Treść zadania
Autor: ~Basia Dodano: 6.6.2012 (18:13)
1). podaj własności funkcji:
y=x(do kwadratu) - 2x - 8
2).rozwiąż równanie:
*x(do kw.) + 5x =0
* -x(do kw) -2x -1 =0
* x(do kw) -4x +5=0
3)*.x(do kw) -3x>0
*-x(do kw.) +2x -1<(lub równe) 0
*-x(do kw.)+4x -5>5
proszę:((((((
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
pole kwadratu wpisanego w okrąg o promieniu 4 cm jest równe? Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: iwona5000 16.4.2010 (19:55) |
Wykres funkcji kwadratowej f (x) = 3(x +1)(do kwadratu) − 4 nie ma punktów Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: madzia1170 4.5.2010 (15:44) |
x do kwadratu-x-2≤0 rozwiąż nierównośc Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lika1993 5.5.2010 (12:05) |
Zbadaj czy funkcja kwadratowa ma miejsce zerowe. podaj liczbe mniejsc zerowych Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: tedy123456789 18.5.2010 (18:56) |
Podaj najmniejszy wyraz ciągu określonego wzorem cn=(n+1/2)(n-6) Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: anet791 26.5.2010 (22:08) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Podnoszenie do kwadratu liczb z końcówką "5"
Aby podnieść (w pamięci) do kwadratu liczby zakończone cyfrą "5", należy wykonać następujące operacje:
1. Końcowe cyfry wyniku, to będzie "25";
2. Początkowe cyfry otrzymujemy mnożąc liczbę utworzoną z początkowych cyfr (bez końcowej piątki) podnoszonej do kwadratu liczby przez liczbę o jeden większą.
Dokładniej wyjaśnią to przykłady:
35^2 =...
Przydatność 55% Podaj definicję języka i onów jego główne funkcje
język - jest to system znaków prostych (wyrazy) oraz reguły ich łączenia w znaki złożone (zdania, czyli gramatyka). Funkcje języka: - komunikatywna a)informatywna - są to teksty pozbawione elementów emocjonalnych np. teksty naukowe, popularnonaukowe, ogłoszenia, programy informacyjne b)impresywna - celem jest wywołanie określonych reakcji u odbiorcy np. teksty...
Przydatność 70% Kogo nazwiesz idealistą? podaj przykłady bohaterów w polskiej literaturze
Idealizm to wiara w nadrzędność norm moralnych i prawnych nad twardą rzeczywistością dnia codziennego. W tym sensie idealizm jest pokrewny romantyzmowi Idealista to człowiek kierujący się w postępowaniu wzniosłymi zasadami, zdolny do poświęceń dla ich realizacji, wyobrażający sobie świat lepszym niż jest on w rzeczywistości. Idealista to także marzyciel, fanatyk idei,...
Przydatność 70% Jak licealista powinien rozumieć słowo odpowiedzialność? Podaj dwa konkretne przykłady.
Odpowiedzialność ma wiele znaczeń. Można być odpowiedzialnym za siebie, za kogoś, można brać na siebie odpowiedzialność i można ponosić odpowiedzialność. Słownikowa definicja odpowiedzialności brzmi: ?Odpowiedzialność, obowiązek ponoszenia przewidzianych przez przepisy prawne konsekwencji zachowania się własnego lub innych osób. W zależności od przyjętego dla...
Przydatność 70% Podaj nazwiska kilku znanych polskich reżyserów teatralnych, bądź filmowych. Zaprezentuj jednego z nich.
Podaj nazwiska kilku znanych polskich reżyserów teatralnych, bądź filmowych. Zaprezentuj jednego z nich. Jest wielu wybitnych polskich reżyserów. Wymienię jednak tych zasłużonych, których wkład w polskie kino był ogromny. Jerzy Hoffman – sfilmował Trylogię H. Sienkiewicza („Pan Wołodyjowski”, „Potop”, „Ogniem i mieczem” – film najnowszy, z rewelacyjną...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
rybitwa11 6.6.2012 (19:21)
1). podaj własności funkcji:
y= x² - 2x – 8
∆=4+32=36,
√∆=6
x₁=1/2*(2-6)=1/2*(-4)=-2,
x₂=1/2(2+6)=8/2=4
Dziedziną funkcji jest zbiór liczb rzeczywistych R.
Zbiorem wartości funkcji jest y € (-3/2,+∞)
Miejsca zerowe funkcji: x₁=-2, x₂=4
Przedziały monotoniczności funkcji:
Funkcja jest rosnąca w przedziale(1,+-∞)
Funkcja jest malejąca przedziale (-∞,1)
Funkcja przyjmuje wartości dodatnie w przedziałach: (-∞,-2)U (4,+∞)
Funkcja przyjmuje wartości ujemne w przedziale: (-2,4)
Wykres jest parabolą przecinająca oś OY w punkcie y=-8, gałęzie skierowane do góry.
Wierzchołek paraboli W=(x,y)
x= -b/2a=2/2=1
y=-∆/4a=-6/4=-3/2
W(1,-3/2)
Zad.2.
*x² + 5x =0
*x(x + 5) =0
x=0 lub x + 5 =0, x=-5
* -x² -2x -1 =0
∆=4-4=0.
x=-b/2a=2/(-1)=-1
----------------------
* x²-4x +5=0
∆=16-20=-4<0.
Równanie nie ma rozwiązania
---------------------------------------
Zad.3.
*.x² -3x>0
.x(x -3)>0
Miejsca zerowe:
x=0 i x=3
x €(-∞,0)€(3,+∞)
-----------------------------
*-x² +2x -1≤0
∆=4-4=0.
x=-b/2a=(-2)/(-1)=1, miejsce zerowe x=1
Nierówność jest spełniona dla każdego x≤1
*-x²+4x -5>5
-x²+4x -5-5>0
-x²+4x -10>0
∆=16-40=-24<0.
Wierzchołek paraboli W(2,-6), gałęzie skierowane do dołu, parabola znajduje się poniżej osi OX, nierówność jest ujemna dla każdego x rzeczywistego, czyli nigdy nie przyjmuje wartości dodatnich, nie ma rozwiązania
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie