Treść zadania
Autor: Darunia1998 Dodano: 30.5.2012 (19:33)
wyznacz liczbe której:
a) 30% jest równe 84
b)0,4 jest równe 200
c)333% jest równe 66,6
UWAGA;muszą być obliczenia do każdego przykładu
Komentarze do zadania
-
blackprincess 30.5.2012 (20:49)
a) nie wiem jaką metodą robicie w gimnazjum ale podam dwie jakie potrafię. PIERWSZA: na krzyż.
30%-84
100%-x
------------------
czyli podliczasz:) 30 *x= 100 *84
30x= 8400 / 30 <- dzielisz na 30 żeby został sam x
x= 280
DRUGI SPOSOB: ułamkami
84 / (3/10)
84 * (10/3)
po podliczeniu wychodzi 840/3 =280
/ - znak dzielenia
*- znak mnożenia
b) PIERWSZYM SPOSOBEM:
0,4 = 40 %
40%- 200
100%- x
---------------------
40x= 20000
x= 500
c)
333%- 66,6
100%- x
-------------------
333x= 66,6* 100
333x= 6660
x= 20
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
sonar 31.5.2012 (14:44)
a)
30% jest równe 84
30% = 0,3
szukana liczba -> z
0,3z = 84
z= 84 : 0,3
z= 280
b)
0,4 jest równe 200
szukana liczba -> t
0,4t = 200
t= 200 : 0,4
t= 500
c)
333% jest równe 66,6
333% = 3,33
szukana liczba -> m
3,33m = 66,6
m = 66,6 : 33,3
m= 20Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
liczba o 3 większa od x jest 3 razy wieksza od x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: hipopotam 29.3.2010 (21:09) |
oblicz pole i obwód trójkąta równobocznego, którego wysokość jest równa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: agacik 7.4.2010 (20:38) |
Kocioł o średnicy 6dm i wysokości 5dm wypełniony jest grochówką aż po Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: TwojLizaczek 8.4.2010 (21:39) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
2 0
rybitwa11 30.5.2012 (23:12)
30%=84
1%=84:30=2,8
100%=2,8*100=280
------------------------------
x= szukana liczba
0,4x =200
x=200:0,4=2000:4=500
----------------------------------
333%=66,6
1%=66,6 :333=0,2
100%=0,2*100=20
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie