Treść zadania

WapnoPany

Mam te zadania do domu na ocene z matematyki ale totalnie nie rozumiem tego typu zadań dlatego pomyslałem aby zwrócić się o pomoc do was może wy mi pomożecie i wyliczycie te zadania,bede bardzo wdzieczny. :)

Zad.1 Wykonaj dzialania:
7(x³-2x+8)-2(-x³+5x²-5x)+2(-2x²+2x-7)

Zad.2 Dane sa wielomiany:
P(x)=8x³-26x²+17x-5 i Q(x)=4x²-3x+1

Wyznacz wielomiany: P(x)+Q(x)
P(x)-Q(x)
P(x)·Q(x) i P(x):Q(x)


Zad.3 Sprawdz czy liczba -2 jest pierwiastkiem wielomianu W(x)=2x³-3x²-5x+18

Zad.4 Rozwiaz rownania :
a) -3x²+9x-6=0
b)x³-8x²+8x-8=0
c)x(x²+25)(2x-9)=0
d)2x³-5x²+18x-45=0

Zad.5 Rozwiaz nierownosc:
a) (x+6)(3x-5)(7-x)≥0
b) x³+3x²-4x-12‹
c) (x²-4)(x²+9)≤0

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Zad.1
    7(x³-2x+8)-2(-x³+5x²-5x)+2(-2x²+2x-7)= 7x³-14x+56+2x³-10x²+10x-4x²+4x-14=9x³--14x²+0x+56=9x³--14x²+56

    Zad.2 Dane sa wielomiany:
    P(x)=8x³-26x²+17x-5 i Q(x)=4x²-3x+1
    Wyznacz wielomiany: P(x)+Q(x)
    P(x)+Q(x)=( 8x³-26x²+17x-5 )+(4x²-3x+1) =8x³-26x²+17x-5 +4x²-3x+1=8x³-22x²+14x-4
    P(x)-Q(x)=( 8x³-26x²+17x-5)- (4x²-3x+1)= 8x³-26x²+17x-5- 4x²+3x-1=8x³-30x²+20x-6
    P(x)•Q(x) =( 8x³-26x²+17x-5 )*(4x²-3x+1) =〖32x〗^5-24x^4+8x³-104x^4+78x^3-26x^2+68x^3-51x^2+17x-20x^2+15x-5=〖32x〗^5-128x^4+154x³-97x^2+32x+-5
    P(x):Q(x) =( 8x³-26x²+17x-5 );(4x²-3x+1)=(8x³-26x²+17x-5 )/(4x²-3x+1)

    Zad.3 Sprawdz czy liczba -2 jest pierwiastkiem wielomianu W(x)=2x³-3x²-5x+18
    W(-2)=2*-2³-3*-2²-5*-2+18=-16-12+10+18=0

    Zad.4 Rozwiaz rownania :
    -3x²+9x-6=0
    to musisz z delty
    gdzie delta =b do kwadratu -4ac później x jeden i x dwa
    b)x³-8x²+8x-8=0
    x^2 (x-1)+8(x-1)=0
    〖(x〗^2+8)+(x-1)=0
    〖(x〗^2+8)=0 i ( x-1)=0
    x^2+8=0 i x-1=0
    x^2=-8 i x=1
    x^2 jest sprzeczne x=1 jest prawdą

    i reszte podobnie

    • prosze o najlepszą odpowiedż

Rozwiązania

  • rybitwa11

    Zad.1.
    7(x³-2x+8)-2(-x³+5x²-5x)+2(-2x²+2x-7)=
    =7x³-14x+56+2x³-10x²+10x-4x²+4x-14=
    =9x³-14x²+42
    Zad.2.
    P(x)=8x³-26x²+17x-5 i Q(x)=4x²-3x+1
    P(x)+Q(x)= 8x³-26x²+17x-5+4x²-3x+1=
    =8x³-22x²+14x-4
    P(x)-Q(x)= 8x³-26x²+17x-5 –(4x²-3x+1)=
    =8x³-26x²+17x-5 –4x²+3x-1=
    =8x³-30x²+20x-6
    P(x)*Q(x)= (8x³-26x²+17x-5)*(4x²-3x+1)=
    =32x⁵-24x⁴+8x³-104x⁴+78x³-26x²+68x³-51x²+17x-+15x-5=32x⁵-128x⁴+146x³-97x²-17x-20x²+32x-5
    P(x):Q(x)= (8x³-26x²+17x-5) : (4x²-3x+1)to dzielenie jest w załączniku

    Zad.3.
    W(x)=2x³-3x²-5x+18
    tzn.W(-2)=0
    W(-2)=2(-2)³-3(-2)²-5(-2)+18=2(-8)-3*4+10+18=-16-12+28=-28+28=0
    Liczba -2 jest pierwiastkiem tego wielomianu
    Zad.4.
    -3x²+9x-6=0
    ∆=81-72=9,x₁=-1/6*(-9-9)=-18/(-6)=3,
    x₂=-1/6*(-9+9)=0
    b)x³-8x²+8x-8=0 zadanie jest w załączniku

    c)x(x²+25)(2x-9)=0
    x=0 lub x²+25=0 lub2x-9=0
    x₁=0 lub x²=-25 równanie nie ma rozwiązania
    2x=9
    x=9/2
    x₂=4,5
    Równanie ma dwa pierwiastki : x₁=0,x₂=4,5
    d)2x³-5x²+18x-45=0
    (2x³+18x)- (5x²+45)=0
    2x(x²+9)-5(x²+9)=0
    (2x-5)(x²+9)=0
    (2x-5)=0 lub (x²+9)=0
    2x=5 lub x²=-9 równanie nie ma rozwiązania
    x=5/2
    ---------












    Załączniki

Podobne zadania

mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43)
mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49)
kleopatra_1992 Obliczenie boków trójkąta oraz miar kątów ostrych tego trójkąta. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: kleopatra_1992 16.4.2010 (19:58)
mania1408-k1 Pole i wycinek koła.pomocy ! zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 20.4.2010 (15:12)
mania1992 proszę o pomoc!! (geometria płaska) zadania na wtorek. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1992 24.4.2010 (13:10)

Podobne materiały

Przydatność 70% Totalny charakter II wojny

1. Wyjaśnij, na czym polegał totalny charakter II wojny światowej. Totalny charakter II wojny światowej polegał na tym, że państwa osi nie przestrzegały żadnych zasad, które były dawniej spisane w formie umów międzynarodowych. Na zdobytych obszarach państwa osi stosowały masowe represje oraz ludobójstwa. Ogólne „zasady” mówiły o tym, że cywil nie może być zabijany...

Przydatność 85% System ocen i wynagrodzeń

Umiejętna polityka płacowa jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi motywowania. Należy zwracać uwagę na to, aby systemy ocen i wynagradzania stosowane w organizacji zachęcały do takich działań, jakich kierownictwo pragnie. Ludzie oczekują zapłaty (wynagrodzeń, świadczeń, możliwości awansu, uznania, kontaktów towarzyskich i tak dalej) za swój trud. Musza wiedzieć,...

Przydatność 75% System ocen okresowych pracowników

Regularne ocenianie pracowników jest instrumentem polityki motywacyjnej, jak również umożliwia diagnozę potencjału rozwojowego pracownika. Pozwala to na optymalne wykorzystanie jego zdolności i kwalifikacji oraz planowanie ścieżki rozwoju. Istotnym czynnikiem okresowego oceniania jest również informacja zwrotna dla pracowników "jak postrzegana jest ich praca". Ponieważ ocenianie...

Przydatność 80% Jak rozumiem szczęście?

Każdy z nas, każdy człowiek potrafi doznawać wielu uczuć, co wywołuje u niego czasem śmiech, czasem przygnębienie, czasem pozytywne, lub negatywne wspomnienia, a czasem wiele, wiele innych reakcji. Gama uczuć jest bardzo szeroka, od tych najprostszych, związanych z codziennymi czynnościami, aż do tych najgłębszych, nad którymi najwybitniejsi filozofowie zastanawiają się od...

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji