Treść zadania

~weronikaa

Janek wpłacił I ratę za rower w kwocie 30 zł. Rata ta stanowi 5% ceny roweru. Ile kosztuje rower?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • rybitwa11

    x= cena towaru
    5%x=0,05x= I rata
    0,05x=30
    x=30:0,05=3000:5=600
    x=600
    Rower kosztuje 600 zł

  • sonar

    cena roweru -> w

    100 % -> w

    5% -> 30 zł


    w= 30 zł * 100 % / 5 % (procenty się skrócą, jako jednostka pozostaną zł)

    w= 3 000zł / 5

    w= 600 zł




    spr.

    5% * 600 zł = 30 zł

    0,05 * 600 zł = 30 zł

    30 zł = 30 zł

    L=P


    Odp. Rower kosztuje 600 zł.

Podobne materiały

Przydatność 50% Rower

Nowoczesne rowery to zarówno bardzo szybkie i lekkie wyścigówki, jak i wytrzymałe rowery górskie, dobre to poruszania się po każdym terenie. Kształt ramy roweru oparto na trójkątach, a modele rowerów ulegają ciągłym zmianom dzięki stosowaniu nowych materiałów i wprowadzaniu nowych pomysłów. Niektóre rowery (tzw. składaki) mają małe kółka i składane ramy, dzięki...

Przydatność 55% Rower

ROWER Rower wywodzi się od prymitywnych pojazdów, przeważnie dwukołowych, poruszanych siłą mięśni, na których jeżdżono siedząc okrakiem i odpychając się nogami od ziemi. W 1493 roku Leonardo da Vinci miał ponoć wizję wehikułu, wyraźnie przypominającego rower. Pojazd miał dwa równej wielkości koła ze szprychami, kierownicę, mechanizm korbowy, łańcuch i zębatkę....

Przydatność 60% Rower

Rower pojazd napędzany siłą mięśni osoby nim kierującej przy pomocy przekładni mechanicznej, wprawianej w ruch (najczęściej) nogami. Typowy współczesny rower klasyczny jest jednośladem dwukołowym. Układ jezdny roweru to koła szprychowe i ogumienie pneumatyczne. Ma hamulce, przerzutki, siodełko, kierownicę, przekładnie łańcuchową, ramę, pedały. Historia roweru rozgrywa...

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji