Treść zadania

beatanowak

Rozwiąż uklady równan metodą przeciwnych wspólczynników
x+y=2
x-y=8


-2x+y=4
2x+2y=2

3x+y=11
2x-y=2

4a+3b=11
4a-3b=5

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • rybitwa11

    x+y=2
    x-y=8 dodajemy stronami
    -----------------------
    x+x=2+8
    2x=10
    x=5
    -----
    5+y=2
    y=2-5
    y=-3
    -----
    --------
    -2x+y=4
    2x+2y=2
    ---------------
    2y+y=4+2
    3y=6
    y=6:2=3
    y=3
    -----
    -2x+3=4
    -2x=4-3
    -2x=1
    x=-1/2
    --------
    ---------
    3x+y=11
    2x-y=2
    -----------
    3x+2x=11+2
    5x=13
    x=13/5
    x=2,6

    2*2,6-y=2
    5,2-y=2
    y=5,2-2
    y=3,2
    ---------
    ======

    4a+3b=11
    4a-3b=5
    ------------
    4a+4a=11+5
    8a=16
    a=16:8=2
    a=2
    4*2+3b=11
    8+3b=11
    3b=11-8
    3b=3
    b=1

Podobne zadania

misia0707 rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 5x + 9y = -2 4x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: misia0707 29.3.2010 (16:19)
misia0707 rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 6x - 4y = -3 3 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 4 rozwiązania autor: misia0707 29.3.2010 (16:44)
Macio00 Prosze o pomoc w %% + uklady rownań Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: Macio00 25.4.2010 (16:28)
cukiereczek Rozwiaz uklad rownan metoda podstawowa i przeciwnych Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: cukiereczek 15.9.2010 (15:56)
klaudia rozwiń układ równań metoda podstawiania i przeciwnych Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: klaudia 27.9.2010 (18:51)

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji