Treść zadania
Autor: WapnoPany Dodano: 25.5.2012 (10:33)
Mam te zadania do domu na ocene z matematyki ale totalnie nie rozumiem tego typu zadań dlatego pomyslałem aby zwrócić się o pomoc do was może wy mi pomożecie i wyliczycie te zadania,bede bardzo wdzieczny. :)
Zad.1 Wykonaj dzialania:
7(x³-2x+8)-2(-x³+5x²-5x)+2(-2x²+2x-7)
Zad.2 Dane sa wielomiany:
P(x)=8x³-26x²+17x-5 i Q(x)=4x²-3x+1
Wyznacz wielomiany: P(x)+Q(x)
P(x)-Q(x)
P(x)·Q(x) i P(x):Q(x)
Zad.3 Sprawdz czy liczba -2 jest pierwiastkiem wielomianu W(x)=2x³-3x²-5x+18
Zad.4 Rozwiaz rownania :
a) -3x²+9x-6=0
b)x³-8x²+8x-8=0
c)x(x²+25)(2x-9)=0
d)2x³-5x²+18x-45=0
Zad.5 Rozwiaz nierownosc:
a) (x+6)(3x-5)(7-x)≥0
b) x³+3x²-4x-12‹
c) (x²-4)(x²+9)≤0
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
rybitwa11 25.5.2012 (16:18)
Zad.1.
7(x³-2x+8)-2(-x³+5x²-5x)+2(-2x²+2x-7)=
=7x³-14x+56+2x³-10x²+10x-4x²+4x-14=
=9x³-14x²+42
Zad.2.
P(x)=8x³-26x²+17x-5 i Q(x)=4x²-3x+1
P(x)+Q(x)= 8x³-26x²+17x-5+4x²-3x+1=
=8x³-22x²+14x-4
P(x)-Q(x)= 8x³-26x²+17x-5 –(4x²-3x+1)=
=8x³-26x²+17x-5 –4x²+3x-1=
=8x³-30x²+20x-6
P(x)*Q(x)= (8x³-26x²+17x-5)*(4x²-3x+1)=
=32x⁵-24x⁴+8x³-104x⁴+78x³-26x²+68x³-51x²+17x-+15x-5=32x⁵-128x⁴+146x³-97x²-17x-20x²+32x-5
P(x):Q(x)= (8x³-26x²+17x-5) : (4x²-3x+1)to dzielenie jest w załączniku
Zad.3.
W(x)=2x³-3x²-5x+18
tzn.W(-2)=0
W(-2)=2(-2)³-3(-2)²-5(-2)+18=2(-8)-3*4+10+18=-16-12+28=-28+28=0
Liczba -2 jest pierwiastkiem tego wielomianu
Zad.4.
-3x²+9x-6=0
∆=81-72=9,x₁=-1/6*(-9-9)=-18/(-6)=3,
x₂=-1/6*(-9+9)=0
b)x³-8x²+8x-8=0 zadanie jest w załączniku
c)x(x²+25)(2x-9)=0
x=0 lub x²+25=0 lub2x-9=0
x₁=0 lub x²=-25 równanie nie ma rozwiązania
2x=9
x=9/2
x₂=4,5
Równanie ma dwa pierwiastki : x₁=0,x₂=4,5
d)2x³-5x²+18x-45=0
(2x³+18x)- (5x²+45)=0
2x(x²+9)-5(x²+9)=0
(2x-5)(x²+9)=0
(2x-5)=0 lub (x²+9)=0
2x=5 lub x²=-9 równanie nie ma rozwiązania
x=5/2
---------
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
Obliczenie boków trójkąta oraz miar kątów ostrych tego trójkąta. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kleopatra_1992 16.4.2010 (19:58) |
Pole i wycinek koła.pomocy ! zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 20.4.2010 (15:12) |
proszę o pomoc!! (geometria płaska) zadania na wtorek. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1992 24.4.2010 (13:10) |
Podobne materiały
Przydatność 70% Totalny charakter II wojny
1. Wyjaśnij, na czym polegał totalny charakter II wojny światowej. Totalny charakter II wojny światowej polegał na tym, że państwa osi nie przestrzegały żadnych zasad, które były dawniej spisane w formie umów międzynarodowych. Na zdobytych obszarach państwa osi stosowały masowe represje oraz ludobójstwa. Ogólne „zasady” mówiły o tym, że cywil nie może być zabijany...
Przydatność 85% System ocen i wynagrodzeń
Umiejętna polityka płacowa jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi motywowania. Należy zwracać uwagę na to, aby systemy ocen i wynagradzania stosowane w organizacji zachęcały do takich działań, jakich kierownictwo pragnie. Ludzie oczekują zapłaty (wynagrodzeń, świadczeń, możliwości awansu, uznania, kontaktów towarzyskich i tak dalej) za swój trud. Musza wiedzieć,...
Przydatność 75% System ocen okresowych pracowników
Regularne ocenianie pracowników jest instrumentem polityki motywacyjnej, jak również umożliwia diagnozę potencjału rozwojowego pracownika. Pozwala to na optymalne wykorzystanie jego zdolności i kwalifikacji oraz planowanie ścieżki rozwoju. Istotnym czynnikiem okresowego oceniania jest również informacja zwrotna dla pracowników "jak postrzegana jest ich praca". Ponieważ ocenianie...
Przydatność 80% Jak rozumiem szczęście?
Każdy z nas, każdy człowiek potrafi doznawać wielu uczuć, co wywołuje u niego czasem śmiech, czasem przygnębienie, czasem pozytywne, lub negatywne wspomnienia, a czasem wiele, wiele innych reakcji. Gama uczuć jest bardzo szeroka, od tych najprostszych, związanych z codziennymi czynnościami, aż do tych najgłębszych, nad którymi najwybitniejsi filozofowie zastanawiają się od...
Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki
Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
kasiczek102 25.5.2012 (11:39)
Zad.1
7(x³-2x+8)-2(-x³+5x²-5x)+2(-2x²+2x-7)= 7x³-14x+56+2x³-10x²+10x-4x²+4x-14=9x³--14x²+0x+56=9x³--14x²+56
Zad.2 Dane sa wielomiany:
P(x)=8x³-26x²+17x-5 i Q(x)=4x²-3x+1
Wyznacz wielomiany: P(x)+Q(x)
P(x)+Q(x)=( 8x³-26x²+17x-5 )+(4x²-3x+1) =8x³-26x²+17x-5 +4x²-3x+1=8x³-22x²+14x-4
P(x)-Q(x)=( 8x³-26x²+17x-5)- (4x²-3x+1)= 8x³-26x²+17x-5- 4x²+3x-1=8x³-30x²+20x-6
P(x)•Q(x) =( 8x³-26x²+17x-5 )*(4x²-3x+1) =〖32x〗^5-24x^4+8x³-104x^4+78x^3-26x^2+68x^3-51x^2+17x-20x^2+15x-5=〖32x〗^5-128x^4+154x³-97x^2+32x+-5
P(x):Q(x) =( 8x³-26x²+17x-5 );(4x²-3x+1)=(8x³-26x²+17x-5 )/(4x²-3x+1)
Zad.3 Sprawdz czy liczba -2 jest pierwiastkiem wielomianu W(x)=2x³-3x²-5x+18
W(-2)=2*-2³-3*-2²-5*-2+18=-16-12+10+18=0
Zad.4 Rozwiaz rownania :
-3x²+9x-6=0
to musisz z delty
gdzie delta =b do kwadratu -4ac później x jeden i x dwa
b)x³-8x²+8x-8=0
x^2 (x-1)+8(x-1)=0
〖(x〗^2+8)+(x-1)=0
〖(x〗^2+8)=0 i ( x-1)=0
x^2+8=0 i x-1=0
x^2=-8 i x=1
x^2 jest sprzeczne x=1 jest prawdą
i reszte podobnie
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
kasiczek102 25.5.2012 (11:42)
prosze o najlepszą odpowiedż