Treść zadania

beatanowak

Rozwiaz uklady równan metodą przeciwnych współczynników
6x+2y=7
9x-4y=0

x+4y=1
x-8y=-1

4x=-5y+10
2x=6y+18

12y-x=9
3y-1/3x=1

6x+7y=0
-2x+3y=0

3x+2y=41
5x-8y=17

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • rybitwa11

    6x+2y=7/*2
    9x-4y=0
    -------------
    12x+4y=14
    9x-4y=0
    -------------
    12x+9x=14
    21x=14
    x=14/21
    x=2/3
    -----
    6*2/3+2y=7
    4+2y=7
    2y=7-4
    2y=3
    y=3/2
    ---------------------------
    ---------------------

    x+4y=1/*2
    x-8y=-1
    ----------
    2x+8y=2
    x-8y=-1
    ---------
    2x+x=2-1
    3x=1
    x=1/3
    --------
    1/3+4y=1
    4y=1-1/3
    4y=2/3
    y=2/3:4=2/12
    y=1/6
    ---------
    --------

    4x=-5y+10
    2x=6y+18/*(-2)
    -------------
    4x+5y=10
    -4x+12y=-36
    ---------------
    5y+12y=10-36
    17y=-26
    y=-26/17
    ---------------
    4x=-5*(-26/17)+10
    4x=130/17+10
    4x=130/17+170/17
    4x=300/17
    x=300/17:4
    x=300/68=75/17
    x=75/17
    ----------
    ----------
    12y-x=9
    3y-1/3x=1/*(-4)
    -------------
    12y-x=9
    -12y+4/3x=-4
    ------------
    -x+4/3x=9-4
    1/3x=5
    x=5:1/3
    x=15
    ---------
    12y-15=9
    12y=9+15
    12y=24
    y=2
    ------
    ---------
    6x+7y=0
    -2x+3y=0/*3
    ----------
    6x+7y=0
    -6x+9y=0
    ------------
    7y+9y=0
    16y=0
    y=0
    -----
    6x=0
    x=0
    -----
    -------
    3x+2y=41/*4
    5x-8y=17
    --------
    12x+8y=164
    5x-8y=17
    -----------
    12x+5x=164+17
    17x=181
    x=181/17
    x=10 i 11/17
    ----------
    3*181/17+2y=41
    543/17+2y=41
    2y=41-543/17=697/17-543/17=154/17
    y=154/17:2=154/34=4i 18/34
    y=4 i 9/17
    ------------

Podobne zadania

misia0707 rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 5x + 9y = -2 4x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: misia0707 29.3.2010 (16:19)
misia0707 rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 6x - 4y = -3 3 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 4 rozwiązania autor: misia0707 29.3.2010 (16:44)
sylwaczek Rozwiaz zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: sylwaczek 6.4.2010 (17:37)
Macio00 Prosze o pomoc w %% + uklady rownań Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: Macio00 25.4.2010 (16:28)
zula0102 wiedzac ze x [przekreslone rowna] się 1 rozwiaz rownanie,prosze o pomoc: 2 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: zula0102 17.5.2010 (17:06)

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji