Treść zadania

angelagn

Cenę produktu zmniejszono o 10%, a potem podwyższono o 10% i wynosi ona 49,50 zł. Jaką
cenę miał produkt przed tymi zmianami?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Cena początkowa = x
    Po obniżce cena y = 0,9 x
    Po ponownej podwyżce cena = 1,1y = 1,1 * 0,9 x =49,50.

    x = 49,50 / (1,1 * 0,9) = 50 zł

    Swoją drogą wynik byłby identyczny, gdyby najpierw podniesiono cenę o 10% a potem obniżono o 10%. Każda seria podwyżka-obniżka (lub odwrotnie) o tyle samo procent zmniejsza cenę towaru.

Rozwiązania

  • rybitwa11

    x= pierwotna cena produktu
    x-10%x=x-0,1x=0,9x= cena produktu po obniżce
    0,9x+10%*0,9x=0,9x+0,1*0,9x=0,9x+0,09x=0,99x= cena produktu po podwyżce
    0,99x=49,50
    x=49,50:0,99=4950:99=50
    Przed zmianami produkt kosztował 50 zł
    \

Podobne materiały

Przydatność 75% Cylk życia produktu

Cykl życia produktu to okres, w którym produkt znajduje na rynku nabywców. W okresie tym występują różne stadia sprzedaży tego produktu tzw. Fazy cyklu życia produktu. Wśród rozlicznych podobieństw miedzy człowiekiem a pewnymi obszarami działań marketingowych cykl życia produktu jest chyba najbardziej zbieżny z etapami życia ludzkiego. Produkty podobnie jak ludzie rodzą się...

Przydatność 75% Cykl życia produktu

Producent, który chce sprzedać swoje produkty musi je produkować pod kątem przyszłego nabywcy – musi znać jego upodobania i przyczyny, dla których produkt kupuje Każdy produkt wprowadzony na rynek ma określony cykl życia. Długość i przebieg tego cyklu zależą od wielu czynników. Przedsiębiorstwa starają się na ogół o jego wydłużenie za pomocą różnych środków...

Przydatność 60% Cykl życia produktu

Przygotowując decyzje w zakresie produktu firma powinna wszystkim odpowiedzieć na pytanie: jakie towary i usługi oferować i jakie powinny być cechy charakterystyczne poszczególnych towarów i usług? Przyjęte rozwiązania powinny zapewniać pogodzenie zasobów i środków firmy oraz jej celów strategicznych z szansami tkwiącymi na rynku. Decyzje tu podjęte wymagają...

Przydatność 70% Cykl życia produktu

Produkty będące przedmiotem wymiany utrzymują się na rynku przez pewien czas. Przechodzą przy tym przez pewne fazy, które składają się na tzw. cykl życia produktu. Produkty, podobnie jak ludzie, rodzą się, zdobywają rynek, żyją i umierają [1]. W przeciwieństwie jednak do wydłużającej się egzystencji człowieka cykl życia produktu zdaje się skracać wraz z...

Przydatność 70% Marketing: Cykl życia produktu

Cykl życia produktu: Szampon do włosów "ASPART" Faza wprowadzenia: Uwaga! Już od dziś na rynku dostępny jest nasz rewelacyjny produkt. "ASPART" to szampon którego receptura została specjalnie opracowana dla włosów suchych, zniszczonych oraz przetłuszczających się. Nasz produkt nadaje włosom elastyczność puszystość oraz blask. Musicie mieć go już dziś! "ASPART' jest...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji