Treść zadania

Cytrynowa789

Uczniowie przeprowadzali doświadczenia z elektrostatyki, wykorzystując dwie identyczne aluminiowe kulki o niewielkiej masie leżące na izolującym podłożu.
1. Uczniowie naładowali pierwszą kulkę ładunkiem o wartości 6 uC a następnie jeden z uczniów dotkną jej ręką. Podaj wartość ładunku elektrycznego kulki po dotknięciu.

2. Uczniowie położyli obie kulki i wprowadzili na nie ładunek o wartości 6uC. Oblicz wartość ładunku każdej kulki.

3. Uczniowie naładowali pierwszą kulkę ładunkiem o wartości 8 uC a drugą -3 uC. Posługując się szczypcami izolatora zetknęli kulki ze sobą. Oblicz wartość ładunku obu kulek.

4. Uczniowie naładowali pierwszą kulkę ładunkiem o wartości 4 uC. Posługując się szczypcami z izolatora, zetknęli ją z drugą kulką elektrycznie obojętną. Po chwili kulki rozdzielono i jedną z nich uziemiono. Następnie kulki ponownie połączono i ponownie rozdzielono. Oblicz wartość ładunku zgromadzonego na każdej kulce po opisanych czynnościach.

5. Uczniowie naładowali pierwszą kulkę ładunkiem o wartości -5 uC a drugą -2 uC. Posługując się szczypcami izolatora, zetkneli kulki ze sobą. Oblicz jaki ładunek znajdzie się na każdej kulce po ich rozłączeniu.

6. Na jednej z kulek zgromadzono ładunek o wartości 8 uC. Wyjaśnij co należy zrobić wykorzystując tylko drugą kulkę aby na pierwszej kulcę pozostał ładunek o wartości 1 uC.

Liczę na mile odpowiedzi.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1. Uczniowie naładowali pierwszą kulkę ładunkiem o wartości 6 uC a następnie jeden z uczniów dotkną jej ręką. Podaj wartość ładunku elektrycznego kulki po dotknięciu.

    Zero. Ładunek kulki spłynie na ucznia i potem do ziemi.

    2. Uczniowie położyli obie kulki i wprowadzili na nie ładunek o wartości 6uC. Oblicz wartość ładunku każdej kulki.

    Zakładając, ze kulki były zetknięte: Po 3 uC. Ładunek rozłoży się po równo na obie kulki.


    3. Uczniowie naładowali pierwszą kulkę ładunkiem o wartości 8 uC a drugą -3 uC. Posługując się szczypcami izolatora zetknęli kulki ze sobą. Oblicz wartość ładunku obu kulek.

    Ładunki początkowe się zsumują dając: 8 uC - 3 uC = 5 uC.
    Następnie rozłożą po równo na pulki dając po 2,5 uC.

    4. Uczniowie naładowali pierwszą kulkę ładunkiem o wartości 4 uC. Posługując się szczypcami z izolatora, zetknęli ją z drugą kulką elektrycznie obojętną. Po chwili kulki rozdzielono i jedną z nich uziemiono. Następnie kulki ponownie połączono i ponownie rozdzielono. Oblicz wartość ładunku zgromadzonego na każdej kulce po opisanych czynnościach.

    Po pierwszym zetknięciu każda z kulek ma ładunek 2 uC.
    Uziemiona kulka traci ładunek więc całkowity ładunek po drugim zetknięciu to 2 uC. Dzieli się on po równo na kulki więc każda z nich na na końcu ładunek 1 uC.

    5. Uczniowie naładowali pierwszą kulkę ładunkiem o wartości -5 uC a drugą -2 uC. Posługując się szczypcami izolatora, zetkneli kulki ze sobą. Oblicz jaki ładunek znajdzie się na każdej kulce po ich rozłączeniu.

    Ładunki się zsumują dając - 5uC - 2 uC = -7 uC.
    Następnie podzieli po równo czyli po -3,5 uC

    6. Na jednej z kulek zgromadzono ładunek o wartości 8 uC. Wyjaśnij co należy zrobić wykorzystując tylko drugą kulkę aby na pierwszej kulcę pozostał ładunek o wartości 1 uC.

    Powtórzyć 3 razy operację z zadania 4.
    Zetknąć kulki (ładunek na każdej to 4 uC). Uziemić jedną z nich.
    Zetknąć kulki (ładunek na każdej to 2 uC). Uziemić jedną z nich.
    Zetknąć kulki (ładunek na każdej to 1 uC). Mamy szukane 1 uC na pierwszej kulce.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 85% Wpływ elektrostatyki na życie człowieka

Każdy z nas na co dzień spotyka się ze zjawiskami elektrostatycznymi. Z tego powodu warto wspomnieć czym w ogóle jest elektrostatyka. A więc elektrostatyka to dział fizyki zajmujący się oddziaływaniami i właściwościami ładunków elektrostatycznych pozostających w stanie spoczynku (tzn. ładunków, które się nie poruszają). Jeżeli wiemy już czym jest elektrostatyka to...

Przydatność 50% Uczniowie grają w szachy

UCZNIOWIE GRAJĄ W SZACHY Uczniowie naszej szkoły zajęli IV miejsce w zawodach szachowych W czwartek, 13 listopada uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Drużynowych Mistrzostwach Gorzowa Szkół Gimnazjalnych w szachach w ramach Gorzowskiej Spartakiady Młodzieży. Zajęli czwarte miejsce. ? To według mnie najgorsze miejsce, ma się duży niedosyt ? wypowiada się grający przy...

Przydatność 65% Uczniowie zdolny, wybitnie uzdolniony -bibliografia

Bibliografia 1. Irena Borzym ?Uczniowie zdolni? wyd. PWN, Warszawa 1979r. 2. O. Czerniakowska ?Poradnictwo jako wzmocnienie środowiska wychowawczego? wyd. CRZZ, Warszawa. 3. M. Godlewski (red.) ?Pedagogika, podręcznik Akademicki? wyd. PWN, Warszawa 1978 4. Erwin Gondzik ?Kariery szkolne uczniów zdolnych? wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1967r. 5. J. Hawlicki ?Rozwijanie...

Przydatność 60% Uczniowie i nauczyciele zawsze są w stanie wojny

Nie zgadzam się z tezą, że uczniowie i nauczyciele zawsze są w stanie wojny. Osobiście nigdy nie spotkałam się z przypadkiem otwartej walki pomiędzy nauczycielem i uczniem. Występują często spięcia, ale nie nazwałabym tego „wojną”. Zwłaszcza, że zazwyczaj chodzi raczej o drobne rzeczy. Najczęściej obarczamy nauczycieli odpowiedzialnością za złe oceny, jakie nam...

Przydatność 65% Rozprawka "Czy zgodzisz się ze stwierdzeniem, że uczniowie nie lubią szkoły?"

Obserwacja zachowania uczniów nie udziela pełnej odpowiedzi na postawione pytanie. Szkoła dla większości uczniów to budynek do, którego należy przymusowo uczęszczać, jest to pewnego typy obowiązek z, którego nie są zadowoleni. Być może uczniowie przerażeni są tym, że szkoła usamodzielnia i uodpowiedzialnia, mogą być nieprzygotowani do tego małego kroku ku dalekiej...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji