzie.
Producenci:
- Chiny, Indie, Indonezja, Wietnam, Bamgladesz.
Eksporterzy: Tajlandia, USA, Wietnam, Chiny, Pakistan.
Kraje, gdzie do 70%gruntów ornych zajmuje ryż:
- Wietnam, Bangladesz, Sri Lanka, Kambodża, Laos.
KUKURYDZA: trzecie zboże świata, zajmuje ok. 21%pow. przeznaczonej pod uprwawę wszystkich
zbóż, ma 3 miejsce pod względem zasiewów i 2 pod względem zbiorów. Ma duże wymagania
klimatyczne (klimat podzwrotnikowy i um. ciepły), okres wegetacji nie krótszy niż 5 miesięcy, w okresie
wzrostu wymaga dużych ilości wody i bardzo dobrych gleb, KSR uprawiają ją jako zboże alimentacyjne,
KWR jako zboże pastewne, w Polsce uprawiana jest jako roślina pastewna, k. jest zbożem najbardziej
plennym.
Producenci:
- USA (40%), Chiny (12%), Brazylia, Argentyna, Meksyk.
Największe plony:
- Francja, Włochy.
17.Bydło- hodowane dla mleka lub na ubój.
Najwięksi hodowcy (mln): Indie 193,Brazylia 152,USA 103, Chiny 100, Argentyna 50; POLSKA 9.
Trzoda chlewna ze względów religijnych nie jest hodowana w krajach Islamskich i Judaistycznych. Najwięksi hodowcy (mln) Chiny 424, USA 59, Brazylia 32, Niemcy 26, Rosja 24,Polska 20.
OWCE ? są hodowane przede wszystkim dla: wełny, mięsa, futer i mleka. Najwięcej owiec hoduje się w krajach dysponujących rozległymi obszarami suchych pastwisk, gdzie trawy są zbyt niskie i rzadkie dla bydła, a zasoby wody ograniczone.
Hodowcy (mln): Australia 132, Chiny 112, Nowa Zelandia 51, Indie 45, Iran 45. POLSKA 1 mln.
18. KAWA: pochodzi z Afryki, jej ojczyzną jest Etiopia, uprawiana jest w strefie międzyzwrotnikowej
Afryki, Ameryki Północnej i Azji, nie znosi przymrozków i bezpośredniego nasłonecznienia, jest kilka
gatunków wiecznie zielonych krzewów lub niewysokich drzew – rosną na plantacjach w cieniu innych,
wyższych drzew.
Producenci:
- Brazylia, Kolumbia, Indonezja,Wietnam, Wybrzeże Kości Słoniowej.
KAKAO: pochodzi z lasów równikowych Ameryki, kakaowiec to wiecznie zielone drzewo lub krzew,
jego rozwój wymaga gorącego i wilgotnego klimatu przez cały rok, nie lubi wody stojącej i
bezpośredniego nasłonecznienia – uprawiany w cieniu innych drzew.
Producenci:
- Wybrzeże Kości Słoniowej, Ghana, Indonezja, Brazylia, Papua Nowa Gwinea.
HERBATA: wiecznie zielony krzew herbaciany, wywodzi się z Chin lub Indii, uprawiana jest w strefie
zwrotnikowej i podzwrotnikowej, jest herbata czarna, zielona i biała – w zależności od czasu zbioru liści i
technologii wytwarzania, biała herbata uzyskiwana jest z bardzo młodych liści krzewów herbacianych,
zbieranych tylko ręcznie 2-3 dni w roku, napar z niej jest jasny i cierpki, herba-mate to herbata
pochodząca z Peru i Paragwaju, pomagająca w trawieniu.
Producenci:
- Indie (Assan, Madras), Chiny (Yunan), Kenia, Sri Lanka, Indonezja, Turcja,
Gruzja.
19.BAWEŁNA: wymaga dużej ilości wody i wilgoci w ciągu całego okresu rozwoju i bezdeszczowej
pogody podczas zbiorów, uprawiana jest głównie w srefie podzwrotnikowej i zwrotnikowej, jest to roślina
bardzo pracochłonna, jej zbiory wciąż rosną.
Rejony upraw:
- Australia, pd. USA, Wyżyna Brazylijska, delta Nilu, wsch. Zairu, pd.-zach. Hiszpania i Grecja.
Producenci:
- Chiny, Indie, USA, Pakistan, Uzbekistan.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie